Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1407 ggr
Helenaaa
0

Hört av mig!

Nu äntligen har jag skickat mail till 3 kennlar! Förhoppningsvis svarar den jag helst vill åt att de har en valp kvar som de skulle kunna tänka sig sälja till mig!

Åhhh så spännade! Kan knappt vänta på svar!

Hur har ni känt er? När man tagit steget till att höra av sig och säga att man finns och är valpintresserad?

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Beckibus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vilken ras är du ute efter?har nog aldrig känt så tror jag hoppas du får det  svar du vill haGlad

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Helenaaa
0

Förhoppningsvis långhårig collie Flört Annars korthårig

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

[Forest]
0

När vi har skickat mail har bara få hört av sig konstigt någ eftersom man vart seriöst valpletare. Men så vart det så att jag råka snubbla på Enjas uppfödare som visa sig vara bättre än väntat o hon svara med + ringde upp Glad Åh man är så nervös men missar ju fråga hälften med när man väl pratar med dom haha ja många frågor skrev jag upp så jag inte skulle missa dom när man väl träffades sen :) Önskar dig TS all lycka o håller tummarna för en fin collie åh de är ju så fina :D

Helenaaa
0

jaa! Tack så mycket! Och mamma hade precis sagt ett svagt tänkande ja efter mycket om och men Skrattande Fast detta kommer vara 100% min egna hund. Jag kommer betala allting, träna, promenera alldeles själv. Så jag förstod lixom inte vad som var hennes problem Tungan ute Hahah men nu får man hålla tummarna!

Är det okej om jag kopierar mailet och lägger in det här? Så kan jag få tips eller når ifall jag behöver skriva ytterligare ett ^^

Från mig^^

[Sniff]
0

Åh vad kul! Det bästa jag vet är att vänta på viktiga mejlSkrattande 

Klart du ska visa oss vad du har skrivit^^

Helenaaa
0

hahah tack! Ja, visst är det jättespännade!

Okej så skrev jag det senaste mailet:

Hej. Jag är 15 år och längtar efter en egen hund. Jag har kollat runt ganska mycket och kom fram till att collien är en av de raser som skulle passa mig. Jag vill ha en lättlärd hund som älskar att arbeta och förhoppningsvis följa ut med på träningar samt tävlingar inom bruks, agility m.m Haha jag  har så stora drömmar så det inte är sant! Jag ska gå kurser och har tävlingsambitioner inom allting! Mest lydnad, spår och agility. Jag älskar gå långpromenader i skogar och har många vänner med hundar! Skrattar Den hundvana jag har är mycket (tycker jag) teoretisk, men inte så mycket praktiskt. Jag har praktiserat på ett hunddagis med olika raser, både stora och små, och jag är sjukt intresserad i hundar som framtida jobb eller intresse. Här hemma finns det 2 hundar, Lhasa apson. Fast de tar mina föräldrar hand om. Jag vill ha en egen hund som jag betalar för och tränar och helt enkelt är min. Jag tror jag har berättat det som finns att berätta Ler med tungan ute För att komma till saken så är jag väldigt sugen på en av era valpar, som kanske är väldigt uppenbart! Om ni undrar något mer är det bara att fråga och jag kommer svara så gott jag kan! Nu om Mailet inte blir för långt tänkte jag att jag kunde skriva några saker jag funderar på! Skulle ni kunna tänka er sälja en valp till mig om ni får lära känna mig bättre m.m? Självklart kommer jag även hålla kontakt med er efteråt ifall ni vill det, det skulle iallafall jag vilja. För ni kanske skulle vilja se hur valparna blev, mentalt och så? Tack på förhand! / Helena Om det blir för besvärligt med att skriva tillbaka kan ni ringa. Helst på kvällarna om det skulle förekomma!  

Blev det något fel? Rynkar på näsan gud så nervös jag blev helt plötsligt..

Från mig^^

Helenaaa
0

Självklart ska jag ju fråga ut uppfödaren också om de väljer att kontakta mig! Om hur tiken och valprna bott, har hon haft en stressperiod m.m

Från mig^^

Cassii
0

Tycker de är bra skrivet, dock hade jag nog själv inte skrivit "haha" eller "ler med tungan ute".. iaf inte förrens man känner personen, men inte ens då knappt. Inte till en uppfödare, anser jag. Det är som när man söker jobb (CV) då skriver man ju inte "haha" men det är bara vad jag tycker Oskyldig tycker du borde skriva att dina föräldrar skulle hjälpa dig om något händer, och det var bra att du skrev vad du gör och är intresserad av.. Glad Skriv hur naturen ser ut där du bor, hur stort ni bor o sådant, om hunden kommer vara ensam mycket, vara i hundgård, hunddagis och allt sådant..Glad

Helenaaa
0

Okej tack Tungan ute Smilisarna tänkte jag inte så mycket på då det är en vardagsvana hehe.. Och på hennes blogg har hon fullt med smilisar. Men det ska jag tänka på. Flört

Att skriva hur jag bor och vardagsförhållanderna glömde jag helt! Hoppas jag får en till möjlighet!

Från mig^^

Cassii
0

Men det var bara något jag tänkte på, skriver alltid smilisar till vardags. Men när de är om en sådan sak Oskyldig

De va bara ett tips! Skicka de i nästa mejl Skrattande

[Sniff]
0

Jag tycker att det du fick med i mailet var bra, tänk bara på att inte använda för många utropstecken (nu låter jag som min svenskalärare^^)Tungan ute De tillägg du fått här är också braGlad

Helenaaa
0

Hahah Jag tagit steget till att ringa en kennel och så, Jag svettades under hela samtalet i hopp om att inte säga något olämpande.. Men det gick bra! Jag skulle höra av mig om 3 veckor ungefär då valparna blivit 4 veckor. Då skulle vi bestämma en tid då jag kan komma och besöka och eventuellt tinga en valp! Gud så glad jag blir!

Från mig^^

[Sniff]
0

#12 Åh vad roligt! Hoppas du hittar någon du gillarSkrattande

JJUDITH
0

Åhhh vad mysigt! Samma här, de första valparna har fötts och förhoppnignsvis får hem vi någn liten krabat lagom tills sommarlovet!

Hur gamla är valparna du är intresserad av nu? Eller de kanske rent av inte fötts?

Helenaaa
0

alla uppfödare som jag hört av mig till har valpar i lådan! Allt från 2 dagar till 2 veckor Flört Än så länge har inte svarat på mejl.. Men man får väl fortsätta hoppas! Skrattande

DET är mysigt, bara TANKEN är mysig!Kyss

Från mig^^

LinaK
0

**#6 Jag tog bort ditt telefonnummer som fanns med i slutet.

**Önskar dig lycka till med valpköpet Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[_annaH]
0

Uppfödare tkr det är mer seriöst om man ringer o berättar o pratar med dom istället för att skicka ett mail o man vet inte om personen ens är intresserad utan bara skämtar. Sen finns det ju uppfödare som bara vill ta första kontakt via mail :D

[Forest]
0

17 nja det är inte så för alla Obestämd väldigt många är iväg på massor utställning,tävlingar eller iväg på något med barnen :) jag vet iaf flera som anser mail är minst lika bra som telefonsamtal men som sagt lämnar man ut namn telefonnr är man inte så oseriös valpletare Flört Men visst det finns massor som tycker man ska ringa o de får en bra uppfattning via telefonen med Skrattande 

Så TS om du vågar ringa så gör det tänk gärna på att du ska medela att din familj står bakom köpet det är du som ska lägga ner tid på kurser mm :) Lycka till igen Flört

Helenaaa
0

#16 oj, tack tänkte inte på det Oskyldig

#18 Min familj står inte bakom köpet Flört Hahah de vill inte ha något med hunden att göra!^^ Fast jag har ju tillåtelse Glad Bara att det blir mitt ansvar och ingen annans, mina kostnader m.m

Men det är ju det man får ta om man är redo Skrattande

Från mig^^

laekenois
0

vad spännande! Jag hoppas du får en colliepuppy! Älskar collies, så då kan jag dreggla lite på colliebilder :)

Mimmi, Benjy & Urax
-Dogs are not my whole life, but they make my life whole-
www.laekenois.wordpress.com

Helenaaa
0

Nu har några mail kommit! En (den jag hade hoppats på mest! Skrikandes) hade inte tillgängliga valpar…

Men jag fick en lyckoträff! Hon ville veta lite mer om mig och så. Det bådar väl gott?! Skrattande

Från mig^^

rebz
0

Hittade en blocket annons nyss när jag kikade runt lite. Nu vet ju inte jag vart du bor men det kanske vore nått… http://www.blocket.se/ostergotland/Collievalpar_33202049.htm?ca=14&w=1

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Helenaaa
0

#22 tack! ska absolut kolla in Flört

Från mig^^

alva-m-t
0

Hoppas på att du får en liten puppy! Jag själv sliter som ett djur ute i rabbaterna och tjänar pengar i hopp om att få en valp!

Som min signatur: Vill  man, så kan man! Kan man så vill man!

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Helenaaa
0

Nu har ännu en kontaktat mig och ville veta lite mer Skrattande

Än så länge finns det tre alternativ! *happyface*

Från mig^^

[Sniff]
0

#25 Åh! Du kommer få en valp! Skrattande

Helenaaa
0

phuu nu har jag skickat ytterligare 1000000 mejl.. Hahah lyckoträff?Oskyldig

Från mig^^

Helenaaa
0

Jag ringde en tjej som bara lagt ut sitt nr.. (man måste ju pröva? Tungan ute)

Kvinnan var hur go som helst, och det klickade verkligen, jag svettades inte och samtalet flöt på! Vi pratade i kanske en halvtimma innan hon ursäktade sig för att nykomlingarna skrek.

Men detta känns riktigt bra och jag har nya förhoppningar!

De man skickar mail till blir inte lika personligt, typ tonsätt, ironi, m.m och det brukar ju ta ett par dagar för svar.

*håller tummarna*

Om någon vecka ska jag hälsa på en uppfödare i närheten, och senare en till!

Kvinnan som jag nyss pratat med ska hålla kontakten med mig så mycket som det går och lära känna mig. Om 3-4 veckor får jag hälsa på (det ligger 5 timmar bort Skrikandes)

Men det jag verkligen gillade med denna tjej var att hon var mån om att vi skulle hålla kontakten efter evetuellt köp, att jag skulle röntga och så. Hon verkade verkligen bry sig. Detta var även hennes första kull, så det är ju naturligtvis spännande för henne att se hur valparna blev Skrattande

p.s Jag har kontakat både aussies och collies, detta är en aussie valp Tungan ute

Från mig^^

Cassii
0

Vad ska du göra med den? Glad

Helenaaa
0

hihi jag har stora drömmar Flört

Jag skulle vilja träna i allt, typ bruks, agility, rapport, osv.. Skulle även vara kul att prova på vallning då detta är en vallras, Vem vet? Jag kanske fastnar för just det Skrattande Tävla kommer vi också göra. En självklarhet.

Självklart vet jag att hunden behöver valla, träna och så, jag är helt inställd på det och vet absolut vad som krävs Flört

Just varför aussie var ett av mina val, var för att i framtiden (jag pratar 20 år + ) skulle vilja sköta en lantgård. Ett av mina största drömmar. Så att börja lite smått nu hjälper till på traven.

Från mig^^

rebz
0

#30 Låter som om att du vet vad du krävs och du verkar ha bra drömamr att sträva efter :)! Håll oss uppdaterade med hur det går i jakten på valp! :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[jakke94]
0

vad trevligt :) det här vad man kan skriva till uppfödare ser jag lite olika på, men i första mailat hade jag nog inte använt mig av smileys :) 

Har redan nu ganska mycket kontakt med en bullterrier kennel, fastän jag inte kan ha bullterrier på minst 5 år, fast det har jag upplyst dem om väldigt väl, men vill endå har koll på dem liksom. :) ska även ställa några av deras hundar ibland när dem behöver hjälp med det. men jag började använda smileys redan efter andra mailet, dock träffa jag dem irl 2 gånger innan vi börja maila :)

Helenaaa
0

#31 man tackar Tungan ute ska hålla er uppdaterade! Man måste ju få skryta om man får hem en liten valp.Oskyldig

#32 haha smileys: första misstaget, check hahah x) lycka till!

Från mig^^