Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 846 ggr
LinaK
0

Bur eller inte bur.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har märkt att det pratas mycket om burar just nu.

Tänkte lite på en sak. Vi har en jätte stor canvasbur här hemma som vi har våran jack russell terrier i på natten, då han och katten ska börja busa och flänga runt överallt såfort man ska sova. Han sover jätte bra där och går självmant in där när man ber honom, det är hans trygga plats.
Vi har buren stängd, dock är den öppen ovanpå så helt instängd blir han inte. Räknas detta fortfarande som att han sover i bur eller blir det automatiskt hage eftersom den är öppen ovanpå?

Någon som vet?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Doglovers]
0

#0 Det betraktas som bur. Du tror inte att en canvasbur blir för varm?

Jag har i en del fall också valp i bur nattetid, då den är tryggare där i stället för att den sitter ensam i något rum eller ligger i korgen bredvid sängen, men smyger upp när man somnat och hittar på hyss. Biter i elsladdar och dylikt.

Buren får deffinitivt inte användas som förvaring, men nattetid anser jag det vara befogat. Jag är helt medveten om att det är olagligt, men det är för valpen bästa. Den ska vara så stor att det finns väldigt mycket rörelsefrihet.

LinaK
0

#1 Nej tror inte att den är för varm, har aldrig märkt att han skulle tycka det var för varmt. Det är ju mestadels "nät" på buren och den är som sagt helt öppen ovanpå så jag tror inte att den blir mycket varmare än någon annan bur. Det får väl plats cirka 3-4 hundar av samma sort som han själv. Han lägger sig dessutom där själv ibland. Skulle jag märka att han tycker det är för varmt där så har jag honom inte där.

Tycker det är lite märkligt att inte kompostgaller då klassas som bur, i denna bur jag har så kan han ju komma ut om han så vill då han kan hoppa över. Sitter han i en hage så kommer han ju ingen vart. Vad är det som avgör att det är en bur? Bara för att vi kallar den bur så är det just en bur?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

Vi hade lekhage ute till Enja när hon var liten valp eftersom vi satt ute o grilla o ville inte ha en valp under grillen mm Jag tror den räknas som bur eftersom den har så litet mått allså strider du lagen Obestämd Skaffa kompostgaller o gör större så är du laglig sopa under sängen när den inte andvänds är mitt tips. Buren kan du annars ha i hagen sen + dagarna om han vill sova där dok ska den vara öppen-.-