Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 569 ggr
Faxlin
0

God morgon 5/4

God morgon på er allihopa. Hoppas ni alla sovit gott. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnneN
0

Gomorron! JOdå de få timmar jag sovit har vart härliga, har dock en låt i skallen som tom spelas om och om i drömmarna konstant =P

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Usch då, det lät inte trevligt. Hoppas det är en bra låt i alla fall.

Audiatur et altera pars

ElLobo
0

God morgon!

Sovit gott hela natten, fått kaffe och solen skiner in genom fönstret. Man får vara nöjd! Nu blir det mer kaffe …

Faxlin
0

Sitter också med kaffe, en macka och snart ska jag iväg med barnen till skolan.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Haha jodå den e bra det är Elvis Presley-Teddy bear

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

#5: haha, men då så. Då får du trösta dig med att det hade kunnat varit värre :-)

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Jo men den har spelats i skallen konstant i över 1 dygn nu så jag börja bli liiite less

_**/Mvh Anne

lena1
0

Godmorgon alla!

har sovit mycket illa i natt faktiskt, sitter och väntar på att gubben komma och spackla badrummet, han var här igår också och pratade mera än jobbade, och kunde ju inte låta min hund vara så jag funderar på att lägga en filt över honom så han inte syns hehe….

Åsa,Hoppas du mår bättre idag ;-).

kerstinjoh
0

Gomorron allihop!

Har precis vaknat o sitter här med en kopp kaffe. Jag har sovit som en stock i natt, somnade med en gång när jag gick o la mig.

Tur att jag lyckades slita mig från datorn i går kväll, för jag var så trött så jag knappt visste vad jag skrev.

Men det är ett gott betyg till er alla här inne, för hade det varit tråkigt, hade jag kommit i säng tidigare.Glad

Denna kommentar har tagits bort.
lena1
0

Ingen fara Tina, du lever i ett elände därhemma och självklart känner Tysse av det, vill du så får du hemskt gärna prata ut vid ett pm hos mig ocksåOskyldig

Och visserligen är det kanske en klen tröst för dig just nu, så glöm aldrig! att i varje mörk tunnel finns ett ljus på slutet, allting kommer att ordna sig på ett eller annat sätt.

Var rädd om dig!

Tröste kram

Lena

Alex
0

Jag sov inte på rosa moln, tyvärr.. Men jag sov. Fast inte tillräckligt länge. Gick upp alldeles för tidigt. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

Godmorgon, jag har sovit som en stock hela natten.. =)

navarro
0

Jag sover som en stock, tills Milu borjar komma med leksaker och har lust att leka. Har blivit friskare och snyggare (enl. min man) sedan jag den 17 oktober borjade med LCHF har pa iFokus. Titta in pa Kolhydrater iFokus och prova garna, det passara ju en del och da ar det ju inget forlorat om man anda mar daligt. Jag har sluppit astmamedicin (som jag anvant i mer an 40 år och astma ar anledningen till att jag flyttat tilll Spanien), fatt lakt hud (atopiskt eksem) och åderbråcken har forsvunnit! Kilona tappar jag langsamt, langsamt men i alla fall just nu ligger jag pa -7,0 kg minus. Det ar aven fettet som omvandlas till muskler och muskler vager mer an fett.Jag ater allt gott som smor, gradde, fläsk och omelett med bacon och gradde varje morgon.

Lotta
0

Japp jag somnade tillslut…men sov lite oroligt. Klev upp med karln och skjutsade honom till jobbet, slängde mig i sängen en stund.

efter det gick jag upp och tog en storstädning. Sedan tog jag och min kompis en långprommis med hundarna i stormen…trodde allvarligt att skorpan skulle lätta från backen eller tappa pälsen. Hem med henne sedan ut till COOP och storhandlade…och nu sitter jag äntligen ner i soffan helt slut *pust*

Malin-A
0

blåser det så mycke hos er?

Lotta
0

Stromvarning i gästrikland, har du inte läst det. Och herregud va det blåste =)

Malin-A
0

jo jag har läst lite om d, men trodde d va ännu längre upp. hoppas inte ni får strömlöst iaf..

lena1
0

Här i västmanland tar det i ordentligt också

Lotta
0

När jag åkte bil ut till COOP var det till och med så man trodde man skulle hamna i diket…usch

Malin-A
0

ja fy när d blåser så mycke.. här har d ändå vart hyfsat vindstilla trots havet några meter bort =)

Lotta
0

Vilken tur mi har då *urk* Är det så här i morgon blir det snabbisar med Skorpan =)

Malin-A
0

ja fy, man e ju rädd o få nått i skallen när man e ute när d blåser så.. =/

Alex
0

Det har vart väldigt spännande att tända en cigg här idag kan jag säga.. Men mycket värre än så har det inte vart.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Här går det inte att tända en kan jag säga..om man inte står inomhus vill säga =)

[helenal]
0

blåser de så mkt?

Lotta
0

Japp…riktigt hemskt, när vi var ut idag var man rädd att det skulle blåsa ner träd efter vägen  Förvånad

Faxlin
0

Här hade tre träd fallit när Kalle åkte hem från jobbet och värre har det blivit med blåsten sedan dess. Hualigen, inte skojigt.

Audiatur et altera pars

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser det ut ungefär såhär..?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Ja ungefär så ser det ut. Inte skojigt.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Nej förstår det. Den där bilden är tagen precis nedanför tomten, i slutet på förra året nån gång när det hade blåst så förbaskat.. Det ser fortfarande likadant ut nu. Kommunen tycker tydligen inte det är roligt att komma och plocka upp träd..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Nej fy imorgon tänker ja inte gå utanför för dörren..aldrig =))

Alex
0

Stackars Skorpan..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Hon blir ju flintskallig. också lyfter hon som en ballong *stackarn*

Faxlin
0

Men i morgon har jag bestämt att det inte blåser så här mycket. Så det så.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

har det slutat blåsa nu då Åsa? =)

lena1
0

Här blåser det i alla fall inte lika mycket idag och solen skiner, men det är is i vidarna som kommer, men som ni vet så är ju detta mitt och Snoddens väder hahahaha…

Malin-A
0

haha ja nu trivs du bra va lena =)

lena1
0

malin, Jajamensan både jag och Snodden, min man huttrar och fryser så fort han petar ut näsan utan för dörren (klenisen) hahahaha…idag blir det en 3 timmars i skog och mark med voff, :-)))).

tontbull
0

God morgon!!!

Förlåt för att jag spårade ut totalt.

Men ni har bevisat att ni är mina vänner. TACK!

lena1
0

GOD MORGON världens bästa tant Kerstin;-),du behöver inte alls be om ursäkt vännen, alla mår vi dåligt ibland och som jag skrev det är mänskligt i allra högsta grad, man rår inte för att känslorna spelar en ett spratt då och då, men vi är jätte glada att få ha dig kvar här inneOskyldig…påskpuss på Alfons från tant Lena och Snodden och en kram till dig du behöver många sådana nu :-).

Malin-A
0

klart du inte ska be om ursäkt, precis som lena skriver ibland mår vi dåligt o så.. vi gör ju allt för att få ha dig kvar Stor-Kerstin =D kramar från lill-kerstin =P

Lotta
0

Hej alla glada…jag har fortfarande inte stuckit ut näsan, men jag tror det ser lite bättre ut idag…lite grått men ingen blåst. Skorpan har precis talat om att det är okay om hennes matte får för sig att släpa henne runt bomhus ;)

Faxlin
0

#41: Du spårade inte ur. Och du har absolut inget att be om ursäkt över. Jag hoppas bara att du känner att vi finns här för dig.
Kram Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

#37: Blåser kraftigt i dag med, men inte lika som igår. Fortfarande bör man vara akrobat för att tända ciggen dock :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Men Åsa måste du tala om det för mig så Skorpan hör??? Hon sprang och gömde sig under sängen och skriker..INTE UT, INTE UT bannade kärring!

Faxlin
0

#47: haha, du får väl låta bli att läsa högt. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hon hörde ju dig säga det..den faan har ju stora öron ju ;)

Malin-A
0

haha är du ingen akrobat? tur man röker i köket under fläkten =P

Faxlin
0

Jag röker i källaren vid datorn. Så jag struntar nog i utomhus ciggen nu. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ok men då e d ju lugnt =D

Lotta
0

Har inte förstått vad du tuggat i,,du kan ju både röka i källaren och ute på verandan ju…sabla tant =)))

lena1
0

Jag röker på balkongen och där är det lä i alla fall, och grannen ovanför kan inget säga för hon röker där själv hehehe…

Lotta
0

Bättre att inte röka överhuvudtaget..men gott är det, mumsssss =)

Malin-A
0

ja bätte o inte, men d e ju rätt så gott ibland, till kaffet, efter maten o så =D

Alex
0

Så det gick inget bra att sluta, Malin? :P Här blåser det mycket mindre idag, var inte alls så svårt att tända ciggen faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Vilken tur du har då Alex…det blåser faktiskt minde här också iaf så pass att Skorpan inte flög i väg i bandet =)

Malin-A
0

ne höll ju upp i en vecka o två dagar iaf =)

Alex
0

#59 Jamen det är ju bättre än inget i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

precis.. =)

Alex
0

Jag höll faktiskt upp drygt en vecka i början på mars.. Men det var bara för att jag inte orkade ta mig hemifrån, så jag kunde inte köpa nya.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha ok så kan man göra me. =D vad har du gjort idag då?

Lotta
0

Orkade inte ta sig härifrån ett sånt tjafs…sitt kvar där ett tag till då =)

Alex
0

Jag satt kvar ett tag till. ;) Eller låg mer, vissa dagar orkade jag inte ens ta mig upp ur sängen..

Idag har jag sett på TV och vart ute med hunden. Inte mycket mer än.. Lär inte bli så mycket mer sen heller, ska äta godis och titta på våran stoooora TV ikväll hade jag tänkt. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ja vi har också en sån där stoooor tv här hemma…pga att gubben är prylbög Hemlis

Malin-A
0

haha här har vi hmm 32 tums tror jag, den räcker bra, prylgalen.. hmm jo tack d har ja en här hemma me.. =/

Alex
0

Haha min kära far med. ;) Han kom till mig och visade bild på den och sa "en sån måste vi ha va?" Och jag tackar ju inte nej.. Men jag vet vad mamma skulle tycka om att slänga ut så mycket pengar på en TV. :P Dagen efter kommer han och lägger fram ett papper framför mig, där det står "Bekräftelse på bokningen.." Han var hur nöjd som helst, mamma bara suckade. :P

Sen så var vi ute och åt i onsdags, och kom in på att prata bilar. Pappa ska ha en ny som vi ska få v.18, så sa han "Det är v.14 nu va? Då håller de på att göra bilen nu" mamma lite lätt förvånad "Va? Är den SÅ ny?" Pappa ger henne en så sjukt idiotförklarande blick och säger sen "Ja.. Trodde du jag skulle köpa en gammal bil?" ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

hahaha sicken pappa du har =)

lena1
0

Alex jag säger bara HJÄLP, jag vet hur din mamma har det, min man är likadan, man får vara som en hök på honom ibland, och riktigt tala honom tillrätta och överbevisa honom om att det är inte ett såååå bra beslut just nuuuuSkrattande

Alex
0

#70 Hihi mamma har gett upp för länge sen med att tala honom tillrätta med sånt. ;P

Men jag har inget emot det, för nu fick jag våran "gamla", 32" TV i mitt rum..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

Jo, min här hemma är likadan.. han ska ha en stooooor tv och så ska han ha soruond ljud såklart.. de går ju inte annars. Saken är ju bara den, att man måste ha pengar till det också.. så vi får sitta med våran minni tv vi har lånat av mammsen;P

lena1
0

MMMM det känner jag mycket väl igen från mina grabbar, och jag har också gett upp i mycket, meeen inte i allt hehehe..

Malin-A
0

haha d e bra lena va stark =)

lena1
0

haha Malin man har väl inte haft terrier för inte heller :-))))))

Malin-A
0

haha  =)

Lotta
0

lena terrier är det bra att vara när man är mamma och har en karl som inte är riktigt riktig Skrattande

lena1
0

Japp lotta det är det, han är inte ett dugg förvånad över att jag valde terrier alls hahaha

Alex
0

Försvann alla nu? :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Mig kallade dom terrier på jobbet…kan både ha sina för-nackadelar ;))

Malin-A
0

jag e här =)

Lotta
0

Och jag är häääääär =)

lena1
0

och jag meeed:-)

Malin-A
0

o jag med =D

Lotta
0

Sitter alla med laptop framför tv-n eller? =)

lena1
0

näe jag har stora datorn men i vardags rummet där tv,n står ;-)

Malin-A
0

jag sitter i datarummet, men ska snart åka ut en sväng på stan =)

Lotta
0

Jag sitter också i rummet framför tv-n hehe

Ha det så kul Malin =)

Malin-A
0

jadå d ska jag ha. vi åker här alldeles strax =)

Lotta
0

Köp en korv med bröd åt mig please Kyss

Malin-A
0

haha har nyss tryckt en massa popcorn men tjatar du så visstkan jag köpa en korvis åt min tantis =P

Lotta
0

Åhh tack…mums vad gott det ska bli =)

Malin-A
0

ska berätta sen hur den smakade =)

Lotta
0

Låter bra…ska bli gott!

Malin-A
0

senap o ketchup?

Lotta
0

Japp och hackad gurka =)

Alex
0

Jag sitter i rummet intill och lyssnar på TV:n..Oskyldig Går ju inget bra nu ändå. :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

fixar jag.. nu åker jag hej hej så länge

Malin-A
0

fixar jag.. nu åker jag hej hej så länge

Lotta
0

Det är bra att du säger det två gånger Malin i fall jag missade det första gången  ;)

Alex
0

Hejdå Malin, ha så skoj. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

d blev ingen korv. men jag åt nyss en kebabrulle, hoppas d gick lika bra o du blev lika mätt som jag blev =D

TinaH
0

Tant malin

Kebabbrulle som är så mummsigt!!Räcka ut tungan
jag tror jag ska bita matte i benet så hon går i väg och handlar en till mig med.Oskyldig
Fast det är klart..
När dem var borta på kalas, så pasade jag på och mummsa Digistivekex…..Generad…husse vart ingen glad på mig….Gråter

//Tysse

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Malin-A
0

ja gör d tycker jag du ska göra Tysse, jag fick nyss smaka en massa kebabkött o d va så himla mumsigt =) blev han inte glad för att du hjälpte dom att äta upp kexen? tänk om dom legat där o blitt gamla, dom borde tackat dig ist =D

//Lucifer

TinaH
0

Lusen jag håller med dig!!
onödigt att dem skulle få manssa kex i sig, nä vi borde bli HEDRADE för att vi hjälper dem…
Men Icke!! :-/

Kebabkött..mumms….
Jag gillar den dära gröna långa saken…med skaft på… ,-))

//Tyson

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Pssssttt hallo där snyggingar, vet ni vad jag fick av husse idag…skinka och en massa godis Hemlis Men sedan kom min bannade matte på våran hemlis och då sa hon åt både mig och husse att där borta är dörren…Åhhh  hua jag trodde jag skulle få hjärtattack eller att hon skulle få det =) Nu har jag lagt mig så nära hennes ben jag kan utan att verka vara för påflugen…för då åker man väl på arslet till Kina :/

//Skorpan

Malin-A
0

nee men lilla sötnos, blev din matte så arg? alla prinsessor ska ha skinka vet inte hon d? men jag har hört talas om dom där tantisarna o dom verkar va ett släkte för sig.. haha, =)

//Lucifer

Alex
0

Zzzzzzzzzzzzzzzz…..

//Mexx

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Sover du redan Mexx….men Lucifer och jag är ju halvvakna iaf, Kan ju bero på att våra mattar hållit oss vakna med sitt babblande Oskyldig Åhhh om dom bara kunde sluta så jag fick soooova.

//Lorpilus

Malin-A
0

haha ja dom tjatar så himla mycke, o så eftersom jag alltid vill ha koll på min mamma så måste ju jag springa me henne ut till köket varje gång hon ska röka, suck man blir ju bara trött av allt spring, aldrig kan hon sitta still =/ hehe

//Lusen

Lotta
0

Ähhh gör du sånt också? Näää fy det får hon allt fixa själv…orkar banne mig inte lyfta på röven för den snåljåpen. Också får man ju så satans ont när man ligger och blir stel, det knakar och knastrar överallt…men jag tror nog att jag ska lyckas somna snart, känner mig lite trött i ögat nu.

//Skorpan

Alex
0

Vart har ni tagit vägen allihop? Jag känner mig ensam..:(

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Här är jag!!!!!!!!!!!!!!!

Alex
0

Oh vad kul! Då finns det nån att påskprata med i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Japp ett litet tag till jag ska snart ut med voff, fyyybubblan vad jag åt bläääääSkrattande,vad har du käkat för något då??

Alex
0

Åt två smörgåsar till frukost, sen har jag inte ätit mer. Eller jo, ett päron också. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

okey vill inte du fira påsk med ägg och såntdära? ;-)

Alex
0

Neej.. ägg är inte gott. Inte kokt i alla fall. :P Skulle ha vart till mormor och morfar och ätit riktig påskmiddag, men orkade inte följa med.. Men fick hem lite mat i en "doggy-bag" nu, så ska väl ta och äta strax. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Haha sådan matte sådan hund doggy bag hihi….smaklig måltid :-)))))))))

Malin-A
0

nu e jag här, kom nyss ifrån mamma, har ätit ägg o jansson =D

Lotta
0

Hallå alla påsk kärringar! Nu sitter man här som en stoppad korv och orkar inte röra fingrarna knappt =) Jonny började precis och surrade om en kvälltallrik *urk* Han är ju inte riktigt klok Förvånad

Alex
0

Jag tänkte åka en sväng till Blåkulla.. Nån som ska med?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wikstr_m
0

en tjej i min ålder blev påkörd i natt med skoter och avled med svåra skallskador. hon hade fått körkort och allt precis nyligt, kände inte henne. men ändå, det är alltid jobbigt att någon i ens ålder ska försvinna utan att få leva livet. killen som körde på henne var 21 och i fyllan. jag kan inte säga mer än att jag hoppas verkligen han åker dit så det smäller om det.

Lotta
0

Jag är laddad och klar, kvasten står utanför dörren och brummar =))

#123 Måtte den idioten åka dit fort, vet dom vem det var eller?

Malin-A
0

jag e redo för färd Alex =)'

#124 ne fy va hemskt =/

Wikstr_m
0

#124 & 125 Alla vet vem det var som körde på henne, det är en kille som 8/10 gånger kör skoter i fyllan.

Lotta
0

Måtte skiten åka dit så det skrammlar av det…

Alex
0

#123 Nej fy vad vidrigt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.