Rädsla - Reaktion?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur reagerar Era hundar när dom blir riktigt rädda för något?
Fick nyss reda på att när min Schäferpärla blir riktigt rädd spyr hon som bara den.. Aldrig sett henne så rädd förut. Skakade som ett asplöv, svansen så lång in mot magen det bara gick, samtidigt som det bara sprutade galla ur henne 
Vad vart hon rädd för? Kom ett par killar o skulle montera en grej i/på dörren, och dom var då tvungna att borra i dörren, lät inte särskilt mycket enligt mig o valpen (som för övrigt va totalt oberörd, han va mest frusterad över att han inte fick springa fram o hälsa). Men enligt Xoxie var det där tydligen det värsta som nånsin hänt henne 
Vi har vart ute o busat nu i alla fall, o hon har släppt hela händelsen, vart framme o "hälsat" på den livsfarliga dörren och ätit godis genom brevlådan. Så nu är dörren ok igen! 
*På bild: Inget för kräsmagade hundägare* 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Nämen usch då =/
Chilli har nog aldrig blivit riktigt rädd. Men när hon blir rädd för något brukar svansen ligga som klistrad under henne. Ibland reser hon även ragg, morrar lite, voffsar lite tyst. Det beror lite på vad det är. Vanligast är dock "svans-syndromet".
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#1, Ja det är så min också brukar reagera när hon blir rädd/osäker.
Men det här, herregud.. Hon måste trott att hon va nära döden eller nått - så som hon reagerade! 
Varken Hades eller Max har blivit så rädda.
Stackars vovve!
#2 Haha, ja något sådant. Stakars liten!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#3 & 4 - Nää, jag fattade ingenting 
Hon har ju aldrig reagerat så för nått annat innan (sen jag tog över henne).
Vet ju i för sig inte om det hänt nått hos förra ägaren, gällande just borrandet.. *Ska ringa o fråga sen i eftermiddag*.
Tyckte redigt synd om henne kan jag säga "/
Nu är hon som vanligt igen i alla fall, och dom har borrat klart här i våran port.
Nästa gång det ska borras här ska jag se till o ha förberett så hon slipper va hemma, eller så att vi är ute.. Lååångt borta så hon slipper höra!
Det är ju väl att hon kom över det fort :)
Jösses! Lite som människor ju, vissa av oss kan kräkas av rädsla, nervositet eller upphetsning. Jag har spytt både av rädsla och upphetsning. Jag har aldrig tidigare hört om djur som gjort det dock.
SKönt att hon blev som vanligt igen sen.
Min tjejs (harig sheltie) vanligaste reaktion när hon blir riktigt rädd är att fly. Men när det är mindre grejer som bara är lite läskiga men inte flykttvingande så är det svansen på magen, skälla, gömma sig bakom mina ben och sånt.
Först blir dem arga och försöker vara läskiga, sen springer dem till mig och söker tröst. Vilken dem inte alltid får eftersom det kan vara jättelöjliga grejer dem r rädda för, men en gång så sprang valpen in i väggen i ett busryck och fick ont och sprang skrikandes till mig. Då kunde jag inte låta bli att trösta henne och massera henne, hon r ju inte rädd för väggar nu så xD

Mina hundar reagerar lite olika, har fem stycken.
Äldsta huskyn reagerar med att antingen springa iväg med svansen mellan benen eller lägga sig platt och skaka.
4 årig huskytik reagerar med att stirra och slutligen springa under sängen.
Också 4 årig tik reagerar med att spinna lös på parketten och sen stanna på enligt henne bra avstånd.
3 årig schäfertik, har faktiskt aldrig sett henne rädd mer än en gång då hon var valp. Då reagerade hon med att visa risgrynen, ragg från nacke till svans och morra dovt. Blir hon däremot lite fundersam/tveksam så kan hon små buffa.
Snart 2 årig schäfertik reagerar med att resa ragg, morra, skälla och PSYKstirra och springa iväg ett varv för att sedan börja om från början.
Tikaani: Men fy vad hemskt, stackars vovven din! Det var ju inte lite spyor heller.
Båda mina hundar flyr om dom är rädda för något, tror aldrig jag sett dom varit jätte super rädda för något. Mer osäkra och fundersamma, jack russelln brukar då buffa och morra lite, ibland ställer han sig och skäller. Havanaisen är inte rädd för något speciellt, han bryr sig aldrig om ljud eller konstiga människor eller hundar. Det han inte gillar är när folk han inte känner ska klappa honom, då ryggar han undan.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nu beror det lite på vart vi är, men om vi säger att det är något läskigt ute, så ställer Hugo sig bakom mig och skäller, reser ragg.
Han har en leksakshamster som han är jätte rädd för, när man tar fram den så skäller han och ibland kan han bita den, alltså riktigt bli arg på den. Men ibland springer han under sängen.
Challe har vi inte haft så länge men när han blivit rädd kissar han på sig, eller lägger sig helt platt på backen.
hehe min står still där han är.. möjligtvis lutar vikten bakåt och reser sedan lite ragg :) och det kan komma lite boff
men oj stackars tjeja bli så rädd för elakt kille som monterar saker på eran dörr :P Det var inte själva killen hon vart rädd för? Vi har haft vissa hantverkare här och alla har vart okej för våra hundar. När våran hundar blir osäkra skäller dom till för tala om att det är något. Jag brukar inte bry mig så mycket när det inte är något att bry sig om. Dok har jag skott-raketrädd hund men hon har aldrig kräksnågot men rädd så in i havet är hon.