Nybörjarkurs - agility.
Hej på er!
Har anmält mig till en nybörjarkurs i agility som börjar i Maj. 
Det känns jättespännande och roligt såklart, men jag är ändå lite nervös. Tänk om Moa missköter sig t.ex, eller att hon hatar det.
Ni som har gått nybörjarkurs, vad fick ni göra på eran kurs? Fick man träna mycket på varje enskilt hinder ?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det löser sig nog,jag kan berätta vad vi gjorde på lördag då första agility kursen börjar för mig och min kompis!!
har ni kört hemma och hon tyckt det va kul så blir det nog inga problem.jag tror hon gillar det!
det är ju inte bara ni där så det är nog många som gör fel
LYCKA TILL!!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Min syster är instruktör och man tar det i hundens takt, man börjar med hopphinder, väldigt lågt om hunden inte är van att hoppa eller tunnel och då trycker man ihop den så det är kanske 15 cm lång tunnel att gå igenom.. Man gör sällan en hel bana på nybörjarkursen, om det inte finns hundar som redan provat agility :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad spännande! Ni kommer säkert tycka det är jätte kul båda två
Min hund utvecklades enormt av agility, han fick bättre självförtroende och vi fick bättre kontakt med varandra.
På våran kurs tränade vi först enskilda hinder, så man verkligen tränade så att hunden kunde varje hinder ordentligt. När hundarna väl kunde det så började vi kombinera hinder, först bara rakt, typ hopp-tunnel-hopp. Sedan gjorde vi det lite svårare och gjorde hindrena i tillexempel en böj. Vi avslutade tävlingen med ett klubbmästerskap där hundarna fick köra en riktig hel bana
Gick väl sådär kan jag säga. haha
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Liksom, kravet är ju att hunden ska kunna vara bland annat hundar, det innebär t.ex komma på inkallning, och sitta kvar.
Det som oroar mig, är TÄNK om hon springer fram till nån hund och vägrar lyssna, kommer jag inte få gå på kurserna då?!
Nu är inte Moa en hund som springer fram till alla hundar hon ser och busar, men hon kanske får för sig något bara för att.

Ta det inte så allvarligt, agility ska vara roligt
Vi har gått 2 gånger på våran nybörjarkurs nu och det är nästan alltid någon hund som tar ett ärevarv ibland….
Vad det gäller hindren så håller vi på med att lära in hopp och tunnel och har tittat på slalomingången 2 pinnar
Just nu är det viktigaste faktiskt att lära hunden att agility är det bästa som finns och hur den ska ta hindren. Går sådär…
Men vi lär oss
Lycka till och ha roligt!
Vania och Juno
#5 Tack! 
Ja, vill att agilityn ska ses som något faaaaaaaantastiskt roligt. 
#4 men det är ju inte helt säkert att hon gör det se det positivt istället för negativt.
lycka till!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jag gick en först men den var inte så bra eftersom man inte träna per hinder direckt utan man tog nästan halva banan. Så jag börja en annan som jag går nu, där är det som jag vill :) Man tar per hinder o tränar tränar även annat inte bara agillity utan sånt som är nyttit bla hundarna får inte gå och lukta,stanna o kör (då med target som mål) Tränaren vi har tävlar själv och utbildad :) råkar även vara våran uppfödare så kanon bra ;) Alla tränar oxå lite enskilt vissa hundar kan mer då de gått innan lite, o sen vi som inte kan något kör enskilt i våran nivo.