Jägare o kroppsdelshjälp
Jag hade behövt komma i kontakt med en jägare i närheten av göteborgs eller uddevalla området.
Då jag gör en hel del hantverk så behöver jag få tag på benknotor, ben och horn fårn diverse jaktbyten. Sådant som en hel del jägare bara slänger (har jag hört….) skinn och sådant är inte av itnresse idag då jag itne vet ngn som kan garva åt mig. Men knotor och sådant är av stort intresse.
Så om ni känner en jägare som kan hjälpa mig med att få tag på detta hade jag vart väldigt tacksam.
Vänligen skicka ett PM isf.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hej.
Ben knotor och diverse fäll horn går alltid att ordna men tyvärr är det inte jakt säsong så du får nog vänta till hösten.
Garva skin kan alla som håller på med uppstopning av djur men det kostar nog en slant att få det garvat.
Mvh johan
tackar :D
Är benknotor o fällhorn ngt man kan få tag på via dig?
Ja det ska nog gå att ordna kompisen har ett hjort hägn så där får vi nog tag i fällhorn men vad vill du ha för "benknotor"?

Googla på ett slakteri i din trakt så kan du säkert hitta massor. En annan fråga är om de får ge bort ben, inte helt säkert att man får det hur som helst…
det finns en del horn till salu på tradera.

kanske till och med på blocket, men inte på en hund fokus sida! =)
Men Tina, det finns ju jägare som är medlemmar här. ;) Det var faktiskt jag som sa åt Lina att testa här när hon efterlyste jägare på ridsport så. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
*L*
Jag tänker på mindre benknotor, bla ryggrad (o nej, jag ahr ite blekaste hur stora/små de är p åett rådjur) smala ben från ltiet varstans i djurkroppen… även en hjortskalle är av intresse….
Du får kontakta mig i mitten av augusti så kan vi nog ordna lite sånt.
Lättast är vi hemsidan: stenkasernaskennel.se