Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 671 ggr
Eywa
0

Vissa människor alltså..

Måste bara skriva av mig, är lite upprörd…

När vi var i djuraffären för att prova täcken och selar till min mors rottweilertik och min schäfertik så står min sambo med både hundarna, helt lugnt och stilla medan jag tittar ut vilket täcke vi ska prova.

Då kommer det en stor man gående i rask takt mot hundarna och ser väldigt hotfull ut och hundarna blev såklart rädda och började skälla. Det är ju liksom inte en stor yta mellan gångarna så de kände sig inträngda och hotade.

Mannen visade ingen ånger och gav ingen förklaring till sitt beteende och gick bara därifrån. När jag lite senare stod och provade täcken på min hund stod min sambo närmare kassorna med mammas rottis och då går mannen rakt mot rottisen med samma hotfullhet, men denna gången bakifrån. Jag såg hur han medvetet svängde mot hunden för att gå in i den! Som tur var hann min sambo reagera och hunden blev inte rädd denna gången.

Jag förstår inte vad han tänkte med? Är det verkligen klokt att skrämma och provocera en hund i en liten djuraffär? Jag förstår verkligen inte hans resonemang.. Ville han bli biten eller? Gud, jag blir knäpp på vissa människor..

Rafflan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mannen kanske har det utseendet/kroppspråket helt naturligt? Att han är en sån som ser ut och strålar ut den energin till vardags?

Eywa
0

Mjo, men med den energin eller inte behöver man inte medvetet gå mot eller in i hundar när det finns plats att gå bredvid..

Fridaaaa
0

#1 Man går inte rakt emot främmande hundar. Så är det bara. #2 Ja håller med, man går inte medvetet på eller in i hundar :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

vill verkligen inte försvara "gubben" men om man inte är van vid hundar så tänker man nog inte ens på det.

Jag har en extremt hundrädd kompis, hon kan inte se skillnad på en glad, arg, avvaktande hund utan blir stel som en pinne varje gång en hund kommer närmare än 100 meter. När vi är ute och går brukar jag säga "titta vilken glad hund som leker där" men det enda hon ser är en mördarmaskin.

lite lång koppling men jag menar att gubben kanske var frälst på vandrande pinnar och inte hade koll på att era hundar blev extremt stressade. (men varför gå emot någon öht och se hotfull ut? oavsett om en hund är med eller inte…)

• Tillräckligt bra är perfekt! -
zoolatri
0

Tyvärr kan det vara så att han inte förstår hundspråk alls. Det tycker jag är ganska vanligt, även bland hundägare tyvärr. Speciellt vanligt är det att folk går rakt fram och sedan ställer sig över hunden och böjer sig ned för att klappa hunden på huvudet…

OT appropå att inte kunna läsa av hundar, min sambo frågar fortfarande om hundarna bråkar på riktigt när de leker och låter. De grymtar och morrar väldigt vackert. Han "tycker inte om djur" och skulle aldrig träffa någon med djur…jaja, så gick det med den saken;)

zoolatri
0

Dubbelt.

Eywa
0

Jo, jag håller med i allt ni skriver. Såg dock att han senare bar på en stor hundmatsäck, så hund tror jag nog att han har, men kanske inte så kunnig.. Eller bara knäpp.. Kanske hoppades på att få skadestånd? Kanske ville bevisa att rottisar är "farliga"?.. ><

pius314
0

Om inte de vandrande pinnarna har gått över på hundmat Flört

Nä skämt å sido, då borde han veta bättre juh!

blä för honom! Rynkar på näsan

• Tillräckligt bra är perfekt! -