Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2001 ggr
fidojunior
0

Jobbig hanhund

Har två hanhundar och sedan igår har den yngsta (Junior) blivit helt tokig i den äldre (Fido). Ingen av dem är kastrerad. Han gnäller efter honom, vill lukta på hans pillesnopp, ska slicka hans kiss ute osv som att han vore en tik som löpte. Vad kan detta bero på och vad kan man göra åt det? Sedan igår har han haft svårt att vara lugn ute och ska hela tiden efter den andra, samma sak hemma. Han stressar upp sig själv.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den äldre visar inga tecken på obehag när han kissar eller är på snoppen onormalt mycket? Tänkte så han inte har katarr eller urinvägsinfektion och den yngre hunden reagerar på det.

Hur gammal är den yngre hunden?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fidojunior
0

Den yngre är 5 år och den äldre är snart 9 år. Den äldre visar inget obehag vid kissandet eller så.

Hälsningar Olivia

[Forest]
0

din vuxna hund har ingen inflamation i förhuden förhudskatarr heter det tror jag? det vet jag att många andra hundar vill hjälpa till att hålla rent annars. Lär om det o se på din äldre hund.

AnneN
0

Har inte varit med om detta på hundar dock på tjurkalvar och då visade det sig att den kalv som blev "tvättad" hade uvi och urinsten. Kan vara bra att kolla upp även om han själv inte visar symtom ännu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fidojunior
0

#3 Han visar inga symtom på förhudskatarr i alla fall.

#4 Ska höra med veterinär imorgon för jag står inte ut med hans beteende haha. :P

Hälsningar Olivia

[Forest]
0

5 bra att du kollar upp emd vetrinär för ofta kan det vara något fel den andre vill bara hjälpa till.

MoaW
0

vet du om det är några tikar i närheten som löper?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

fidojunior
0

Ringde vet igår och de hade aldrig hört något liknande haha men eftersom att Fidos snopp är helt normal utan var eller något som rinner så sa de att det kan vara löptikar ute som tänder till den yngre. Då tar den yngre och luktar på den närmsta hund som då är Fido. Verkar som att det är så också, Junior har slutat nästan helt nu men kan börja ibland men inte alls lika mycket som det var för några dagar sedan.

Hälsningar Olivia

MoaW
0

#8 det var lite så jag tänkte, vet en med två hanar varav den yngre uppvaktar den äldre när tikarna i området löper.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.