Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2668 ggr
AnnaLindh
0

Wilda, Anna och...?

Hejsan!

Jag är på jakt efter en utökning i min familj, då vi hade tänkt att utöka våran dua tull en trio. :)
Har du några bra tips på någon som är i behov av att omplacera sin hund eller någon annan bra sida där det finns hundannonser så kan du väl tipsa mig?

Jag har alltså en tik redan, och är på jakt efter ytterligare en hund. Tik eller hane spelar ingen roll. Inte ras heller. 

Tack på förhand & glad påsk! :) 

(Jag är ny på det här ställer, så jag vet inte vart den här hamnar riktigt.. :S Var snäll mot mig.)

AnnaLindh
0

Det spelar ingen roll :)
Men det var en väldigt lång lista att söka igenom där.
Tack ska du ha :)

Faxlin
0

Vi är alltid snälla. Hamnar något fel, då rättar vi till det. ;-)
Så det är lungt. Det här är faktiskt en av de få hundsidor där man kan diskutera och ha olika åsikter utan att det går helt överstyr. Man kan ha olika åsikter i en tråd och vara hur go som helst mot varandra i en annan tråd. Så jag hoppas verkligen du känner dig välkommen här. Om det är något du behöver hjälp med så bara hojt till. Om inte annat kan du pma mig.

Mvh Åsa Medarbetare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnnaLindh
0

#3 Okej, det ska jag komma ihåg :) Jag gillar verkligen den här sidan, av det jag har hunnit kika runt. Här blir det nog många timmar framöver ;) Tack för välkomsthälsningen! :)

Alex
0

Välkommen. :) Hoppas du ska trivas. Vi är rätt trevliga allihop.. Om än lite smågalna..;)

Vad har du för hundar nu? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

lite smågalna.. haha ja d e vi nog allt =)

kan vi inte få se lite bilder på dina hundar/hund?

lena1
0

Välkommen önskar jag med, som sagt vi är lite tokiga till mans här inne så känn dig välkommen att slänga dig in på vilken tråd du känner för, bara kuligt med flera ;-).

Lena och Snodden

Lotta
0

Välkommen i vårat glada och tokiga gäng…här går det mesta över styr men vi har fruktansvärt roligt =)))

AnnaLindh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jovisst ska det visas kort :) Det är ju alltid roligt.
Jag har bara en hund nu, min blandrastjej. Hon är blandning mellan labrador-malinois. Här kommer hon! :)

AnnaLindh
0

Min lilla toka när hon kom till mig. :)

AnnaLindh
0

Och så en i nuläget :)

Malin-A
0

oh så fin hon e =)

lena1
0

Anna jättefin voff juFlört

SaraC
0

Man kan även gå in på rasklubbarnas hemsidor, där brukar de finnas annonser om omplaceringar mm.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Hon är jättefin =)

AnnaLindh
0

#14 Ja, vad smart! Ska kika runt på såna sidor också. Men jag vet inte vad jag vill ha för en hund. Fast belgisk vallhund har jag fasnat för nu, tycker att dom är så himla fina. :)

Någon annan ras som ni är speciellt förtjusta i? Vad har ni för hundar? :) Jag vill se kort!

Alex
0

#16 Här kan du hitta en del raser som kan passa in på det du vill ha dem till, finns även bilder, info om raserna, och tel nr/länkar till hemsidor till olika kennlar.

Tycker själv att de flesta såna här test är väldigt värdelösa, men det här är faktiskt riktigt bra. :) http://www.canis.se/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=9

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Kan ju även säga att jag har en australian kelpie, en vallhund av den "mer krävande" sorten. Behöver jobbas med varje dag, vara ute och springa och träna och få jobba ordentligt med både kropp och hjärna. Väldigt lättlärd (på både gott och ont) och rolig att jobba med. Passar dessutom till allt, vallning, spår, agility, lydnad..

Är korthårig, men har inte de där riktigt korta "stickhåren" som fastnar i allt. Storleken ligger på 43-48 cm för tikar och 46-51 för hanhundar (tror jag fick det rätt nu). Om det är nåt mer du undrar över så är det bara att fråga. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

16, du ville se kort här kommer min långhåriga collie Snodden, stans busigaste hund, så utseendet bedrar bedrar kan jag säga :-))))

SaraC
0

#16 Ja, man kan ju kika runt lite på de raser man är nyfiken på :)

Jag har en Japansk spets - Eros

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar