hittade en loppa,,,USCH!
idag precis innan vi gick in från morgonpromenaden hittade jag en loppa på Casper som kröp utanpå pälsen. Har kollat igenom honom och hittar inga andra. Bör vi ge honom medel mot loppor eller är det vanligt att hitta enstaka?
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

det kanske var en fästing? 
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

nope, en loppa känner jag igen. De är ju helt olika.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan ju goggla och läsa om olika shampoon och se om det är nödvändigt!
lycka till loppor är inge kul

Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

jo jag vet ungefär vad man kan använda, men frågan är som sagt om det är nödvändigt. Är ju inte säkert att loppan ens är en hundloppa. kan ju ha kommit från rådjur elelr kanin eller nåt.
det va inte en älgloppa? brukar hitta en enstaka lite då och då när man har varit i skogen. usch!

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

nä de har jag fått ett par gånger, biter som tusan gör de. Men en sådan var det inte.
åh fy vad äkligt jag har ingen aning vad du ska göra pga bara en loppa men finns det en rackare kan det finnas fler burr vad äkligt :S lycka till o hoppas du får bra svar av nån annan än oss som redan svarat 
Du borde behandla ifall de skulle finnas fler, bäst att ta de säkra före de osäkra ju, lr hur? ;)
Kan ha varit en fågelloppa.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Kamma hunden med en luskamm hittar du inget då varken ägg eller loppor så bör du inte behandla. Behandlar man i onödan kan sådana äkliga djur bli resistenta vilket inte är kul…
Jag stämmer in med #10. Kamma ur ordentligt och syna innan du behandlar. Kolla även efter loppavföring, den är oftast rödbrun och om man lägger den på en bit fuktat vitt papper så färgas papperet rött av blodet i avföringen, och om hunden verkar ha klåda.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar