14 hundar omhäbdertogs för 3 år sedan.
Kommer någon ihåg elr har någon läst att den var en kvinna i SAndviken(Gävleborgs län) att en Flat coated retriever uppfödares 14 hundar omhändertogs?
En liten undran bara. //Amanda
Ja jag har läst om det.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#1 Har du läst om det idag? Du vet att hon har haft hundar hela tiden även fasst hon har djurförbud?
Nae, var typ någon artikel förra året (2010) som jag läste om det först. Och då stog det typ om när hundarna omhändertogs osv och att hon fick tillbaka någon fodervärdshund. Och sen läste jag något lite senare om att hon har föder upp hundar ändå via sin man eller sambo som reggar dom i SKK typ, och att det var lagligt att göra så. Det är det jag vet att jag har läst.
Sen gick jag med i någon FB grupp mot detta och typ i December 2010 sa dom att hon blivit dömd för djurplågeri.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
jupp, denna kenneln har absolut inte slutat avla på sina hundar tyvär..
#3 Okej. Kolla artikeln idag också. Artikeln.
#4 Nepp jag vet… Tyckte om henne jätte mycket. det var jag som satt hundvakt åt henne när hon flyttde till Sandviken..(Järbo) Och jag satt en hel dag och skurade åt valparna på golvet och när jag var där fick dom vatten 1 gång i timmen elr när jag såg att det var slut. jag och min familj åkte dit och städade, men när vi kom dit nästa gång så var det lika igen och vi började om att städa…
Hon satte dit mej och min familj för att vi hade "Stulit" En hund av henne men hon vann. Med sina lögner… Så himla tråkigt.. Hunden bor i Holland om jag minns rätt. Och hon har det jätte bra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åhh! Nu är hon igång igen då… Ska ha våran Trofé tillbaka… Hon har övertalat sin mamma att hon har ägt Trofé och en annan sen dom var 8 veckor…. hur fan orkar hon? Hon lär väl gå genom polisen för att få tag på dom. och kronofogden lika så. Eller?
men gösses har man ägarbevis så äger man hunden menar den är ju märkt o man står som ägare vem som helst kan inte komma o säga jag äger din hund osv osv Sen måste jag säga otroligt att hon änds kämpar på med hundar när hon inte ska ha hund eller änds djur.
Kan man inte sätta press på djurförbjudet o se till att hon inte har med djur o göra? Fanken sånt här blir man piss på alla ser genom fingrarna verker det som (menar myndigheterna då)

Nej fy.. jag läste de två första raderna på artikeln i #5 och stängde av. Endast de två meningarna förstörde min kväll..>.<
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
#7 hon har tvingat sin mamma att mamman ska äga Trofé och den andra hunden. Domstolarna säger att man kan äga en bil även fasst jag inte har körkort. och så anser dom att hundar är "Samma" sak. :S Ja. Men jag förstår inte varför hon ska ha hundarna nu.. Efter 2-3 år. :S
#8 Mm. den vart inte förstörd för bara dej. >.<
ja jag har förmig att jag läste det nånstans.Det är ju sjukt!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#10 Ja. Det är det..
#11 Men hon kan ju inte ta din hund om hon inte står som ägare på den? Då behöver du ju inte ens oroa dig för det..?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#12 Hon säger att det är hennes mamma som äger han men det är hon som kommer ha honom. för hennes mamma vill inte ha flra hundar… Så gjorde hon med två andra hundasr också men har dom endå.
#13 Har du hunden på foder? Isåfall är jag ledsen, då finns det inget annat du kan göra än att ge henne hunden.. 
Du har alltså inte köpt hunden eller har ni det? För om ni gjort det och står som ägare i Jordbruksverket så är det DIN hund, och hon kommer inte kunna ta den. Men om HON står som ägare så kan hon göra vad hon vill, sålänge det är laglitg alltså. Tyvärr 
Hur har det gått föresten?
#14 Ne. Vi tog ut han ifrån polisen. Men hon lär ju gå igenom polisen på alla sätt eftersom vi inte har gjort något fel? Elr har jag helt fel nu?
#15 Då borde det inte vara någon fara eftersom att hon inte längre står som ägare om hunden beslagtagits av polisen och sen dessutom säljs vidare? Då borde det ju vara ni som står som ägare 
Ja det tycker jazg med.=) Men vi får väl ta och se hur det blir lite senare.=)