Hur mycket färskfoder?
Jag har börjat fundera på att byta till färskfoder då min hund är ganska kräsen, han älskade sitt torrfoder i en vecka och efter det så äter han bara några kulor här och där. Jag tror och hoppas på att han skulle bli lite bättre på att äta om han skulle få färskfoder men eftersom att vi har en väldigt liten frys så har jag inte köpt något än.
Jag har en Chihuahua på 3,2kg hur mycket mat ska han äta per dag om jag byter till färskfoder? och hur många gram innehåller en "korv"?
Kan man dela upp "korven" i portionsbitar och förvara i frysen ist för att ha hela "korven"? :)
"Kan man få lite godare mat kanske?"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det står oftast på vad dom ska ha på grund av vikt eller hur man säger:P ja det går att förvara i portionsbitar,ger med mina hundar färsfoder!(DOM ÄLSKAR DET)!!!det är ju olika i korv till korv men det finns oftast test-korvar
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Okej, vet du någon sida där man kan beställa ifrån eller finns det bara att köpa i butik?
jag köpte i butik!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
okej 
dom flesta djuraffärer verkar ha en frys med färskfoder i, som man inte riktigt tänker på om man inte är ute och letar efter det :) jag har köpt mitt i djuraffär i alla fall :)
Jag brukar tina mina lite sen delar jag varje korv i fyra bitar och fryser in igen. Fungerar hur bra som helst. Korvarna jag ger väger 0,5kg. Finns både mindre och större korvar.
Jag köper också i butik. Men det finns ju ett flertal leverantörer som kommer med lastbil till vissa städer så köper man direkt från lastbilen.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Köper man nodic finns det små korvar jag ska köpa 250g korvar för slippa detta delande på 1kg korvar. TS jag har en jätte kräsen dvärgpudel hon kan även trots färskfoder hoppa över att äta, 3dagar nu har hon ätigt dåligt idag ett par tygger iaf :-S Dessa dagar ska jag ha torrfoder som godis för arbeta för maten och även ha det som tilltugg så magen är van vid torrfodret ger nu frukost rå kyckling. Kan ju säga att hennes mormor är lika dålig på äta mat mellan varven :) Så räkna med iaf att din fis med kan vara kräsen mellan varven :)
Glömde säga Söt liten hund :)
#5 och #6 Okej jag ska kolla med våran djuraffär om om dom har färskfoder men nu när jag tänker efter så är jag ganska säker på att dom har det 
#7Ja jag får nog ha i åtanke att han kan fortsätta att matvägra men om han äter bra i flera dagar och sen har några som han äter lite sämre så är det iaf bättre än hur han äter nu.
Hur mycket väger din hund och hur mycket äter hon av nordic färskfoder per dag?
Tack så mycket
9 min fia är ganska stor dvärg långa fina ben och frisk kropp itne så där ihoptryckt som vissa mindre pudlar är
hon väger nästan 4kg bra i hullet nu igen äter 200g per dag när hon äter bra. men som idag 4 tuggor sen vänder hon på klacken, skålen är framme 20 min om hon ångrar sig.