Pepp av uppfödare!
Ibland behöver man lite extra pepp och jag blev så glad när jag fick höra av min uppfödare att hon var jätteglad över att jag var valpköpare av henne! Att hon tyckte om mig och att hon hade haft ca 45-50 intresserade valpköpare på denna kull men endast jag och då 6 st andra fick köpa, det visste inte jag. Hon har kvar 3 st fortfarande som hon ska behålla.
Jag har verkligen en superbra kontakt med min uppfödare, verkligen så bra som den kan vara och som jag nästan inte vågade hoppas på.
Hon ställer alltid upp och man kan ringa dygnet runt om man har frågor! Vilket jag också gjort. Hon erbjuder sig passa Klenod när jag ska åka bort, nu sist passade hon Klenod när jag var i Norge en vecka och åkte skidor för ingenting!! men jag gav henne en presentkorg för det var så snällt!!
Vi har åkt på utställningar tillsammans och hon peppar mig och visar mig hur jag ska göra och ger mig små tips :) det är såååå himmla kul alltså
Jag tycker det är härligt att ha så bra kontakt!!
har ni bra kontakt med er uppfödare. Eller om du är uppfödare, har du bra kontakt med dina valpköpare?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt att ni har så bra kontakt :) Har tyvärr ingen kontakt med uppfödare, vet tyvärr inte ens vem som fött upp Chilli. Tidigare ägare verkar inte ha haft så stor koll.. =/
Nästa hund har garanterat stamtavla. Och jag kommer att undersöka olika kennlar mm väl innan köp.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Har mailat lite med Smillas uppfödare och planerar att åka dit och hälsa på.
#0 Grand Danois?
Extremt vacker!
- Vi har mycket bra kontakt med våran ena rottweilers uppfödare, hon är en stor uppfödare här i Sverige, väldigt känd. :)
Semsa Butorac, Aftonstjärnans Kennel. Vi åker på utställningar tillsammans!
Jag har en mycket bra kontakt med akillez uppfödare och även hon kan man ringa vilken tid på dygnet som helst :)
# japp det stämmer :) tack så mkt!
#4 Härligt :)
vi i min familj, som föder upp hundar har bra kontakt med alla våra valpköpare, vi pratar 1-2 gånger i månaden minst, samt valpträff en gång om året och sen har vi även en roadtripp på sommaren då vi åker runt och hälsar på alla valpar i deras hem :)
Dock är en lite "utanför" men det är för att denna bor 82 mil ifrån oss, men vi har mail och telefon kontakt med dem lika ofta som dem andra :)
vi i min familj, som föder upp hundar har bra kontakt med alla våra valpköpare, vi pratar 1-2 gånger i månaden minst, samt valpträff en gång om året och sen har vi även en roadtripp på sommaren då vi åker runt och hälsar på alla valpar i deras hem :)
Dock är en lite "utanför" men det är för att denna bor 82 mil ifrån oss, men vi har mail och telefon kontakt med dem lika ofta som dem andra :)
Ja, jag har bra kontakt med Binos uppfödare. Vi har varandra på fb så om det är något så hör jag bara av mig. Hon brukar kommentera om jag lägger upp nya bilder eller skriver saker om Bino i min status etc. Och så brukar jag skicka bilder via mail då och då. Dessutom peppade hon mig inför utställningen som var i söndags och gav mig lite tips.
Men hon sa det redan när jag tingade Bino att hon ville ha bra kontakt med sina valpköpare och få kort då och då och höra hur det går. Och det har jag absolut inget emot, tycker bara att det är roligt.
Och vi ska åka till Trollhättan och hälsa på i sommar, förhoppningsvis blir det en kullträff med alla från Jappe-kullen, och även de från Mittelspitz-kullen som hon hade samtidigt och som kom bara 3-4 dagar innan Jappe-kullen :)
I framtiden när jag föder upp så ska jag definitivt hålla bra kontakt med mina valpköpare :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
vi har väldigt bra kontakt med våran uppfödare, hon har bra kontakt med dom flesta av hennes valpköpare. Vi har just nu fyra hundar från henne, en är bara tills han får ett permanent aktivt hem. Plus att min syster gör hennes hemsida. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad kul att så många verkar ha bra kontakt med sina uppfödare
Algot min havanais uppfödare är världens goaste människa, hon är så omtänksam och snäll. Vi kommer jätte bra överens, pratas vid ibland på facebook och jag skickar bilder ibland.
Sigges (jack russell) uppfödare jobbar jag med ibland, och vi träffas även ibland privat och låter hundarna träffas och leka. Hon är mycket stöttande och ger mycket råd och tips om man behöver opch vill ha. Hon hjälper mig att trimma honom ibland också. Sen igår när vi hade kursavslutning så kom hon dit och kollade på oss hur det gick. Så det blev jag mycket glad över 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hållerverkligen med om att det är roligt att många har bra kontakt med sin uppfödare och att uppfödare ahr god kontakt med sina valpköpare samt gör valpträff som #6 :) Jätte bra att ni är så aktiva uppfödare på den biten med 
Visst är det skönt att ha bra kontakt med sin uppfödare :) Jag är så stolt över min då hon är en riktigt bra vän vi kan prata om allt. Våra dagar ihop är inte bara en fika utan en heldag
Det är roligt även för Enja att vara där man vet att hon trivs med hennes andra hundar och att hon älskar uppfödaren
Så detta med hundvakt och veta att sin hund trivs och har det bra gör att man kopplar av på sin semester 
#11 PRECIS :)
Man kan känna sig trygg att åka iväg och veta att ens hund är i goda hönder. Jag har dessutom ingen som vill passa min hund för hon är så stor förutom mamma och pappa men just den gången jag åkte på sem, så var det med mamma och pappa. Annars hade jag fått ta in henne på pensionat.
Min uppfödare bor ganska nära, så jag åker och hälsar på henne då och då. bor ca 3 mil ifrån varandra. Hon tillochmed erblöd sig köra hem foder till mig när det klyddade med min bil :) Fast jag vet att hon har fullt upp med alla hennes 18 Grand danois, och då är inga valpar av dessa. utan de är vuxna! som alla ska äta 3 ggr per dag så hon har fullt upp!
Jättekul att många verkar ha bra kontakt!!
Vi har jättebra kontakt med Gizmos uppfödare. Vi ska faktiskt hem till henne i eftermiddag. :)
Hon ska även passa Gizmo hela nästa vecka för vi ska till Spanien så vi lämnar honom där nu på söndag kväll.
Det smidigaste är väl att hon bor 2 km från mig :D
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag har ingen direkt kontakt med Tinkas uppfödare, jag har mailat över lite bilder då och då och har fått svar:) Han är väldigt trevlig men han har fullt upp som domare, uppfödare mm.För några år sedan jobbade jag lite på hans kennel.
Seths uppfödare är också jättetrevlig, vi har pratat i telefon några ggr och mailat. Har henne även som vän på facebook.
#14 får man fråga vad din uppfödare av dansk/svensk gårdshunden heter ? :)
Min hund kommer ursprungligen från en uppfödare i Italien, men jag köpte inte honom från henne utan från en uppfödare här i Sverige som importerat honom. Med personen jag tog över honom från har jag inte någon direkt kontakt, vi har pratat och träffats någon gång under åren. För kanske ett halvår sedan fick jag kontakt med hans italienska uppfödare och vi är vänner på Facebook och har en del kontakt där och via mejl, hon är jättegullig och verkligen engagerad och intresserad trots att vi bor så långt ifrån varandra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar