Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 6013 ggr
Vosjes
0

Bra och relativt billigt hundfoder?

Jag söker efter ett bra och billigt helfoder för hundar. Jag kan inte betala 900 kronor eller mer för ett hundfoder, det har jag inte råd med just nu och jag har ingen aning om vad för foder som är bra.

Snälla vi behöver hjälp, och det ska gärna vara ett foder som man kan köpa utomlands. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

AnneN
0

Jag rekomenderar ju oftast Orijen Adult, okej det kostar en del i inköp men det är så pass drygt att hunden ofta bara behöver äta hälften så mycket som av de billiga fodren + att det inte innehåller en massa smaktillsatser och färgämnen.

En säck på 13,5kg Orijen räcker 1½-2 månader för min hund som väger ca 20kg. 1½ månad räcker det om vi har en mycket aktiv period då hon behöver mer mat och 2 månader under perioder med låg aktivitet tex kalla vintrar då hon inte vill vara ute pga kylan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vosjes
0

Vi har två hundar på 25-30 kg som inte är så speciellt aktiva. lite lek, sök fotboll och promenader. Jag tittar runt bland de olika foder sorterna och jag tycker att Orijen är rätt dyrt 759 för en 13.5 kg säck det skulle bli nästan en tusen lapp i månaden Förvånad Jag har tittat lite på Acana eller Porta 21 tills jag blir lite rikare hur är dessa foder?

zoolatri
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Magnussons är ett bra foder till ett bra pris, så även Standart:)

Vosjes
0

Magnussons har jag tänkt på en hel del då jag kan köpa det i mataffären av lathet och Standart har jag funderat på men det finns ingen återföräljare i närheten och det blir lite klumpigt att beställa mat från två olika företag. Obestämd

[rightPAW]
0

Min tik äter Pedigree nu, billigt, ja, bra? Nej.

Jag tänker byta till Magnussons, då jag gillar innehållet och det är Svensktillverkat, och priset är inte alls farligt.

Vosjes
0

Jag tycker verkligen inte om Pedigree, det har alla våra hundar fått under min uppväxt och jag är verkligen inte glad över det.

Det ser även till att hundarna hårar så in i… nej usch för Pedigree och dess innehåll, det är ju inte ens så billigt heller för mig är Pedigree typ som Whiskas eller Friskies kattmat dvs skit. Förmodligen blir det Porta 21 eller Acana ev Magnussons från ICA Maxi så köper jag bara kattmaten via nätet. Obestämd

Helenaaa
0

magnusson säljer ju 15 kg för ca 400 kr!!

är detta foder bra? någon? Tungan ute *smider framtida planer*

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Vosjes
0

Magnussons Meat & Biscuit scrolla ner för innehålls förteckning och sammanfattning.

zoolatri
0

#7 jag anser att det är ett jättebra foder om man ser till innehållet. Men min tik är inte så förtjust i smaken, men hon är väldigt kräsen så hon är inte någon bra måttstock när det gäller att mäta smaklighet;)

Charlotta-B
0

Kolla denna sida

www.foderbilen.se

Dom har massa bra foder där =) 
och hemkörning till dörren :)

Charlotta-B

[Tess86]
0

Vår valp äter Magnusson Meat & Biscuit Junior. Jag tycker att det är riktigt bra. Hon bajsar lagom mycket och växer i bra takt och har bra kroppsform och fin päls. Det jag gillar med Magnussons är att man vet vad allt i innehållsförteckningen är, det är inga konstiga ämnen eller tillsatser. Mycket av innehållet är väl dessutom ekologiskt. Priset, och att man kan köpa det på Ica Maxi är ju verkligen en bra bonus. Det går också snabbt att beställa från deras hemsida, ifall man inte bor nära Ica Maxi.

ms-mee
0

Standardt gick våra väldigt bra på. Pigga, glada, och fina i hullet :) Åt med god aptit gjorde de också.
Vi beställde från foderbilen :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Fangtaisa]
0

jag har bozita robur till min valp och hon älskar det :) vet inte om det kan köpas utomlands dock, men det är ett bra foder

min stora doggy får just nu doggy energi och hon har nyss börjat vänja sig vid det :)

fast hundarna mina vill äta av varandras mat :D:D

bozita 12,5 kg 284 kr

bozita robur vet ej pris

doggy energi 10 kg 205 kr

[Empisen]
0

Mina äter Precept Plus, jag var lite kritisk till det först men nu tycker jag det är kanon! Dom bajsar 2ggr om dagen, fin i päls.
Nu minns inte jag vad det kostade.. Men det går väl att ta reda på Glad

rebz
0

#2 Bino äter Acana och jag är supernöjd! Ett mycket bra foder i samma klass som Orijen, fast billigare då. Definitivt ett foder jag rekommenderar!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

ms-mee
0

#2 Acana har vi precis bytt till åt ena killen. Har hittills inte märkt av något foderbyte. Men han äter av glatta livet iaf =)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Delvoriah
0

Jag tycker att Carrier är bra i förhållande till den summa man betalar

http://brisingasmycket.se