Hundar iFokus

Hundar

Etikettdrag
Läst 2302 ggr
[SarasB]
0

Draghundsport iFokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det bara jag som tycker att det borde finnas en sajt för draghundsport på iFokus?

Miolina
0

Tycker också det borde finnas en……… Draghundsport som är så roligt Oskyldig

Min blogg hittar ni här

[SarasB]
0

då syftar jag inte på weight pull ;) jag menar för d som kör släde och/elr nordisk stil. en sajt där man kan diskuera allt som har med draghundsport (inte weight pull) att göra, både för eliten och nybörjare.

• uppfödare
  • hundar/raser
  • tävling
  • träning
  • dela erfarenheter
  • utrustning dvs. selar, slädar, linor, skidor, pulkor mm
  • foder
  • länktips
  • annonser
  • klubbar/föreningar

ja allt mellan himmel och jord som har med draghundsport att göra! :)

finns det någon som kan tänka sig Starta en sajt för det ämnet? hade mer än gärna varit Sajtvärd för den sajten, men är inte 18 riktigt än så det gick ju inte… :(

Gluskap
0

Varför inte wp? Det är ju också en dragsport…

[SarasB]
0

#3 wp har ju redan en egen sajt, inte draghundsport. jag tycke att vi ska dela upp de två så det har varsin sajt, wp har redan en, då är det bara draghundsport som saknar sin :)

[Ebfotograf]
0

Jo det skulle vara roligt. Draghundsport i helheten. För WP är ju vikter och Draghundsport är ju allt möjligt.

[SarasB]
0

#5 jag syftar då på slädhundsstil (hundspann) och nordisk stil (skidåkning med hund)

Helenaaa
0

det skulle nog vara kul, men eftersom (nästan) ingen skriver inlägg om just det så tror jag inte att så många håller på med det. (som är aktiva här då förstås..)

Annars skulle det kunna vara kul. Man kan ju tipsa olika föreningar då ifall det skulle förekomma.

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Vattnadal
0

De forum för draghundsport som finns på andrea platser är tyvärr utan engagemang. Draghundsportförbundet hade ett jättebra forum förr, men efter att det gjordes om är det rätt dött.

Tror att det kanske skulle gå att få i alla fall lite liv i ett sådant forum, men inte med bara de intresserade som redan finns på iFokus då, utan det gäller att ragga upp draghundsfolket och få dem att hitta hit.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

laekenois
0

Jag var på en pusselkursen i helgen av Sveriges hungungdoms regi där jag och Urax fick prova på drag. Det var jätteroligt och det är definitivt något jag vill fortsätta med.

Har en trehjuling så jag ska börja träna båda mina hundar. Till vinterns ka jag köpa en spark. Har även en gammal klassisk hundpulka! Här skall det dragtränas :)

Mimmi, Benjy & Urax
-Dogs are not my whole life, but they make my life whole-
www.laekenois.wordpress.com

[Ebfotograf]
0

#6 - Det menar jag med.

[SarasB]
0

#9 kul! :)

#10 OK! :)