Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 489 ggr
Kerstin.Json
0

Dras hit ändå.

Jag har haft en hel dag av eftertanke. Många tankar. Gjorde jag fel?

Ja, kanske. Men jag är fortfarande övertygad om att jag är värd så mycket. Så mycket mer än ni kanske kan förstå.

Jag väljer fortfarande att tala öppet om problemen. Jag är värd det och ni, mina vänner, är värda att få veta.

Tyvärr Hanna, så kommer jag att skriva lite om dig. Du är min dotter o jag älskar dig. Jag älskar mina små killar.

Men vet du hur årt det känns att få höra Filiph säga "men mormor får vi komma hem till dig?" Varifrån har han fått det tankesättet?

Hur tror du det är min älskade dotter att kämpa i motvind? Hur svårt tror du det är när du (ni) förser er far med olaglig sprit?

Jag säger "nej"  ggr av 10 av 9. MEN jag ÄR en beroendemänniska, du vet?

Hur just är det av dig att att göra så? Är det så viktigt att tjäna pengar till alla pris?

Jag väljer återigen att skriva öppet om detta, vännerna i Fokus är viktiga för mig. Jag kommer säkert att ångra mig o få ångest för detta.

Men VEM är viktigast i min kamp på en nykterhet?

Kerstin.Json
0

Jag saknar er!!!

Tixy
0

Kom hem, vi börjar om igen! *sjunger*

Saknar dig massor!! Kyss

Kerstin.Json
0

Tack gumman.

Kerstin.Json
0
lena1
0

ÅHHH vad skönt att du är tillbaka, såg du mitt pm?jag har även mailat dig, näe det är aldrig ens fel att kommunikationen inte funkar det har du så rätt i,precis som det är aldrig ens fel att två träter…

Kramisar

Lena

Kerstin.Json
0

Jag har haft en hel dag av eftertanke. Många tankar. Gjorde jag fel?

Ja, kanske. Men jag är fortfarande övertygad om att jag är värd så mycket. Så mycket mer än ni kanske kan förstå.

Jag väljer fortfarande att tala öppet om problemen. Jag är värd det och ni, mina vänner, är värda att få veta.

Tyvärr Hanna, så kommer jag att skriva lite om dig. Du är min dotter o jag älskar dig. Jag älskar mina små killar.

Men vet du hur årt det känns att få höra Filiph säga "men mormor får vi komma hem till dig?" Varifrån har han fått det tankesättet?

Hur tror du det är min älskade dotter att kämpa i motvind? Hur svårt tror du det är när du (ni) förser er far med olaglig sprit?

Jag säger "nej"  ggr av 10 av 9. MEN jag ÄR en beroendemänniska, du vet?

Hur just är det av dig att att göra så? Är det så viktigt att tjäna pengar till alla pris?

Jag väljer återigen att skriva öppet om detta, vännerna i Fokus är viktiga för mig. Jag kommer säkert att ångra mig o få ångest för detta.

Men VEM är viktigast i min kamp på en nykterhet?

Tixy
0

Låter inge kul alls det där, och jag vet fasen inte vad jag ska säga, det finns inga ord. Men jag finns här om du vill skriva av dig, eller bara prata med någon, alltid. *kramar om*

Malin-A
0

vill inte att du ska må dåligt, o som lena skriver det är inte ens fel att två träter, jag hoppas verkligen att detta kommer lösa sig på bästa sätt, är så enormt glad om du vill va här inne hos oss, för d känns så tomt annars…

kramis

lena1
0

6, enligt mig Kerstin så är DU viktigast för mår inte du bra så kan inte din omgivning heller göra det vännenOskyldig…nu har du skrivit ännu ett väldigt rakt och starkt men sant inlägg, jag känner så med dig…..

kramar

Lena

Kerstin.Json
0

Kram mina skitungar, jag tycker om er!

Malin-A
0

o vi tycker om dig så otroligt mycke. =)

lena1
0

Men jag är ju tant ju och ingen skitungeFörvånadSkrattande

Alex
0

Jaaa! Vad glad jag är att se dig här igen! Du har vart otroligt saknad och vi tycker så mycket om dig att vi vill ha dig här! Jämt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Åhhh vilken lättnad att du är tillbaka lika rak och ärlig som vanligt…jag tycker det är starkt av dig att säga ifrån om spriten till din man, här finns inte en droppe när min pappa eller bror kommer, det är bara att inleda dom i frestelse. Och det är inte sjysst mot dom och defenetivt inte mot mig. Jag tycker att man som medberoende antingen tar chansen att gå och få hjälp, eller tala ut med personen ifråga. Att sätta sig ner och prata om det som varit och om hur man vill ha det i framtiden… jag älskar min familj över allt annat, men jag har gjort klart för dom att hit kommer dom inte om dom är påverkade. Min pappa har blivit nykter alkoholist men inte min storebror…men han kommer bara in genom dörren om han är nykter och det vet han.

Jag hoppas att ni kan lösa det här, så din dotter förstår att du är och förblir hennes mamma och att dina barnbarn får vara med sin mormor. Och så måste hon förstå att hon kan inte komma hem till dig och sälja sprit till sin pappa, för dit beroende kommer alltid finnas där som en demon. Och man får inte inleda någon i frestelse. Att vara rädda om varandra och visa att man älskar varandra oavsett vad som skett i livet…det är att förlåta.

Det här vart säkert svamligt men ni vet ju hur jag är…totalt jättedålig på att skriva. Men jag hoppas att budskapet gick och går fram.

Och en en gång Kerstin…jag diggar dig

Kram/Lotta

lena1
0

Och Vet vad Lotta, du och jag har nästan exakt samma problem med just det, skillnaden är nu bara att min mamma har gått bort så min bror inte kan ge henne mera nu, men herregud vad vi har bråkat om det, allt togs bort då mamma och bror kom, och jag hade också den regeln att dom inget hade att göra innanför mina dörrar så länge dom hade druckit…….det har jag varit stenhård på och dessutom skulle det aldrig falla varken mig eller min man att sätta oss ner och ta en öl tillsamans med dem ej heller med någon annan med dessa besvär heller för den delen…

Du är så duktig Kerstin!!!!

AnneN
0

Den som ÄR viktigast i din kamp om nykterhet är givetvis du! Kram

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Real
0

Gud, vad glad jag blir att du är tillbaka.. och jag hoppas de fortsätter på den vägen. Du vet vad jag sagt till dig.. stå på dig! Vi tycker om dig grymt mycket.. krams!

Wikstr_m
0

Tant-Kerstin!! Du får ABSOLUT inte försvinna här ifrån, och det är en regel som skall följas!!! Vad vorde HiF utan dig?

Lotta
0

Jag hoppas verkligen att vi inte mister dig, du kommer bli en så fruktansvärt saknad vän här ute.

Kram min vän och sköt om dig.