Max spyr.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag passar mammas hund nu när hon är iväg en vecka.
Självklart blir han sjuk dagen ETFER hon åkt.
Jag har gett honom magsyre medicinen han fick förra gången han blev dålig och jag hoppas innerligt att den hjälper. Jag vill inte behöva gå upp flera gånger om nätterna och torka spyor och oroa mig. Mamma hade ett h*lv*t* ett par nätter, sedan sa vet. att han skulle in. Då fick han ligga med dropp. Det fortsatte ändå några dagar till innan han lugnade sig. Dom vet inte vad det berodde på, men han fick magsyremedicin i alla fall.
Tycker han oftare och oftare får problem med magen.. men inget fel hittas.
Men usch då!
Får hoppas Max blir bättre. Annars får du väl ringa och rådfråga vetten.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja, fortsätter han spy så får jag göra det.

Ja men det är bara att infinna sig i situationen och gå upp och torka spyor flera gånger per natt om det fortsätter, tought shit liksom men sånt som hör till. 
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Men Hera.. Va det inte du som sa att det vara bara snällt att gå upp om hunden behövde det under natten?
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Torska spyor om natten är inge vidare, när min havanais var valp så spydde han flera gånger på natten pga öroninflammation.
Hemskt som f*n när en valp spyr sådär
Trodde vi skulle få åka in akut, men enligt jourhavanade veterinär var inte det nödvändigt.
#4 Men kan du inte bara lägga ned det där nu. Onödig kommentar!
#6, Onödigt kanske.. Ja. Men tycker inte att hon ska säga till andra vad dom ska göra, sen klaga över samma sak själv :)
Hoppas vovven blir bra snart i alla fall! :)
Tikaani;Det är dags att du lägger av med vad än det är du håller på med. Du är inte underhållande och drar felaktiga paraleller.
Du vet lika väl som jag att jag aldrig sagt att man måste gilla att torka spyor, än mindre har jag sagt att jag inte kommer göra det.
För övrigt undanber jag totalt meningslösa kommentarer i en tråd som handlar om sjukdom. Som jag skrev i en annan tråd, det finns en tid och plats för allt. Hitta platsen och tiden är mitt råd.
#9, Men snälla, haha. Om du läser vad jag skrev, så va det inte det jag skrev!
Det var inte meningen att underhålla, felaktiga paraleller? Förklara gärna
Du har skrivit i andra trådar, att det bara är snällt att gå upp under natten, om hunden behöver det. Och nu skriver du i Din tråd.. Att Du inte har lust med det.
Det jag reagerade på var att du först säger till andra vad dom ska/bör göra. Men att du sen sitter och klagar på samma sak själv.
Ska lämna tråden, och hoppas att din mammas hund blir frisk.
För att återgå till tråden, testa att svälta honom ett dygn. Ge ris och kokt fisk, brukar alltid fungera på de flesta hundar! :)
Synd med onödiga kommentarer… Men hoppas hunden snart blir bättre, se till och gosa lite extra med honom! :)
#10 Det ska jag göra :)
Tycker så synd om honom nu när han inte får sitt tuggeben heller.
Han förstår ju inte varför han inte får de :(
Vår katt spyr ibland. Inte just å natten men då och då. Ingen visste vad det berodde på och de hade tagit prover på mage och allt annat utan att hitta något. En veterinär kom fram till att han trots alla tester har magkatarr. Kan hunden lida av något sådant? Jag kommer inte på rak arm på vad han fick för medicin men han blev bättre i alla fall, även om han inte är helt bra.
Har haft en hund som haft pancreatit (bukspottskörtelinflammation) också men det hade inte riktigt de symptomen så jag hoppas det inte är det.
Du vet säkert detta men risavkok och kokt kycklingfile är bra mot känsliga magar.
#12 Max äter medicin resten av livet efter en sköldkörtel inflamation( tror det var den, men kan ha varit bukspott), han dog nästan av den. Men testerna visade inget sånt.
Hur kollar dom upp magkatarr?
NU blev jag väldans osäker på vilken körtel han hade inflamation i. Han låg inne länge på sjukan.
På Qeso var det mediciner som fungerade, jag tror det var kortison. Kan ju fungera på mycket men eftersom vi testat andra mediciner för magen och det inte fungerade så var det uteslutningsmetoden. Det är ju inte garanterat att det var det men veterinären gjorde den bedömningen. Han har även genomgått en…biopsi, tror jag det heter. Man tar prov på magen. Det var inte riktigt korrekt utfört på honom men vi vill inte göra det igen. Det räcker mer prover på honom, nu när vi vet vad som kan fungera och vad det är han lider av.
Nikita dog av bukspottskörtelinflammation till slut. Men hon var väldigt dålig, stora smärtor och spydde kanske 20 ggr på några timmar. Kunde inte gå.
Hoppas det löser sig med hunden. Inte lätt när inte ens veterinären har svar. Jag kan råda till att låta en annan veterinär titta på journalen och se om något är missat, det var så vi gjorde med Qeso. Eller ja, en flytt gjorde så vi var tvugna ;) .
#14 DÅ var det nog det Max hade innan. Han kunde inte heller gå till slut, låg och skakade och spydde. Fruktansvärt att er inte överlevde :(
Ska ge dina råd till mamma som ju är matte :)

Vad äter hunden för medicin? Är det upptittat om hundens övre magmun är förslappad? Om den är det så tränger magsyra upp i strupen och orsakar obehag, dvs magkatarr.
Vet folk här i min stad som ger Andaspin eller vad det nu heter.
HAn äter ngt som heter Creon och en annan som heter Levaxin.
Vet faktiskt inte om det med magmunnen, ska skriva upp det också.
#16 Lider själv av magkatarr rätt vad det är. Pga min dumma magmun och det som tränger upp är som du säger magsyra men det skapar halsbränna. Vilket i sig sedan ev leder till magkatarr om man har det för mycket. Vet dock inget om detta på just hundar, men principen borde ju vara densamma :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#18 Hur känns magkatarr? (Ursäkta OT)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#19 Helt galet ont. Konstant smärta på ett krampaktigt sätt. Ibland kan det bli lite bättre men det försvinner aldrig helt innan man liksom helt o hållet blir av med det. För mig brukar det ta ca en vecka. Det är olidligt!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Levaxin är iallafall för sköldkörteln.
Hoppas hunden mår bättre snart, ring till vet och kolla med honom/henne för säkerhets skull. Det kanske inte är nyttigt att ge den där medicinen till honom den här gången. Bara en tanke. Sen kan det nog kanske lugna lite och få tips och råd om hur du ska göra. Även om du kanske redan kan det, så kan det iallafall vara lugnande att höra någon annan säga att du gör rätt.
Lycka till och berätta gärna hur det går.
#21 JA jag kom också på att levaxin är för sköldkörteln :)
Vet. sa förra gången att vi skullge ge samma sak om det händer igen. Det verkar lungt nu *pepparpeppar* Så vi håller tummarna :)
Ska hålla er uppdaterade! Och tack!
Våran hund spyr om det går förlänge mellan mattiderna, hur många mål får den hunden mat om dagen??
Akillez kan vara utan mat i max 11timmar sen sätter han igång och spyr…
#23 Det är inte det det beror på. Det har vi redan koll på eftersom han spydde om han bara fick mat en gång om dagen :)
Men det har faktiskt varit lungt inatt *pepparpeppar*
Skönt att han mår bättre! :)

#24 åh ok :)
Skönt att det verkar vara bättre!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar