God söndags morgon! =)
Fåglarna kvittrar..solen skiner och grannens hundar skäller….allt i sin vanliga ordning…mmm…känner lukten av ….mm…nybakat bröd….ännu en morgon då våran nya bakmaskin har skött sit jobb till fullo.
Detta var var verkligen ingen dum investering jag gjorde i torsdags. =)
Den kan baka vitt, och grovt, och yoghurt samt dinkel bröd, knåda degar och till och med göra sockerkaka och marmelad.
Så den kommer vi ha nytta av, speciellt när mina handleder inte klara av och knåda degar och Roger har bröd med sig till jobb varje dag.
tja går dagen skulle vi ut till rogers jobb för och lägga spår, men det sket sig redan när vi kom dit. =)
Där stod det 2 hundar på grannföretaget och gjorde sitt jobb, vaktade!
Tja dem var så söta, och jag undrar vad det var för ras, såg ut på svansen att det kunde vara spets, men i ansiktet nån mstiff typ men dem var långhåriga, det var i alla fall inte Rottis Dobbis, eller nån belgis vallhund ej heller schäfer…hmm..får kolla boken sedan, för blandisar var det inte. =)
så vi gick en runda med spårlinan på så fick han springa av sig i alla fall. =)
Vi var och handlade lite…
Sedan på efter middagen så tog vi och städade ur bilen och sedan satte vi oss och njöt i solen =)
På kvällen grillade vi, karré med potatisallad, 2 dressingar en med vitlök och en med kall beanä. =)
sedan så vart det teve, och alla i familjen var samlade i soffan. =)
Tyson fick lördags godis..=)
2 skumbananer, sedan var han lycklig! =))
Idag så ska vi snart ut och hämta svärmor (usch, fy och blä) för att åka ut till blomvaruhuset på Väla Flowerteam, sedan till graven.
På em ska jag ta det lungt och gubben ska i väg på hocky.
det är vad som händer här idag…..
Hoppas att ni kan njuta av solen! =)
Carpe Diem!
Kram
Tina!
Ps sänder med ett foto på våran rabatt på framsidan, allt för att visa hur långt våren är kommen, i skåne.
Denna rabatt är HELT i skugga. =) DS!
God morgon själv Tina ;-).
Låter som ni hade en mysig dag i går, och kommer att få en lika mysig idag hihi…
Tysse hade det säkert mysigt ändå tror jag fast han inte fick spåra gotta:-).
Jag pratade med min gamla moster i går, jag har ju mycket släkt i malmö och hon berättade hur mycket vår som redan hade kommit, låter mysigt
, själv hittade jag en blåsippa igår på prommisen, det är ett vårtecken för mig, så även plaskandet i alla kärr och bäckar i skogen från Snodd, men men vad gör man inte han har kul i alla fall
.
Ha en härlig söndag allihopa!
Lena

Godmorgon?
Bakmaskin vill jag med ha
Va den dyr? vi lånad en för ca 10 årsen, den va värdelös, inte vågat inhandla ny sen.

kanske beroende på handlern :-))))))))))
prova mitt specialrespt blanda i bacon eller skinka i smeten
det blir så hj…. bra

vi gav 399 kr för våran på LIDL denna veckan dem hade erbjurdande! =)

# 3
gjorde vitlöks bröd i fredags…..MUMMS vad gott det blev! =)

redan sugen på att dra igång en deg
Godmorgon Solen skiner och det är allmänt mysigt, och den bilden ruggragatan satte ut var bara för att reta gallfebern på mig. Snart ska jag ut i solen på baksidan, ska bli så skönt =) Ha en fortsatt trevlig dag ;)
En bakmaskin? Ja, det borde jag kanske köpa.
Tina? Kan du inte skicka några skivor till mig så jag får ett smakprov?
God morgon. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
godmorgon eller god middag är det nog nu =)
här bli d lugnt idag o d va d igår me =)

Tjohejsan igen….
nu hemkommen från kyrka och svärmor och blomster handel! =)
När man öppnade dörren in så luktade nybakat bröd….mmm….laddade maskinen innan vi åkte, härligt när den sköter dig själv! =)
Köpte penseer, och har planterat, vinröda och blåa. =)
i Typiskt "skånska urnor!"….. =)
Hörre lotta, din rugguggla, du ska bara vara snäll, men det kan vara svårt för dig, vi har överseende… ,-)
Kerstin….skulle inte din man ge dig en bakmaskin för att han får vara just din man…hihihi
Nu ska jag ut och njuta i solen! =)
Du är och förblir en rugguggla i mina ögon…så det så =)
Synd att jag gav bort min &&%(¤% bakmaskin då…det var kul den första tiden sedan vart det skit tråkigt…bättre att baka en stor sats i stället. Och plocka fram ut frysen och värma i micron det blir samma sak =))))
oh jag skulle iaf vilja ha en balong så jag kunde ha lite blomsterkrukor o lite sånt mysigt.. men får nöja mig me vanliga krukväxter på fönsterbrädorna..
mamma har en bakmaskin o första gången hon bakade i den blev d nått fel för brödet blir typ 2 cm högt.. haha d sjönk ihop totalt…

malin…det blir nog lite svårt ch platera växter på en balong!! *ASG*
lotta det är inte ens hälften så mummsigt, det vet du! *mohahahaha*
haha balong, jo d blir nog lite svårt.. BALKONG givetvis =P

hihihihiih
Malin det felet vart det faktiskt på några av mina också….gissa om man svor som en galning 
Jag vill också kunna plantera blommor på en balong. Hur gör du Malin?
ja mamma svor endel hon me.. =)
ne du kerstin det är en konst att plantera blommor på en balong =)
Malin är duttig så det så ;) Jag har sett hennes blom balonger och dom är såååå fina =))))
tack Lotta.. ja visst är dom fina =D
Och doftar så gott ;) Hur är det med dig idag..är det bättre ?
njae e fortfarande himla förkyld… =/ men annars så är det bra =) sj då?
Snorig snoris, stackare!
japp en snorig snoris e jag nu =)
hur e d me din rygg kerstin?
Ganska bra, så det blir jobb på måndag. Nä, tisdag, är ledig i morgon.
ok.. då får du en exra dag att vila upp dig på.. =)
Jo Malin det är bara bra…känner mig nöjd över att jag är klar med uterummet. Du får rappa dig hit så du får se. Då blir det grillning och öl eller cider på våran ute eller inne plats =)
Kerstin ta det nu väldigt lugnt med din rygg för det är nämligen väldigt lätt att få det tillbaka, har man en gång hafr det så är det lätt att man får det igen =)
oh va jag längtar, låter härligt med grillning o cider =D
Du är så välkommen när du en kommer =)
Jag vet Lotta, det är inte första gången. Men varje gång frågar min chef; vad har du gjort?
Jag gör inget!! Det bara kommer som ett brev på posten.
Dåliga ryggar är ett tjejproblem och chefer är så fruktansvärt dum ibland och allra helst när det är en karl…tänk en jag hade förut som frågade när jag skulle komma tillbaka, sa bara åt klantarslet att det fanns inget sista datum på det, så jag kunde tyvärr inte svar på det. Han sa aldrig så mycket mer till mig när jag var sjuk 
Dåliga ryggar är ett tjejproblem och chefer är så fruktansvärt dum ibland och allra helst när det är en karl…tänk en jag hade förut som frågade när jag skulle komma tillbaka, sa bara åt klantarslet att det fanns inget sista datum på det, så jag kunde tyvärr inte svar på det. Han sa aldrig så mycket mer till mig när jag var sjuk 
Min närmaste chef är väldigt speciell. Jag vet ingen som tycker om henne, hon står inte på vår sida utan vill helst spara pengar o göra ett bra intryck på chefer högre upp.
Men till sommaren slipper vi henne för då slås två korttidsavdelningar ihop o vi lär få en toppenchef. Manlig. Kines.
Inte kines! det slank bara ur mig!
Attans, tänk om hon läser det här?
Oj, oj, där sprack min löneförhandling.
Hehehehehe du är sanslös…där spräckte du din lön med flera hundra.

så var det söndag igen natti
Nattinatt =))