Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 638 ggr
CarolineO
0

Skåne...

Hej!
Jag har alltid tyckt om att/velat hjälpa djur, så när jag blev kontaktad av föreningen mypet tyckte jag att det var dags att ta tag i det hela…

Min tanke är att jag ska lägga visitkort m.m. lite överallt så att människor som inte längre kan ta hand om sina hundar (eller även andra djur) kan kontakta mig, så hjälper jag till att hitta ett hem till dem, så de slipper avlivas… Men jag kan ju inte börja med det förrän det finns någon som kan tänka sig att ta hand om någon tillfälligt tills ett permanent hem hittats. Därför tänkte jag höra om här finns någon i Skåne eller i närheten av Kristianstad där jag bor som skulle vara intesserad?   Jag skulle gärna ha ett helt zoo där hemma, men jag har en liten argbigga!! Min kisse skrämmer livet ur alla andra, och den hon inte skrämmer livet av klöser hon det av istället (liten överdrift men dock inte så stor )

Ni når mig på      caroline@mypet.nu eller 0735-140549, så snälla hör av er så vi kan börja!!!    Såklart söker jag även de som kan ta hand om någon permanent, men det viktigaste är att få någon som kan ta någon stackare ett tag tills man hittat någon annan… Ni kan även kontakta mig här på ifokus

Läs gärna min presentation för mer info.

Tveka inte att kontakta mig om ni undrar något =0)

Karmatarerskanise
0

Fin tanke :) Tyvärr kan jag inte hjälpa till. Hoppas någon annan kan det!

CarolineO
0

Hoppas jag också =0) Tack för uppmuntranGlad

lena1
0

Jättefint att du engagerar dig, en stor eloge till dig flera som du behövsOskyldig

Än så länge är inget aktuellt här heller, det är för nära inpå våran gammelman som har lämnat oss i stor sorg och saknad 13 år.

CarolineO
0

Jag sörjer med er… Jag hade en labbe när jag växte upp, han fanns hos oss från dagen jag kom hem med mamma från BB och tills jag var 9år. Han blev också 13… sen fick han problem med höfterna och kunde inte gå… usch så hemskt det är att bli av med ett djur, det är ju verkligen ens bästa vän.  

Vi skaffade en golden tik sen, som blev en ängel för 4 år sedan, men vi har i alla fall behållt en hane efter henne =0)

också dog mitt marsvin för snart en månad sen… varje gång ett djur dör lovar jag mig själv att aldrig mer utsätta mig för något sånt, men så kan jag ju inte leva utan djur!!

Men fy vad tungt det blir när de försvinner… tänker på er

lena1
0

Tack Caroline, ja det är en kär familje medlem som lämnar ett stort tomrum oavsett vad det än är för slags djur, och hur mycket man än vet att dom inte lever lika länge som en människa så är det lika svårt var gång, jag är evigt tacksam att jag har min glada Snodd kvar, han bjuder på många skratt varje dag, han har ända sedan valp varit ett sprudlande solsken, och är mycket noga med att ingen får vara ledsen utan att han ska trösta.

Och även jag känner med dig och ditt marsvin den har det bra nu, man får trösta sig med detOskyldig.

Kram

Lena och Snodd.

kerstinjoh
0

Ja, det är hemskt när en hund lämnar oss.

Snart är det 11 månader sedan vår labbe Bosse fick somna in i Elins armar, i bak på sin älskade bil.

Aldrig mer en hund!!

Men hemmet blev outhärdligt tomt utan en goding i närheten. Eftersom vi alltid har haft hund så gick det inte.

Alfons har inte tagit hans plats, men jag har allt plats i mitt hjärta för en hund till.

Lotta
0

Ja det blir ju lite svårt att ta imot ett till djur här hemma också. Att förlora en vän som alltid funnits där i både glädje och sorg är fruktansvärt tungt…sedan vad det varit för djur spelar ingen roll. Jag lidet med er alla som mist en vän  Gråter

lena1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan ju inte låta bli att lägga in en bild på min underbara gammelman Kevin också, och alla har dom en alldeles egen vrå i mitt hjärta, det rymmer mycket ska jag säga ;-)….här var han 11 år, det var en kompis till mig som kände för att göra en fin grej åt honom ;-).

Malin-A
0

oh vilken fin bild.. =)

Lotta
0

Åhhh vilken otroligt vacker bild…den gillade jag jätteskarpt =)

lena1
0

Tack ja hon är jätte duktig faktiskt, jag tänkte sätta in alla dom bilderna i mitt album någon dag så då finns dom där att beskåda om ni vill sedan ;-).

Lotta
0

Ja jättegärna =)

CarolineO
0

Vilken fin bild, och supersöt hund =0)

Ninnis
0

hej så synd att jag bor i halland!

CarolineO
0

O, ja så synd… Jag vill ju ha tag i personer som bor här i närheten så jag kan komma ut och hälsa på djuren ibland… åtminstone till en början.Ledsen

OzzyochJag
0

Jag bor i skåne, men just nu är det inte riktigt läge för att ta in en omplaceringshund.
Men kommer du igång så kan jag säkert ställa upp om ca 1 1/2 -2 år.  // Jenny

CarolineO
0

OK. Du kan väl skriva upp mina uppgifter och höra av dig i så fall?? Jag skriver listor på vilka som finns tillgängliga… Så skriver jag dit dig då

CarolineO
0

Ingen från Skåne här som kan tänka sig???Gråter

OzzyochJag
0

#17 Det ska jag göra. Glad

CarolineO
0

Tack =0)