Kylhalsband till vovven
Vet inte om man får göra såhär, men om inte får det tas bort! :)
Köpte ett kylhalsband till Eros, men det var såklart för litet.. Stod att det skulle töja ut sig när man blötte det, men det blev inte tillräckligt. Så jag fick vackert köpa ett nytt. Det fungerar hur bra som helst, vi är toppennöjda!
Men till saken, sitter nu här med ett för litet halsband över.. Om någon är intresserad av det så messa mig eller skriv i min gästbok! Det är i storlek S och blått.
Här är en länk till sidan jag köpte den från, med bild och en massa info!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
"kristaller som suger upp 30 gånger sin egen vikt och därmed håller scarfen sval i timmar"
Kan bli tung, 30 ggr den egna vikten?? Undrar hur tung st L blir då??
Hm, kan även läggas i kylen! Det låter inte som något jag skulle rekommendera!
Jag har en i M nu och den är då iaf lättare än t.ex. ett kedjestryp
Ingen kritik till dig Eros.
Jag tyckte bara att det lät tokigt!
Mja men de funkar ju ungefär som om du låter en handduk suga upp vatten och sen vrider ur den.
Jag vet inte om de kan va nå tok :/ Men vi är nöjda hittills :)
Jag tänkte på Skorpan när jag läste det…men funkar det verkligen? Och vad ska du ha för det? =)
Det kanske blir för stort för lilla Skorpan, men mät det gärna och skriv och tala om måtten =)
Nu har jag varit framme med tumstocken!
Hela halsbandet är ca 30 cm. (Knäpps med kardborreband) Så det stämmer nog ganska bra med anvisningarna som stod på hemsidan (har för mig de stod hundar med 15-30 cm i halsomfång).
Nu har jag också mätt…Skorpans halsband mätte 27 cm. Hur mycket ska du ha för halsbandet och för att skicka det då?
Jadu, jag köpte det för 79 kr + 19 kr frakt. Men jag tror inte frakten går på så mycket, blir nog en tia. 50 kr? Det var inte så noga, tråkigt om de bara ska ligga här :)
Japp jag pmar dig min adress så köper jag det..och så kan jag få veta hur jag betalar in till dig =)
oh Lotta då får du säg vad skorpan tyckte om halsbandet när hon provat d =)
Lotta ska ju ha det själv!
#9 Yes!
#11 Haha!! Jag rekommenderar starkt kyldynan till varma mattar kan jag säga.. När de är riktigt varmt eller man druckit nån öl för mkt dagen innan, då är den toppen! 
Haha Eros då får Skorpan vara utan när jag lånar det..det blir nog många öl i sommar, iaf om det blir som den förra året =)
Jag kommer med uttal om vad Skorpan och jag tycker om det i sommar 
Hihi japp, på söndagsmornar får hundarna klara sig utan ;)
Eros har fått haft det på sig några gånger inne och testat. Märktes stor skillnad.
Fick du svar på mejlet? Det blev nåt knäpp med datorn..
sån borde jag köpa till Lusse, han e alltid så varm stackarn…
Har inte fått nått en…konstigt!!

Malin!=)
Ett tips…
finns blond färg och handla i affären ! ,-)
kanske hjälper på en svart varm voffe!! 

Denna tycker jag inte lät som en bra idée, då hunden inte ka ha kallt vatten för sin mage….
lite isbitr i kan man lägga, men inte ha en hel kylanläggning som håller vattnet kallt.

Ett sådant måst jag köpa till Zalo, han lider så enormt varje sommar.
Jag kom på en grej till mina förra sommaren, jag tio en korvbit eller dyligt och lade den i vatten i en mugg av hård plast och så frös jag in det, så mina hade korvglass varje dag då
, billigt och läskande….
Vi brukar frysa små petflaskor med vatten. Lite tankebry att komma åt det goda, kalla o läskande innuti!
Hihi Snodden dricker ju vatten ur petflaskor med pip och det ser ut som om han har en nappflaska i munnen
Vad smart med olika kylsaker :)
Jag la i isbitar i vatten skålen till Skorpan i sommras, det var ju sanslöst varmt =)
haha d gjorde jag me Lusses vatten me, han tyckte d blev roligt att jaga isbitarna som flöt runt.. =)
Skorpan knaprade på sina tokfian =)
Snodden tigger alltid isbitarna jag har i vattenglaset varje kväll, mumsigt ju :-))
haha ja hon e lite knasig, sådan matte sådan hund 
Det är skoj med knasiga hundar :-)), näe nu ska jag krypa till kojs, natt natt mina vänner……
Nattinatt Lena vi höres i morgon :)
natti natti lena,, =)
Malin hör du???? Tystnaden..vi är så ensamma. Vad ska vi göra?? 
haha ja nu e d bara du o jag Lotta… PARTY PARTY =D
Jag med! 
ja du kan också va me o parta =D
Party det är skoj det…skållll
skål skål =)
Lite yr i mössan vart jag nog allt..kan det bero på att det var jäger kanske =))