Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 6564 ggr
LinaK
0

OT - Att byta avatar

Är det bara jag som blir sinnessjukt förvirrad såfort någon byter sin Avatar bild? Tungan ute Det dröjer länge innan jag förstår att det är den personen. Jag identifierar användarnamnen med bilden, kollar alltså på bilden först och inte namnet. Eller ja om det inte är någon man inte känner igen eller någon som inte har en Avatar kollar man ju såklart.

Jag kommer nog aldrig byta Avatar, har haft denna sen jag började här i början av 2007 Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Hilo]
0

Haha så är jag med.. Jag kopplar nog sällan namn med tråd, utan ser alltid på bilden.. Oskyldig
Även om man ibland vet alias ändå, men det tar längre tid att koppla, hehe.

[Sniff]
0

Precis, känns ju lite som en annan person också, som att ett personlighetsbyte följde med bildbytetOskyldig

Karmatarerskanise
0

Visst blir jag förvirrad då någon byter Avatar Glad

[IsabelleA]
0

Haha, jag blir också förvirrad av det. Även om jag är en av dom som byter med jämna mellanrum! Oskyldig

PetraKarin
0

Jag håller med!

Det tar ett tag innan jag vänjer mig vi den nya avataren. Jobbigt!

[Yezz-an]
0

Håller med Glad

[Forest]
0

Jag blir blir med förvirrad själv bytte jag bild nyligen o jag förvirra väl dig LinaK lite Flört men jag var trött på att ha blomman jag hade tusan är inte mycket för blommer o tyckte den tilltalade inte mig riktigt.

Jag måste dok säga att TS LinaK minns jag sen flera år känns det som tack vare din plattnos till Avatar ursöt liten katt :)

Likaså Hilo Du har väl med haft din Avatar ganska länge. Jag var mer aktiv på katters forum men eftersom jag inte har katt längre men hund har det blivit hundforum.

LinaK
0

#7 hihi ja du förvirrade mig lite Skrattande Jag menade inte med tråden att det är något fel att byta Avatar, ombyte förnöjer brukar det ju heta Flört Bara det att man själv är så inrutad i ett mönster  Tungan ute
tack för komplimangen om kissen också. Tycker bilden är rolig på något vis, som en liten uggla. haha
SEN kom jag på idag att du hette "Ledin" här på iFokus innan va??

[Hilo]
0

7# Jag har haft min Avatar sålänge jag haft det här aliaset.. Fast jag tror bilden även hängde med en bra stund på förra aliaset (KindredCold) också.. Tungan ute

Emaljoh4
0

Haha, ja, jag blir också förvirrad!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

AnneN
0

Jag blir jätte förvirrad varje gång någon som brukar vara aktiv på samma forum som mig byter Avatar, speciellt om det är totalt olik den tidigare avataren.

Själv har jag väl haft min nuvarande Avatar i ca 3 år nu, testade byta en sväng i somras men då höll jag inte på känna igen mina egna inlägg trots att avataren var en bild på migsjälv Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Kan säga att jag byter Avatar ibland så ursäkta om jag förvirrar er!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

#12 Men dig känner man igen också pga din signatur Tungan ute Din webbadress som du har det. Så det gör inte SÅÅ mycket att du byter ofta Flört

Workingdog
0

#12 haha du förvirrar mig lite varje gång du byter ^^ Men ibland är det likt. Fast nu när du bytte till Albin kände jag inte igen att det var du ^^

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Fridaaaa
0

#13 Hehe okej vad bra!:)

#14 Haha okj ;)

Gerbilflicka
0

Hahaha, vad träffad jag känner mig som bytte Avatar för 2:a gången någonsin idag! Skrattande

Men ja, jag blir förvirrad när folk byter avatarer när det handlar om aktiva människor jag ser ofta i forumet.

[Forest]
0

8 japp Ledin är jag med :)  O visst ser hon ut som en uggla lite med dessa toffsar som sticker ut, kattuggla^^ Tiden går minnan fort men fokus har ju vart i liv i flera år o hålls i liv trevligt på så vis med, svar får man på en dag o många svar med :D

[jakke94]
0

jag tror jag har haft samma alltid, dock är jag inte spec. aktiv här längre så jag är ju inte aktiv i jättemånga trådar :P 

Men förvirrar mig när de "gamla" här bytar avatarer ;)

Michaela-N
0

Jag byter inte heller ofta, men när jag byter är det mestadels till dvärghamstrar jag byter Flört

Michaela-N
0

Sen vet jag inte varför, men jag stör mig något så otroligt på när folk som har stor Avatar har en bild som är mindre så det blir mellanrum! Det är så jobbigt. Som Workingdog, LinaK och Hera i den här tråden Glad

Haha ingen aning om varför jag tycker det men ja… Tungan ute

Michaela-N
0

Bara för det var jag tvungen att byta Flört

Workingdog
0

#20 haha jo jag stör mig på att jag inte ha fullt ut. Men jag satt och försökte i typ en halvtimme, men den ville verkligen inte täcka hela :p

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#22 Vill du att jag ska testa? :)

PetraKarin
0

Då har jag, som är relativt ny på forumet, en följdfråga på detta; Ni som har varit med länge och har haft andra alias. Varför har ni bytt/skaffat nya alias?

Till exempel Hilo, Forest?

Workingdog
0

#23 ja det kan du gärna få göra om du vill :)

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#25 Maila mig bilden du vill ha!:) 
Red-heart90@hotmail.com

Workingdog
0

#26 nu när jag bytte så funkade det. Hehe ^^ Det får bli den bilden ist ;) ^^

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#27 Okej ;) hehe:P

Den bilden är med söt!:D

Michaela-N
0

#22 Öppna upp en bild i Photoshop, paint, gimp, whatever på 64x64. Klistra in bilden du vill ha. Klart!

Fridaaaa
0

#29 Fast alla bilder går inte att göra så med, inte avlånga bilder för då blir dem ihoptryckta:P

Workingdog
0

#28 hehe ja ^^

#29 jag ändrade ist om bildstorleken till 64x64 men det funkade ändå inte. Men aja nu har jag iaf en bild som funkar ;)

/Mvh Jennifer

Michaela-N
0

#30 Men du, man sparar ju dem i 64x64 så hur kan de bli avlånga då?

Workingdog
0

#32 jaa du det kan man undra.. När jag sparade den var den iaf inte avlång. men jaja

/Mvh Jennifer

Fridaaaa
0

#32 Jag skrev inte att dem blev avlånga när man tog dem i 64x64! Skrev att avlånga bilder som man VILL ska bli 64x64 blir ihoptryckta!

Michaela-N
0

#34 Vad är problemet? Man gör ju bilderna mindre.

LinaK
0

#20 Jobbigt att störa sig på sånna petitesser Flört Det rör mig inte i ryggen faktiskt.

#24 Jag hade ett annat användarnamn innan hette "Minou" då, men bytte då jag blev Sajtvärd för Bichon då man helst ska ha sitt riktiga namn. (dock inget krav men)

Fridaaaa
0

#5 Tänker inte förklara, för du förstår inte ändå,
En avlång bild är inte lika lång på höjden som på bredden så minskar man ner den till 64x64 så blir den "ihopplattad" man måste beskära den annars går de tinte

Michaela-N
0

#35 Vad är det där för sur inställning? Obestämd

Det vet jag också, men man ska inte dra den in i bilden, utan om man gör hela bilden mindre så kan man beskära en del utav bilden så att den passar.

Fridaaaa
0

#38 Tyckte du jag ahr sur inställning? Tycker jag du med hade så du ska inget säga. Men så som du skrev innan så var det "bara" att minska ner bilden till 64x64, vilket det inte är alla gånger.

Michaela-N
0

#39 Jättetrist att du tar så illa upp. "Tycker jag du med hade"?

Varför får jag inte säga det menar du? Nu tycker jag att det börjar bli tramsigt.Obestämd

Fridaaaa
0

#40 Jag tyckte bara du var otrevlig, och jag tolkade dej som det. Min uppfattning eller hur?

[jakke94]
0

Är nog bättre om ni disskuterar ämnet istället för vem av er som varit otrevlig FlörtOskyldig

Michaela-N
0

#41 Jag tyckte också du var otrevlig. Din uppfattning ja. Jag har inte sagt något annat. Kan du lämna det här nu?

Fridaaaa
0

#43 Ja om du gör detsamma, för du fortsätter lika mycket själv.

Michaela-N
0

#44 Sluta då! Jag hade inte för avsikt att vara elak, berättade bara att det inte var så att bilderna blir avlånga om man förminskar bilden och sedan klistrar in i 64x64 px, och sen så svarar du "Tänker inte förklara, för du förstår inte ändå". Inte så väldigt trevligt svar, när jag inte ville vara elak eller så. Vad forsätter jag med menar du? Jag tycker det här är jäkligt tramsigt och det leder ingen vart. Sandlåde-diskussion.

Jag vet att jag borde hålla mig och inte reta upp mig på så mycket men där blir jag faktiskt lite förbannad.

Michaela-N
0

Förlåt så jättemycket från min sida för att det blivit så OT i tråden. Ber så mycket om ursäkt! Vi sköter detta via pm istället.

LinaK
0

Sluta nu båda två! Ta personliga saker i PM istället. Nu håller vi oss till tråden.

[Hilo]
0

#24 Jag avslutade mitt konto helt p.g.a. otrevligheter, men ville ändå inte lämna iFokus, så jag gjorde ett nytt nick - Började om från början och höll mig borta från de sajter som det var mycket onödigt tjaffs på..

Så på den vägen är det Glad

PetraKarin
0

#36 & #48 Tack för svaren :) Intressant att höra.

[Forest]
0

24, samma som 48 men så flytta vi sen låååååångt ut på landet där kunde vi inte ha något nät alls, skaffa då nytt när vi flyttade närmare barnen trivdes inte i så långt ut på landet (1 år stog vi ut där)

SaraC
0

Ja, det kan absolut göra mig förvirrad! Men jag tycker också det kan vara kul när folk byter.

Själv har jag inte bytt så många gånger. Får alltid "skäll" när jag byter Tungan ute

Har också bytt användarnamn 1 gång, på grund av att jag blev Sajtvärd. Men det gick rätt smärtfritt ändå, de flesta kände igen mig Glad Mycket på grund av iFokus böt åt mig så jag hade ju kvar samma konto.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

#51 Jag tycker också det är kul när folk byter, bara att jag blir så förvirrad i början. Man vänjer sig ju ganska fort Skrattande

zoolatri
0

Ibland tar det jättelång tid innan jag förstår att det är någon som bytt bild, jag tror att det är någon ny. Har jättedålig koll på aliasen, ser mest till bilderna;)

Men jag har inget emot att folk byter bilder, det är bara roligt!

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu ni, ni som stör er på avlånga utdragna avatarer. Nu har då jag ändrat min så den ser okej ut. Hoppas jag? Tungan ute

PetraKarin
0

#54 Oj! Det var skillnad!
Nu syns det nästan att det är en katt inte uggla ;)

LinaK
0

#55 haha, ja det blev ganska stor skillnad. Men man ser väl fortfarande att det är "jag" va? Bara lite mer inzoomad Tungan ute
Ja nu ser man att det är en kattuggla och inte enbart en uggla. mohah!
Måste bara berätta en sak för dig, jag har såg nu att du heter PetraKARIN och inte PetraKANIN. Har alltid trott att det är petrakanin. Man lär sig något nytt varje dag ;D

Emaljoh4
0

#56 Jag har alltid trott det var en katt Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Facklan
0

Nu har jag bytt inte för att jag ville men när det uppdaterades blev bilden skum o jag kan inte hitte bilden jag använde innan annars hade jag gjort det !!

men denna kommer jag behålla om inte den oxå blir blir skum !

Michaela-N
0

#56 Men nu i klartext - är det en katt, en uggla eller en kattuggla?

PetraKarin
0

#56 Hahaha vad rolig du är!
Det kanske är för att jag har min fluffboll som Avatar som du kopplat namnet så…
Som många säger så läser man ofta inte namnet så noga om personen har samma Avatar hela tiden.

#57 Jag har också förstått att det vart en katt men när bilden var så utdragen såg det mer ut som en kattuggla tycker jag :P
Det gör det lite nu med men man ser tydligare nu att det är en katt.

LinaK
0

#56 & #59 - Det är en katt Flört Som är väldigt ugglelik på många sätt. Jag försökte vara fyndig och säga kattuggla, men tji fick jag.

#60 hahah ja det var nog lite pga avataren, du kommer nog alltid vara PetraKanin för mig Skrattande Din fluffboll på avataren är ju hur söt som helst. Älskar fluffiga kaniner.

[Yezz-an]
0

Va??! Heter inte PetraKanin PetraKanin??? Jag har aldrig sett att det står Karin Skrattande Hahahaa!!! Skrattande

Dessutom har jag trott att det var en anka på bilden Skäms Får skylla på min lilla 10" skärm och fel glasögon på mig Oskyldig

LinaK
0

#62 Skaffa nya glasögon kvinna dom är felinställda!!! FlörtTungan ute

PetraKarin
0

#61 Hehe :P
Han blir nog glad för komplimangen.
Jag funderade ett tag på om jag skulle byta till en bild på valpen eftersom det är henne ja pratar om och hundforum jag hänger mest på.
Men tänkte att det är kul att Paul hänger med på hörn också ;)
Sen är bilden härligt somrig och jag vet själv hur störande det är när folk man inte vet namnet på byter Avatar.
Kanske får göra om bilden dock för ser nu att den är lite stretchad, men väntar nog tills renoveringen är helt klar för säkerhets skull.

#62 Haha anka? På riktigt? Stackars Paul… 
Kul att du också trodde det stod PetraKANIN :P
PetraKarin valde jag för att jag har aldrig lyckats hitta ett bra namn som jag kan ha som nick på internet som känns som mig. (Förutom Millan men det är ändå ett riktigt namn och förbenat alltid upptaget.)
Så det brukar få bli Petra men nu var det med upptaget så istället för att lägga till efternamnet eller dylikt fick mellannamnet hänga på för första gången och jag gillart :)

[Yezz-an]
0

**Jaaa, dom är faktiskt feltillverkade på riktigt Skrattande Det var en mindre duktig optiker som gjorde dom. När jag köpte glasögonen så använde jag linser dygnet runt, så jag använde aldrig glasögonen. Jag prövade bara lite snabbt i butiken och trodde det såg lite konstigt ut bara för att jag har korrigering för brytningsfel i glasögonen men inte i linserna. Jag trodde helt enkelt att det var ovana som gjorde att jag såg lite konstigt med dom. Jag upptäckte felet först något år senare när jag slutade med linser och hade glasögonen på heltid. Jag har velat fram och tillbaka om att operera ögonen, därför har jag vare sig köpt linser eller nya glasögon. Men nu när PetraKanin vare sig är en anka eller heter Kanin så är det hög tid att ta tag i mitt synproblem Skrattande

[jakke94]
0

jag har bytt till en bild på min förra hund, flatten cri-kee, tidigare hade jag en bild på daddy som valp, clumber spaniel… men jag är samma person fortfarande :)