Lydnad
Tränar du din hund i lydnad, vilka metoder använder du, har du tränat länge.. tävlar du? ja berätta om hur du tränar lydnad med din hund :) intressant att veta hur andra tränar ^^
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Jag tränar endast vardagslydnad med min hund och då på hemmaplan, går inte på några kurser…
Jag tränar genom att så fort hon gör rätt så blir det mkt beröm och godis i början då jag håller på att träna in nått nytt så blir det mkt godis och beröm sen ju längre det går så får hon mindre godis men minst lika mkt beröm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag går på hundklubben och tränar både lydnad och agility. Men hur jag tränar är lite svårt att förklara.
Tävlar bara på klubben. Förr tävlade jag med ´min schäfer. Åkte lite varstans och tävlade klass 1 och 2.

Puttar då jag vill höra lite uppdateringar^^
Själv ska jag trärna lydnad efter sommaren
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Har ingen hund än. Men ska köpa en valp snart och den ska jag träna genom klickerträning. Och i framtiden vill jag gärna tävla i lydnad. :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ja det gör jag, använder klickermetoden och Loke tog LP1 i somras. Eventuellt testar vi klass 2 denna sommar, men det har blivit betydligt mindre träning gjord än det var tänkt, så vi får se.
//Lina

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har inte tid med lydnaden längre, men jag har flyttat upp 3 olika hundar till klass 3. Jag kör klickerträning.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.