Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 491 ggr
[helenal]
0

En fråga till alla hundägare::)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ställer frågan till alla som köpt hund härinne.
Minns ni vilken er första fråga var ni ställde till uppfödaren/säljaren?
Eller det första ni tänkte fråga om/var intresserad av/nån av de första frågorna ni ställde?

Min första fråga var:

efetr att jag presenterat mig och sånt där,så frågade jag när kan kan få hem honom:)

KajsaM
0

Då vi hämtade Viggo frågade vi bla. Vilka tider han hade fått mat :)

Lotta
0

Vi frågade vad hon åt, när hon åt och när får vi skulle få ta hem henne, allt i ett andetag :)

Karmatarerskanise
0

Jag minns bara att jag sa "aaawwweeee och aaawwweeee och naaaawwwee" ;)

Malin-A
0

haha håller nog med #3 d va ungefär vad jag me sa =) kommer inte ihåg precis vad jag frågade men det var nog lite om honom o om hans föräldrar o fick träffa dem o lite sånt =D

Faxlin
0

Jag frågade i första andetaget om föräldrarna var friska och sunda och friröntgade.
Sedan kom de andra frågorna om släktskap, blodslinjer. Kontrakt, och ja allt sådant.
Efter att frågat ut uppfödaren i ca 40 minuter. Då frågade jag vart de bodde och om jag fick komma och titta på henne. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Jag frågade redan på telefon när jag fick hämta henne, då hade jag ingen aning om hur hon såg ut eller något annat heller. När jag hämtade henne veckan efter frågade jag om hon var avmaskad och vaccinerad vilket hon inte var. Hon var ju så söt så det var inget snack hon kom direkt med hem.Bilden är från samma dag vi kom hem med henne.

Lotta
0

Åhhh lika söt som en semla :) Förstår att du inte kunde åka hem utan henne.

Wikstr_m
0

Fick min hund genom omplacering, det enda jag vet är att han är ifrån en tjuvparning och hans ena bror föll ihop och dog.

_Anna93
0

det första vi frågade var "när kommer valparna?" eftersom att tiken var dräktig när vi ringde. har tyvärr inga valp bilder på henne på datorn.

Kittentotts
0

Nu när vi hämtade hem vår kajsa så kändes det bara som herregud ta valpen därifrån, kan inte berätta, men va fruktansvärt skitigt o vidrigt, men hon hade bra hull, dock skulle hon alltså besiktas o ta sprutan veckan på, men vi sa detta gör vi, va tvugna ta henne därifrån, missbrukshem, men hon mår bra, märktes de gillade sina djur mkt.

kerstinjoh
0

Vi köpte Alfons som vuxen och de flesta frågor gällde hur han var till psyket. Hur han var med barn o andra hundar.

Vad han hade lärt sig o vilka kommandon som användes.

Det är ju inte riktigt samma sak att köpa en vuxen hund som en valp.

lena1
0

Haha min allra första fråga var då jag köpte min första hund från samma uppfödare jag alltid haft vad det gäller collie var, vem är vemGenerad för Kingen och hans kullbror var precis lika i teckning och storlek.

Alex
0

Jag kommer inte ihåg faktiskt..:P

Men lite allmänt "tänka på"-saker skulle jag tro.. (första hund). :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

muirab
0

Kommer inte riktigt ihåg men jag tror att jag frågade hur rasen är att ha med andra djurslag och om jag kan ha honom med mig då jag rider, då vi har katter, kaniner och hästar.