Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 17200 ggr
Karmatarerskanise
12

Jaga sin svans.

Vad betyder det när en hund jagar sin svans? Är det ett stress beteende? Eller är det bara lek?

davidia
0

min hund gör också så ibland men jag vet inte vad det beror på..

Stj3rnfallet
0

Ginza brukade också jaga sin svans förut, men jag tror att det mest var av trisstess :P Hon älskar att leka med sig själv, speciellt med kottar! Kastar man en kotte åt henne får man aldrig tillbaka den :P

Lotta
0

Oftas är dom uttråkade eller understimulerad =)

Zebben
0

Hur gammal är hunden? Valpar leker gärna med sin svans, utan att det ligger stress eller under/överstimulering i det. Men är det en vuxen hund så är det oftast ett stressbeteende.

Karmatarerskanise
0

Han är 8 veckor

lena1
0

Hera, jamen då är det naturligt, den är ju skojig ju hihi måste se kul utSkrattande

Faxlin
0

Oftast så beror svansjagandet på understimulans. Om en liten valp gör det ibland så behöver det inte betyda detta då de är allmänt lekfulla. Och vad kan vara bättre att leka med än den där saken som hänger efter en överallt. :-)

Men märker man att valpen håller på och jagar svansen mycket bör man bryta beteendet med någon annan leksak. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Mexx gör det när det kliar på svansen..;P Brukar bli några varv innan han får tag på den, och då lägger han sig ner pladask och kliar. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

#8 haha så gör Lusse me =)

Lotta
0

Lössen biter väl ojämt ;)

Real
0

hihi, så gör ecko med.. han brukar kolla på den som om det vore en främling. Och så sätter han igång.. och om man själv tar tag i hans svans och retar honom med den så ska han absolut ha den också.. han leker bara med den iaf. han har ju ingen styrsel ens när han viftar på svansen, den far överallt

mypet
0

tänk dig själv

VA E DE

DEN MÅSTE JAG BITA LITE I 

OJ DET PIRRADE LITE DÄR BAK

måste prova igen

detta var ju jätteroligt

får se om jag hinner ifatT denna gången också

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

DOM hAR BARA ROLIGT 

Tänk om man hade en svans ibland när det är dåligt på tv.

_Anna93
0

vår valp jagar sin svans typ hela tiden hon tycker att det är jätte kul

TinaH
0

mypet…

då dagens teve inte har några direkta höjdare program, så skulle vi människor bli rätt yra i mössan (mer än vad man är till lags)…..med tanke på det du skrev om att vi människor skulle åsså ha svans vid dålig underhållning på teve,,,,,,
:-))))))))))))))))))))))))))

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

mypet
1

men å andra sidan så har vissa av oss en. som det går att leka med :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lotta
0

Tina har nog en hon också, om hon tänker efter…hon är ju en liten jävul med en lång svans Mohahahaha

mypet
0

:-))

oki då har man många

Lotta
0

Si senior eller nått sånt Oskyldig