Första dagen med omplaceringshund...
Jag kommer ev att bli med hund (omplaceringshund) och har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.
Jag bor ensam tillsammans med min son, men sonen är bara hos mig varannan vecka. Min första tanke var att det bästa vore om hunden kom hit i lugn och ro när bara jag är hemma, men det kanske blir jättefel sedan när sonen kommer hem? Jag skulle gärna vilja veta hur ni ser på saken?
/M
När jag hämtade min omplacering var hela familjen hemma + syrrans pojkvän. Det var inga som helst problem, öht. Så det gör du som du vill, ifall du anser att sonen ska vara hemma eller inte. Det kommer nog inte bekymra hunden så mycket sålänge det inte är skrik och liv och så.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade nog haft sonen hemma, så att alla lär känna hunden samtidigt :)
Håller med övriga, lika bra att hunden vänjer sig vid sonen med en gång.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack för era svar!
Hunden som jag eventuellt ska ta över är en ganska osäker och stressad 1 årig tik med massor av överskottsenergi. Sonen är 9 år och vet att man ska vara lugn om/när hunden kommer, så det är nog bäst som ni skriver, att hunden får träffa alla familjemedlemmar med en gång.

4 sonen är 9år då anser jag att man kan förklara lite först o sen som andra säger låt sonen vara med från början
Vad är det för ras/er vart lite nyfiken
Och sen STORT GRATTIS med skaffa hund 
Ja, självklart kommer jag att förklara för sonen vad som gäller. Vi har redan pratat lite om det och han vet att hunden måste få vara i fred i början för att göra sig hemmastadd.
Det är en labrador-tik som är drygt 1 år gammal, men det är inte 100% säkert än att vi får ta över henne.
Tror också att det är bra om hunden även träffar din son direkt. Ville mest tillägga att du kanske ska se till att han har en massa god korv eller dylikt som han kan ge hunden :)
http://brisingasmycket.se