förlåt, med vilken ras?
haha, detta kommer bli skoj!
efter att man i år läst många vilken hundras passar mig trådar, vill jag nu se vilken hundras ni tycker passar mig. :)
Jag är intresserad av allt inom hundsporter: spår, sök, utställning, agility, lydnad, rallylydnad, wp m.m! dock kommer hunden inte aktiveras utom allt, utan det den verkar roligast. tävlingsambitioner har jag! vill hellre tiden att jag och min hund ska bli bättre på det vi gör och plockar mer än gärna olika titlar :)
Storlek:
Helst så stor som möjligt! ju större ju bättre enligt mig, dock kan jag tänka mig en liten hund också, då jag inte ser storleken som något egentligen viktigt.
Päls:
Vad som helst, anpassar mig för hundens päls och ser inga problem om det är mycket eller lite…
Aktivering: som sagt, träning av olika hundsporter, samt dagliga och omväxlanda promenader, just nu är jag nog ute med hundarna 2-3 timmar per dag, vilket jag tycker är lagom, samt långpromenader ett par gånger i veckan.
Har just nu en clumber spaniel hane, i familjen har funnits Tax, golden, flat, clumber, staffordshirebullterrier, dansk/svensk gårdshund, jack russel, dalmatiner. så därför har jag enligt mig stor vana av djur, jobbar även som utställningshandler till en bullterrier kennel samt en leonberger kennel. Samt extraknäcker jag på ett hunddagis. =)
17 årig kille
Så vad tycker ni? vad tror ni hade passat mig ? :)
Boxer
Amstaff
Schäfer
Aussie
KH Collie
Flatcoated Retriever
Rhodesian Ridgeback
Shetland Sheepdog.
Listan kan väl egentligen göras hur lång som helst, men några raser jag tycker passade in på det du skrev 
Jag tänker inte föreslå någon ras, men känns som du skulle kunna ha i princip vilken hund som helst ;) Då du verkar vara aktiv inom så många områden mm och har stor hundvana känns det som du skulle kunna klara av ganska krävande raser.
*följer nyfiket tråden*
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Boxer - Yess! en underbar hund, gillar den skarpt!
Amstaf - Hallelujah!
Schäfer - gillar dem skarpt, är dock lite orolig för deras hälsoproblem, är dock ej så påläst om dem :P
Aussi - grymt fina hundar!
KH collie - också en hund som jag gillar mycket!
Flatt - absolut en av favoriterna också :)
Ridgeback - grymt vackra!
Sheltie - söta hundar, dock för små, men otroligt trevliga så inte helt omöjliga ;)
Herregud, kanske lättare och säga vilken hund jag inte gillar ? ^^ 
#3 haha, ja kanske det ;)
tänkte med säga amstaff, men känns lite fail att bara rekomendera andra att köpa den ras man själv har :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med #2. Du skulle säkert kunna ha vilken ras som helst :).
Men säg några raser du inte gillar då? Det borde ju finnas några i alla fall, och orsaken till varför du inte gillar dom lika mycket som andra :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
ovtjarka hundarna, tycker dem är söta, men förstår inte varför man ska ha sådanna extrema vakthundar här i sverige…
Hade heller inte kunnat tänka mig att stödja en avel som gör att hundarna lider, tex engelsk bulldog :)
bergamasco (eller hur det stavas) klarar jag inte av, för dens päls, dock har jag inga problem med Puli, som har mera dreads medans bergamascon har mer liknande tovor i pälsen ;)
#7 Okej. Håller med dig. Ovtjarka förstår jag mig inte heller på, det är väl kanske för att de brukar jaga björn med dom längre upp i landet? Men att ha som enmanshund mitt i sverige förstår jag mig inte på…
Gillar inte heller sådan avel.
Ja jag håller med dig om Bergamascon, dock skulle jag inte kunna tänka mig en Puli heller. Sådan päls gillar jag inte :/.
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
+ att jag inte skulle kunna tänka mig en blandrasvalp, då jag inte skulle vilja stödja den aveln, då jag anser den vara oseriös.
#8 visste inte att man jagade björn med ovtjarka, trodde bara den användes, eller var skapt för vakt :P

Den första ras som dyker upp i min skalle dåjag läser huvudinlägget är jack russel eller parson russel
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#10 trevligt :) jo det är trevliga hundar, oftast, dock gillar jag dem inte riktigt mycket till utseéndet, men kan absolut tänka mig en sådan :)
#9 Ja det finns självklart oseriösa personer som sysslar med blandrasavel för att tjäna pengar etc. Och inte tänker på vilka raser som blandas in utan har endast fokus på pengar. Det är inget jag vill stödja. Men sen finns det dom som är seriösa, som vill avla fram bra hundar med bra mentalitet på de blandningar som de parar. Sådana hundar skulle jag inte ha något emot att köpa faktiskt.
Jo jag har för mig de jagar björn med dom. En granne till oss känner en som har en sån och han sa det :). De är ju överdrivet vaktiga. Han hade varit med kompisen och hunden ett tag och hunden var gosig och kände igen honom. Men när de var ute en dag så var han tvungen att gå iväg en stund för att fixa något. Och när han kom runt en husknut tillbaka till kompisen och hunden så kom det där vaktiga fram och hunden gjorde utfall mot honom och flög på honom. Helt sjukt då hunden kände honom, men det där vaktiga tog över och det enda han hade i huvudet var att skydda husse mot den som närmade sig. Men det blev inga värre skador vad jag förstod.
Säger som i alla andra trådar jag har skrivit i….. En Ca De Bou! :) hunden med allt ;)
Dom kanske står i lite väl hög prisklass för inköpet för en 17åring.. men du kanske har något jobb?
#14 vad går en sådan på ? :)
Gillar rasen något otroligt!
Jag ser inte inköpspriset som någonting viktigt, sålänge det inte handlar om några hundra tusen, men mellan 10-20 tusen ser jag inte som några problem att betala för en hund, sålänge den kommer från sunda linjer osv :)
Jag jobbar, hunddagis, daghusse åt 2 settrar, utställningshandler, dock tjänar jag bara runt 7-8 tusen i månaden, men sen har jag snälla föräldrar som gärna stöttar mig i mitt hundintresse :)
#5 haha, ja eller hur ;) Mmm, staffar är superfina de också :) Kollade lite på den rasen också innan det blev en amstaff :)
Men har läst i ngn annan tråd där du skrivit att du planerat att köpa en staff, så varför inte? :)
Sen så skrattar jag lite när du skriver i inlägg #15 att du "bara" tjänar 7-8 tusen.. Jag jobbar 80 % (eller minst, är garanterad det iaf) o när det bara är 80% får jag ut ca 10000. Visst, på mitt jobb är det ganska kasst betalt då de flersta är inhyrda via bemmaningsföretag, men tycker absolut inte att du ska klaga ;)
#15 mellan 13 - 17.000kr :) Beror på om den har defekt (färg eller bettfel) eller inte och vilken kennel du väljer ifrån. eller om dom inte får sålt en valp då brukar priset bli lite reducerat.
#16 jo jag ska väl egentligen inte klaga :P
Det var nog gamla trådar, innan jag fick tag på min staffe, dock hade jag henne bara i 2 månader för sen fick hon avlivas pga av en infektion i bäckbenet :P
#17 okej :)
#18 Tror jag inte, du hade skrivit att du hade kontakt med en sådan kennel, men att du inte planerat att skaffa en förrän kanske om 5 år? :P
#19 jaha, nä det är bullterrier :)
#20 Jaha ja ;P Då är det jag som har blandat ihop ;)