Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 509 ggr
navarro
0

Min lilla hunds vårkänslor!

Har nagot ett rad att ge? Det ar tikar i narheten som loper och Milu sitter och skriker och vill ut hela tiden. Igar smet han, nar vi oppnade bildorren for att ga in. Han ser pa mig med bedjande ogon och jag vet inte vad jag skall gora.

AnneN
0

Ett tips kan vara kemiskkastrering om ni inte vill kastrera han helt. Kemisk kastrering är bara en liten spruta ungefär som då man vaccinerar och utförs av veterinär. Då kanske han inte är så sugen på å dra iväg till löptikarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Inte kul med hanhundar som blir så där…dom lider ju av det också. Det som Biobio säger hade jag ingen aning om, men det verkar ju vara en bra lösning till att börja med =)

kerstinjoh
0

Kemisk kastrering är bara bra som tillfällig lösning. Det är ej något som ska göras återkommande.

Medroxyprogesteron, som används är läkemedelsformen av honligt dräktighetshormon. 

Preparatet är i första hand tänkt att användas för uppskjutande av brunst hos tik och för hanhundar vid godartad prostataförstoring.

Behandling med hormonpreparat ger en biverkan av trötthet och slöhet under läkemedlets verkningstid, vilket ju normalt inte är önskvärt.

Mer allvarliga biverkningar, bland annat ökad risk för vissa tumörformer, förekommer också, men är sällsynta vid normal behandlingsrutin.

navarro
0

Tack for tips, men det far nog bli att sta ut ett litet tag till och forsoka aka ut bland bergen och trotta ut honom liget, men med koppel! Gillar inte mediciner till mig, sa jag avstar till honom ocksa.

Lotta
0

Hehe lycka till =))