Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1186 ggr
Malin-A
0

O.T - halåå?

e d bara jag o Lotta som e vakna nu? verkar så dött härinne =('

jag e inte trött ska upp vid 7 imorrn bitti o e inte trött =/

vad ska du hitta på imorgon d??

Lotta
0

Jag ska till jobbet med läkarintyg sen har jag tvättstugan*bläää* a just ja det var imorgon du skulle iväg..du måste höra av dig så jag får veta om det gick bra =)

Malin-A
0

jadå jag hör av mig när jag e hemma igen, fast jag ska vara där kvart över 8 så jag e väl hemma vid 9 snåret.. ska påskpynta lite imorrn hade jag tänkt =D

Lotta
0

Ja jag sticker väl till jobbet vi 9 -10 snåret, har tvättis 13. Men jag sätter väl mig här så fort det blir lite lugnt. 

Vart är alla? Det är ju så fruktansvärt lugnt här ute =)

Malin-A
0

oh d va tur du sa tvättis, måste fixa en tvättid imorrn.. annars får vi inte tvätta förens den 19 de o d e ju ett tag kvar…

Lotta
0

Jag hatar tvättis…man är helt slut efter *urk*

Malin-A
0

ja fy, sen ska d in i skåpet också.. =/

Alex
0

Jag är vaken. :) Har kikat in på en isländsk fårhunds-kennels hemsida, som jag haft koll på ett bra tag, och sett att de fått valpar nu.. Men det roliga är att jag tror att hanhunden som användes hör till grannarna till "mitt stall".. Hos de som jag praktiserade förra året. :) I så fall är det världens goaste vovve, och det gjorde mig ju inte mindre valpsugen..>.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

haha va kul.. men hmm isländsk fåhund? kan du inte skicka länken så jag me får se =)

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://web.telia.com/~u33215669/kennelastvinurvalpar.htm

Hanen på bilden där.. Står ju om honom, och kan säga att Spori som jag känner är importerad från Island och bor ju på en hästgård så han hjälper till med vallningen där.. Och kolla bilden jag skickar med.. Samma färg/teckning.. Lägg märke till den vita pricken på kinden..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

mmm man smälter =D

Real
0

jag är med vaken.. har kollat på tv bara:)

Malin-A
0

oh e du me vaken =D

Alex
0

#10 Inge litte heller. :P Vill verkligen ha en… Var i kontakt med uppfödaren för ett år sen eller nåt, när de planerade parningen.. Fast då var det med en annan hane. Så det är inte nypåkommet direkt heller..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ne då har du ju ändå funderat ganska länge på en sån.. Mexx hade säkert blivit glad åt en liten valpis o leka me =)

Alex
0

Hihi jaa tror jag med. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ne nu ska jag hoppa i säng.. natti natti på er alla =D

Lotta
0

Nu får ni klara er själv, nu slänger jag mig i bingen. För resten Alex den där hunden är inte tokig alls…lite sugen är jag =)))

Nattinatt

Real
0

men, när ja väl kommer tillbaka så går alla och lägger sig?:P pyttsan!:D

Alex
0

Jag är fortfarande vaken. ;)

Hundarna är underbara! Båda två utseendemässigt, och om det nu är den Spori jag tror så är han helt underbar för övrigt också… Vill ha vill ha vill ha!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

åhh.. alex. jag frågade precis lena inne på "ecko är sjuk" om hon kunde berätta lite om kennelhostan osv. har du lust att titta in och tala om dina erfarenheter.. eftersom du med hade en vovve som dog utav de?

Alex
0

Det var inte min vovve, utan Mexx mamma, alltså hans uppfödares hund. Så jag vet tyvärr inte så mycket..:/ Står en liten kort text på hemsidan, men det är ingen direkt förklarande text så..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Jag är också vaken. Har varit ute massvis de senaste timmarna. Bara det att jag inte har varit här inne. Ni får bli lite mer mobila av er mina vänner .-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Jag snurrar ju runt över halva iFokus nästan. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Ja, du ja. Men de andra som sitter här och klagar över oss som inte är här. hihi

Audiatur et altera pars

Alex
0

Äh, de får väl skylla sig själva. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Har alla gått och snubblat i sängen nu eller? Det är toooomt..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Joyous
0

Jag är vaken. Såklart;)

Alex
0

Ja du ja. Men du har ju för dig en massa annat än att skriva vettiga saker här. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Joyous
0

Jag håller faktiskt på att hjälpa en liten kille med sina problem. jag gör nåt viktigt!:O

Alex
0

Hahahahaha jaa, du är jätteduktig. ;) Funderat på att bli psykolog? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Neej.. Nu tror jag nästan det blir sängen snart..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

5.00 har du vänt på dygnet nu igen Alex?? =D

kerstinjoh
0

Morron snorisar.

Har ni ingen mamma som säger till er att ni ska sova vid 21-tiden. Så ni orkar med att gå ut till hönsen o hämta ägg till frukosten?

Min Elin lägger sig alltid kl 21.00. Går upp kl. 6.00, hämtar ägg till sin mamma. Gör frukost o kommer med tidningen. Ordning o reda.

HemlisJösses, hoppas inte att hon läser det härGenerad

Malin-A
0

haha tror du satt o drömde dig bort där en stund kerstin =P

Real
0

okej alex.. then I know.. lena förklara en del iaf :) godmorgon föresten allihoppa..snart ska jag iväg och ta en fika med mammsen.

jag hämtar jääämt ägg till min mammaGenerad

Alex
0

God morgon. ^^ Jamen Kerstin, om jag är vaken till 6 så kan jag ju hämta ägg innan jag går och lägger mig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Det är fusk att hämta ägg INNAN man lägger sig! Typiskt snorisar!

Man måste hämta dem när man går upp, för annars märker hönsen att man inte har sovit. Å då blir det stressade o pickar sönder äggen.

Det vet ju alla!!

kerstinjoh
0

Sedan har Elin alltid tagit med sig kovallaren "Bosse" o hämtat mjölk också.

Pli på ungarna ska man ha!!

Alex
0

Önskas lite ull också?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Nä, Lotta hinner inte med alla beställningarna! :)

Real
0

men alex.. de blir väl inte mycket ull av dem där? dom är ju helt kala?:P

Alex
0

Ähh, nu ska du inte vara så petig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Säker alex som har tagit det också?Oskyldig

Alex
0

Jag tar ingenting.

Har fått reda på att det var den Spori jag trodde som var pappa.. Gaah.. vill ha valpis!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Vilken Spori?

Ännu en norsk häst?

Alex
0

Neej, en hund. :P Kolla inlägg #9. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

F'låt, det har jag glömt, det var så länge sedan.

men tjusig!!

Alex
0

Jaa han är jättefin.. Och mamman med..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

oh d va han Alex? där skulle du ju verkligen ha en valp ifrån, när du träffat pappan o allt =D

Alex
0

Jaa jag vet.. Fatta vad sugen jag är..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

SaraC
0

Jag är vaken idag! Håller på med något så fint som Utvecklingspsykologiska teorier, så snart somnar jag ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alex
0

#51 Uuh.. Jag somnar nästan av att bara läsa ordet..:S

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Ja, det blir till att lägga sig nu.

Tittar in här som hastigast, men det är tyst o lugnt. Kom inte in på Hif förut.

Natti natti!!

lena1
0

Näe har precis lyckats komma in och nu ska även jag krama kudden och hunden Flörtnatt natt

Real
0

mm.. logga precis in och då ska ni sova:'( buhu.. så jädrans synd om mig är de..

SaraC
0

Mmm jag somnar alltid när jag läser kurslitteratur.. Och då är jag ändå en som älskar att läsa och knappt kan lägga ifrån mig en bok annars :/

Alex
0

#55 Jag är vaken. Igår (imorse..) gick jag och la mig när mammas väckarklocka ringde..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

nemen titt…. de finns liv iaf:) mjoo igår var jag uppe hela natten och nästa dag?:O kunde inte sova.. för ecko hosta/snarka så jäkla dant!

_Anna93
0

jag är vaken :P fast mamam sa att jag skullegå och lägga mig för x antal timmar sen pga att jag är sjuk XD

_Anna93
0

det har gått  mer än en kvart och ingen hara skrivit nått nu e jag förvånad :O

Real
0

hihi

Alex
0

Jag var ute en sväng med voffen..^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

nu har jag hittat hit igen,. inte ett dugg trött så ni blir nog inte av me mig heller =D

Real
0

har du precis vaknat malin?:P

Alex
0

Låter bra det, Malin. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ne har vart hos mamma o fikat =) men ska kolla på en film nu men återkommer snart =)

Real
0

ehm.. vart hos mamma och fikat?:S till ett på natten.. jaja!:)

Faxlin
0

Var det inte du som skulle ligga klockan 21 Real :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Bannade ungar ni ska sova på nätterna så ni är pigg på dagarna…själv somnade jag vi 22 snåret i går kväll. Undrar om det kan bero på att HIF inte fungerade Oskyldig Vaknade kl 3 istället…hur kul var det då på en skala från ett till tio =)))

Alex
0

Hihi det var ju dumt Lotta.. Eftersom det började fungera igen efter 22 nån gång..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Tänk vad handikappade vi blir när HiF inte funkar.

Jag var tvungen att bli social igår o se på tv med maken. Han undrade t.o.m. varför jag inte satt vid datorn?Skrattande

Lotta
0

Själv satt jag vid datorn och svor så det osade…sedan gick jag in och la mig ENSAM. Tror ni karln vart glad då??? Näpp

kerstinjoh
0

Jag satt också här o tryckte mellan varven. Min karlslok gick o la sig före mig (som vanligt) fastän jag försökte vara social.

Men det var lika så gott det. Han led nog av pms igår. Det hade varit rörigt på hans jobb igår, så alla var idioter! *Pust*

SaraC
0

Jag trodde datorn spelade mig något elakt spratt. Kom in på alla sidor utom HiF och en annan hundsida jag brukar va inne på

kerstinjoh
0

det är inte första ggn det händer. Man kommer in på allt utom HiF.

Antagligen någon kattfantast som jäklas.Oskyldig

Lotta
0

Tänk att det tror jag också Doris var som galen på laptopen igår…ett tag funderade jag allvarigt på om hon ville ha ungar ;)

Malin-A
0

#67 Real vi brukar åka dit o fika om vi inte har nått för oss, ví va nog där vid 11 tiden o så åkte vi hem vid 12 halv ett eller va klockan va =)

Real
0

haha.. jaja så kan man också göra.. jag brukar med umgås med min mamma väldigt mycket.. men inte om nätterna;P hon går iaf och lägger sig vid 22.00:S

kerstinjoh
0

Mammor kan man våldgästa när som helst. De är så knäppa så de blir bara glada.

Real
0

jo visst, min mamma skulle ju inte kasta ut mig om ja kom efter sovtiden.. men hon skulle nog inte vara så pigg på att vara med mig:P då skulle jag nog få sitta själv i ett hörn ..hihi

Malin-A
0

min mamma e en nattuggla, hon har nästan alltid jobbat natt.. så hon brukar va vaken sent =)

Lotta
0

Som här då..jag har blivit nattuggla på äldre dar =))

Malin-A
0

haha ja men d e bra då har man nån o nattprata me =D

SaraC
0

Jag har precis gjort pannkakor! Och Eros har hjälpt till…att äta.

Blir också vaken ett bra tag till, mkt att läsa. Lika bra att ladda upp med kaffe..

Lotta
0

Jag har druckit kaffe men nu mår jag illa i stället *urk*

Real
0

jag har ätit massa påskgodis.. mår illa av de:S men ja är super duper trött.. och inte får man sällskap i sängen inatt heller.. eller jo av vovven men ändå. så ja får la ta och läsa och försöka somna ensam.. *snyft*

Malin-A
0

jag börjar bli lite seg.. nä stackare Real ska du sova ensam, ta Ecko under täcket o krama om honom så känns d bra =)

SaraC
0

tss.. jag sover då minsan ensam (+eros) varje natt!

kerstinjoh
0

Men då är man aldrig ensam! Skrattande

Malin-A
0

skulle jag vara själv här en natt så hade jag legat på soffan me Lusse tätt intill mig, men jag hade nog fått binda fast han så han stannar =)

SaraC
0

Nej känns inte så ensamt med 10 kg bomull ovanpå sig ;)

Tack o lov för hundar!

Malin-A
0

haha varmt o skönt =)

Lotta
0

Ni ska ju bara veta hur jag känner mig när Skorpan är den store vakthunden när jag är ensam…hon ligger under täcket och jag ovanpå..stackarn är ju så rädd Oskyldig

Real
0

jaa, precis! tack och lov för hundar.. annars hade jag inte klarat mig.. kommer ihåg hur ensam jag kände mig innan ecko när sambon jobba över.. blää!! de är tur att ecko är så gosig med.. han älskar att ligga nära och ha myspys:)

SaraC
0

Ja jag säger desamma, utan Eros vete f*n om jag skulle klara av att bo själv :S

Malin-A
0

haha bra vakthund Lotta =)

_Anna93
0

va???? JAG KOLLA PÅ NYHETERNA NU OCH DET VAR NÅRRA I IRAK SOM TOG EN HUND OCH KASTA IN I EN ELD BARA SÅDÄRR FYY F*N SÄGER JAG BARA!

Faxlin
0

Usch vad hemskt.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad trodde du jag ville att du skulle skicka mig Lusse för? Jag är ju så ensam med Skorpsmulan så vi måste ha en stor farlig hund ;)

Malin-A
0

jo han e stor men farlig vetisjutton, haha =) han låter farlig när d ringer på dörren men skulle mest troligen bli glad om d kommer in nån o klappar honom.. =D

Real
0

nja, fast de vet du aldrig.. om de är släkt för natten och du sover och de kommer in någon genom dörren ska du se att han agerar. de tror jag nog dom flesta gör.. eller jaa.. skorpan springer väl och gömmer sig under sängen;P

Malin-A
0

haha jo d kanske han gör, eller om nån skulle hoppa på mig utomhus så hade han nog skyddat mig, hoppas jag iaf =D

Faxlin
0

Om Sacko bara vaknar skulle han slita armar och ben av den som kom hit. Det är jag garanterat säker på.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Det skulle han garanterat göra..undrar hur fort Skorpan skulle kuta hem i ett sånt läge, det skulle bara svischa till =)

Faxlin
0

haha, ja men hon ska inte vara skrämmande lill skorpan. Hon som blir så glad när man kommer att hon inte ens skäller utan liksom tjuter. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Den som var på väg att ta sig in här på natten skulle befinna sig flera kilometer bort innan den var halvvägs inne..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

jo, jag hoppas att ecko med ingriper om de verkligen skulle vara något.. bor ju precis vid parken.. den är lite läskig på natten.. så om de skulle komma någon skulle ja gärna vilja att ecko sa ifrån iaf om de skulle hända nått.. men de tror ja nog han skulle.. om han inte trodde de var lek:S

Faxlin
0

Jag vet vart jag har Sacko där faktiskt. Då han blivit testad i flera kufiska situationer. Det är betryggande. Och jag som är så jäkla mörkrädd. Förstår ni att jag bara måste hitta just den rätta schäfern här till sommaren. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

jo men hundar känner väl av om d e lek eller allvar? borde dom ju iaf, o skydda sin familj gör dom väl små som stora..

Real
0

joo de borde dom väl faktist.. när mina sambo och jag "slåss" så kommer ecko studsande och biter oss i rumpan.. så då vet han ju att de är lek.. men om någon skulle komma och slå mig på riktigt och jag skulle skrika till skulle han kanske agera.. (eller bli rädd?) och skydda sin familj gör dom väl oftast

Faxlin
0

Ja, de flesta hundar skyddar sin flock.

Ja sedan var Bonita ett starkt undantag. ;-)
Om det prasslade ute och jag vart mörkrädd då sprang hon och gömde sig bakom mig. Så jag fick först gå ut och kolla. Om jag överlevde då kom hon efter. Fegis jyckan min.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja så e d här me, när vi skoj bråkar så kommer lusse o vil busa me oss, ja o en rädd hund kan ju va väldigt farlig..

Faxlin
0

Då måste Bonia ha varit livsfarlig. hihi
Nejdå, hon var inte rädd, hon var rent feg. Så jag tror inte hon skulle klarat av att försvara mig faktiskt.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Skorpan skulle säkert hoppa upp och bita dom i hälsenan.

Men Åsa kommer du ihåg mesiga Ronja, vet inte om det var du eller Anette som var med..hur som helst kom det ett fyllo bakom oss och påpekade att Ronja hade så fina öron (hon hade parabolöron). Ronja sneddade framför mig med överkroppen och visade fyllot hela tandgarnityret, kan ju lova att han försvann väldigt fort. Ronja var en riktig fegpropp till schäfer som gärna skulle ligga i knät, släppte in alla och viftade på svansen ungefär som att hon kännt dom hela livet. Helt sanslöst vilken mes det var men ack så snäll =)

Faxlin
0

haha, det var jag som var med då Lotta. Men allvarligt jämfört med Bonita var Ronja en riktig bra vakthund :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Näää jag tror nästan dom var rätt lika…kanske Ronja var mamma till Bonita ;)

Faxlin
0

haha, ja det lät nästan så. Svårt att tänka sig att Bonita hade Kessy till mamma och en polis till pappa. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja det var fel föräldrar det måste det varit, man kan ju inte säga att dom vart bortbytt på bb heller…hmmm undra vad man säger då?? =)

Faxlin
0

haha, nej man kan ju inte det. Och inte hade jag dubbla kullar heller. Eller kan skylla på att uppfldaren har bytt till en valp från annan kull. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja nå lurt är det helt klart..bytt var hon helt klart =)

Faxlin
0

haha någon som smög sig in och tog en av Kessys valpar och lämnade Bonita. Hmm, troligtvis inte. Den teorin sprack för då hade personen varit död. Den bitchen hade aldrig släppt dit någon :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Näää det var fel det också…Kessy var inte och leka med, man hade fått gå ut utan näve i sånna fall =)

Faxlin
0

haha, jaaa mammas lill gosan .-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Gosan..är inte du klok..enda av dina hundar jag inte litade på fullt ut..tacka vet jag Sacko, Bonita och Shira gosiga hundar =)))

Faxlin
0

haha, men jag litade på henne fullt ut. Hon var ruggans i psyket den hunden. Stark som en oxe i skallen. Och svarade direkt på order. Hörde om grannen hade inbrott i bilen och var allmänt allert. Saknar den hunden sååå. Hon var faktiskt en gulle gosan hund. Hon älskade att ligga i mattes knä och bara gosa. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Sakna på du…gosan pfss galning Flört

Faxlin
0

haha, bara för att hon inte välkomnade någon förns jag sa att de fick komma in. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Dum hund..spelade ingen roll om man mötte henne varje dag så var hon lika vidrig iaf. Nån gång borde hon väl lärt sig att nu kommer dom…men icke, alltså ingen hjärna över huvudtaget =)

Faxlin
0

Joho, hon visste så väl att det var ni. Men instinkten att skydda de vårat fanns där i alla fall. Och klart att hon inväntade ledarens tillstånd att släppa in folk. Hon kan ju inte släppa in vem som helst. hihi

Kommer aldrig glömma när Tobbes mamma kom hem till oss. Och Kessy kände direkt vibbarna från mig att hon var då inte välkommen. Hon bara stod och tokmorrade och visade tänderna så fradgan rann. Så där kom inte mamman in på tomten. Och jag iddes inte säga åt henne att sluta. hihi

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

hihi, förståndig vovve Åsa!

Vi hade för ca 20 år sedan en tik som var suverän på att läsa av mig. Allt jag ogillade ogillade även hon.

Så småningom var det bara jag som kunde handskas med henne. Med barn i familjen och en tik till blev det dock omöjligt att behålla Freja. Så tyvärr fick hon avlivas.

Alex
0

Hihi måste ju berätta om en gång jag var i stallet, och mamma kom och hämtade mig och stog med Mexx ute på parkeringen.. Så kom det några med hästar förbi, och Mexx skällde ju på dem (stora farliga vovvar!) men i "normal" mängd på alla.. Utom en. Som han blev totalt galen på. Efter att jag pratade med mamma visade det sig att det var en i stallet som ingen tycker om och som är väldigt knepig.. Så det märkte han tydligt. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Stora farliga musblacka hundar är defenetivt inte att lita på Oskyldig

Malin-A
0

haha då tyckte du Mexx va duktig va =D

Alex
0

Japp, och jag var inte ensam om att tycka det heller..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha kan jag förstå =D

Lotta
0

Duttig Mexen kom till min hundgård nu =)))

Faxlin
0

meeehhh, Lotta du har ju ingen hundgård. Ljuger du för stackars Mexen nu också. Stackars vovve, och stygga tantis.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Nej men jag håller ju på att kidnappar hundar här ute hela tiden så jag lär väl fixa mig en =)

Alex
0

Han springer ifrån dig, Lotta..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, lurad RåttanLottan. Mexen sprang ifrån dig :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Gör han ju inte jag står ju där framme med nyköpt godis..känner ni inte doften????

Alex
0

Näpp.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Näpp och inte Mexen heller. så det så.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Om ni bara visst vad han gillade mitt godis, när Alex inte gjorde skillnad på folk sprang han här dageldax =)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.