Stolt Matte!
När våran finste Keso kom till oss i mars 2010 så var han en plåga att klippa klor på, man fick brotta ner honom och det var en ständig kamp! Massor med träning har det varit! Övning ger färdighet! Nu när vi klippte klorna var det inga problem! Nu ligger han i mattes knä på rygg och jag kan klippa alla klor utan problem! Inga svårigheter alls! Är så stolt över honom, han har blivit så duktig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul att ta del av era framsteg 
Vad kul verkligen!hur lärde ni han det skulle också vilja att mina låg så
vad e han för ras?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tack =) Ja du, det började med att jag satte mig på golvet med utsträckta ben! Gömde alltid klotången i fickan, Bad honom komma och gav kommandot ligg. Jag vände honom på rygg och bara muste och kliade bröstet, utan att ens visa tången. Så gjorde jag i flera veckor. Sen började jag med bara en klo och sen bara mös, det var lite protester men det var bara att vara bestämd, krama om honom så han inte reste sig upp. Han fick/får aldrig gå utan min tillåtelse. När första klon var klar så fick han ligga kvar och jag kliar och vi myser sen får han gå. När vi är klara så ger jag inte beröm utan myset är belöning nog. Jag vill inte dalta med mjuka ord då bevisar jag ju bara att det är synd om honom. Efter någon vecka tog jag 2 klor och gjorde samma sak.. Det tar ett bra tag och man måste ha tålamod! =)Han är en Amerkansk bulldog med lite Amstaff i på hans mammas sida (Mormodern var hälften amstaff hälften Am. bulldog.)
Vilka framsteg du gjort med honom
Grattis!
Fina bilder på honom också.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jätte kul att du gjort så fin träning o framsteg
Han är väldigt fin , kul att du dela med dig av lite godisbilder på snyggingen 
Det är inte han som är duktig, det är Du som tränat honom, som är duktig :)
Men gud vad ni är snälla! Tack så mycket!