Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 15537 ggr
Royalz
0

Hjärnskakning?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I lördags när jag var ute med hunden så sprang han lös och roade sig och så fick han ett ryck och sprang upp i skogen och när han var påväg ner på grusvägen igen så snubblade han och slog runt och slår både i huvudet och ryggen i gruset. Fick ett större sår ovanför ögat och små mindre precis brevid ögat.

Han har inte blivit halt men han har snurra runt mycket och förökt lukta sig i baken och gilla inte när man tar bak vid svansen.

Han har även varit lite loj sen han gjorde vurpan så kan han ha åkt på hjärnskakning? Var en som sa att han kan ha åkt på det.

Filmade när han gjorde vurpan, spola fram till 1.20 om ni inte vill se när han springer runt och badar i en bäck.. Filmen ligger ner så ni får vrida på huvudet.

AnneN
0

Ajajajaj, det där ser ut att göra ont Rynkar på näsan

Han kan ha fått en hjärnskakning, då ska du se till att han håller sig lugn och stilla och kolla så han äter/dricker och inte mår illa.

Men då han även ser ut att ha slagit nedre delen av ryggen (vid svansen) och dessutom inte gillar att ni rör där så skulle jag rekomendera att åka till veterinär direkt för att kolla så han inte fått någon inre skada där som behöver behandlas.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Royalz
1

Äter och dricker som han brukar, kanske dricker lite mer med det har ju varit så varmt dom senaste dagarna.

Han visar inte gärna smärta utan det var igår kväll när min pappa skulle "putta" ner honom från soffan som han gick ner med väldig fart.

Efter att ha skrivit denna tråden så kännde jag och tryckte hårt på bakre delen av ryggen och då reagerade han inte.

Han kanske bara är öm där bak, vem skulle inte bli det efter en sån vurpa..

Men vi har tagit det lugnt och får fortsätta göra det ett tag nu ifall han skulle ha hjärnskakning.

Beckibus
0

usch vilken hemsk vurpa!"

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
0

Jag skulle åka till vetrinären den där vurpan såg inte vidare bra ut för ryggslutet som 1 säger. Lycka till, söt hund var det med :)

Beckibus
1

Hur kunde du filma samtidit?bara undra det!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Royalz
0

#5 Vad menar du? Jag hade ju inte direkt hoppats på att han skulle göra en volt och slå sig. Filmade ju när han sprang runt och busade och plaskade runt i vattnet.

Han är iaf bra nu :) Var nog inget allvarligt.. Men tar det lite lugnt ändå några dagar.

Beckibus
0

#6 ok då vet jag det menade inte nått illa<3

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Karmatarerskanise
0

#5 Självklart kan man inte förutse att ens hund kommer trilla :)

Tur att det inte verkar ha blivigt något allvarligt. Jag tycker inte det ser så farligt ut faktiskt, en riktig mölla ja, men jag tror mer de chockerade än skadade.

Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
0

5 hahah ja som du ser på klippet får TS brodis med kolla hunden efter den vurpat. Var väl bra att TS filmade så kunde man se vurpan.

Hur är det med hunden idag? Mår han bättre? kontakta du vetrinären :)