Kommer ni håg Bella? Kris igen!
För en månad sedan stod det om en hund Bella i tidningarna i Dalarna, gå in på Dalarnas tidningar, www.dt.se, och sök på Bella så hittar ni historien. Jag lyckas nämnligen inte få till en klickbar länk för det är fel hos tidningen i skrivande stund.
Bella hade blivit misshandlad och släpad efter en bil men fick inte alltför svåra fysiska men. Hon räddades till llivet med en hårsmån och har visat sig vara en trevlig hund. Hon är testad av en expert på området.
MEN nu vill de som har henne och till och med äger henne för närvarande inte ha henne längre för de vill ha in andra hundar. Alltså inte på grund av Bella utan för att de vill få plats för andra hundar. Hennes liv hänger åter på en skör tråd. Det har samlats pengar för veterinärräkningar och upphälle men nej hon ska bort.
Bella behöver alltså snarast ett hem, tillfälligt eller permanent, för att få leva. Hon måste ha en mycket hundvan ägare för hon är mycket hund. Ytterligare upplysningar kan den som är intresserad få via mail till pellina (at) gmail.com
Det var fel hos dt.se men nu verkar det fungera så jag gör ett nytt försök, klicka på Bella
Åhh den lilla stackaren! Trodde hon hittat ett varaktigt hem, men det var bara "akuthem" eller?
Det var inte en permanent lösning utan hon skulle få vara där tills hennes såriga tassar läkt och hon blivit testad av expertis och för att få tid på sig att få ett nytt hem men men… Detaljerna vet jag inte men maila på pellina (at) gmail.com så får ni reda på detaljerna så att alla kan hjälpas åt att rädda henne en andra gång.
Kommer ihåg stackars Bella från tidningen, hoppas det löser sig för henne!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Om jag fattat saken rätt så flyttar Bella till ett permanent hem nu i helgen. Jag önskar henne verkligen lycka till i resten av hennes liv.
Jag förstår inte riktigt… varför det ibland helt plötsligt blir så himla bråttom? Även om det bara är ett tillfälligt hem… Önskar all lycka till Bella, och att hon får stanna i det nya hemmet.
http://brisingasmycket.se
Eh, så hennes ägare bryr sig inte om hon blir avlivad, bara hon försvinner så att de kan ta in nya hundar?? Allvarligt? 
#8 Det var ju inte ägarna, utan bara en tillfällig lösning… men visst låter det udda ändå
http://brisingasmycket.se
Ibland undrar jag varför omhändertagna hundars liv skall sparas till varje pris.
Tänk om hundstackarn kunde fått somna in direkt istället för att bli till en vandringspokal bland "djurvänner" som inte kan ge hunden ett permanent hem.
≧◔◡◔≦
"… Alltså inte på grund av Bella utan för att de vill få plats för andra hundar…"
…"har visat sig vara en trevlig hund. Hon är testad av en expert på området…"
…"måste ha en mycket hundvan ägare för hon är mycket hund."
Det jag undrar är vem som ljuger/har missförstått situationen/har fel av någon överig anledning: Du eller mannen som har skrivit artikeln om Bella? Jag läste inte artikeln innan jag skrev mitt förra inlägg men nu när jag har gjort det blev jag… smått irriterad kan man säga. Handlar det ens om samma hund?? I mina ögon har du beskrivit en helt annan hund än den det skrivs om i artikeln.
Hon beskrivs i artikeln som en farlig hund som attackerar och som enligt veterinärer har allvarliga beteendeproblem. Det är inte vad jag skulle kalla "mycket hund" utan snarare "farlig hund". Du beskriver henne som en trevlig hund och får det att låta som om det är en vanlig omplacering det handlar om.
HELA sanningen ska fram när det gäller omplaceringar! Det är tur att du länkade till arikeln för annars hade säkert fler än jag kunnat få en helt felaktigt positiv bild av den här hunden. Jag tror säkert att sanningen hade kommit fram när intresserade ber om mer information (eller när de träffar hunden…), men varför du inte kan vara ärlig om vilken sorts hund det handlar om förstår jag inte?
Jag tycker precis som #10. Varför ska den här hunden räddas till varje pris om hon har så allvarliga problem? Vad händer sen? Ska hon ut i samhället, få "återfall" och bita ihjäl en annan hund eller ett barn?
Det som hände Bella var hemskt, men aggressiva hundar har inget plats i vårt samhälle och bör avlivas.

#11 Om du vill ha lite mer sanning än det som skrivs i media (som är allt annat än hela sanningen) så kan du läsa mer om Bellas öde på denna sida!
Att hon bedömdes som agressiv då veterinär undersökte henne är väl inte så konstigt då hon förmodligen var väldigt chockad av det hon nyss hade varit med om, hade ont och i kombination med det dessutom hanterades av främmande människor i en främmande och för många hundar skrämmande miljö!
Ska man bedömma en hundsmentalitet så ska man först se till att de inte har ont någonstans, att de är utvilade, inte i choktillstånd och om de varit med om så hemska saker som Bella även först hanteras och tränas av kompetenta tränare som har möjlighet och kunskap att kunna med tid och tålamod få hunden att lita på människor igen.
Jag hoppas verkligen Bella hamnar hos någon som ger henne det livslånga och kärleksfulla liv hon förtjänar!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Varför blev hon släpad efter en bil?!
Varför blev hon tvångsparad?!
Jag tycker det låter så himla hemskt, så att jag kan börja gråta! Hur kan man göra så mot djur…!
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
#12 Tack för länken! Det rätade ut en del frågetecken och var en gav i sånt fall mycket bättre information än artikeln som det först länkades till. Sen om artikeln nu inte var sann så förstår jag faktiskt inte varför TS länkade till den, men men.
Oavsett, min poäng med inlägget var att hela sanningen måste fram när det handlar om omplaceringar. Man ska inte som jag gjorde nu behöva läsa en grej, hitta lite mer, bli helt ställd osv. Om det inte är en stor grej, berätta då? Va helt ärllig?
I sånt fall är det jag inte får ihop är hur hennes nuvarande ägare vill bli av med henne endast för att fler hundar ska kunna tas in? Vad menas med det och är det en privatperson hon är hos just nu? Det känns som en extremt konstig anledning till att sälja en hund och får mig att undra… Kanske någon vet mer om det också?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
12 håller med hoppas verkligen Bella får ett bra kärleksfullt liv där hon får se det goda med livet
Bra länkat