Mager dräktig tik?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En kompis till mig har en liten tik som är dräktig.
Hon går in i vecka 8 den 11:e April.
I början av dräktigheten blev hon mager för hon åt dåligt och mådde illa men så blev det bättre och vi började ge henne RC Mini Starter som är för bl.a dräktiga tikar.
Problemet är att matte till hunden började praktisera heltid och då hade husse till hunden ansvar för att ge hunden mat 4 gånger per dag för att få upp henne i vikt. Tyvärr är hunden nu jättemager och vi misstänker att husse inte alls gjort sitt jobb och gett hunden mat regelbundet nog ofta.
Nu har jag hunden när matte jobbar och snart är praktiken slut så hon kan sköta tiken själv. Men så till frågan.
Vet ni nån bra "dundermat" som kan få hunden att gå upp lite fortare?
Dt är ju inte ens 2 veckor kvar och jag vet av erfarenhet att de blir ännu magrare vid digivandet och vill ju att valparna och mamman ska ha bästa förutsättningarna och det vill ju såklart matte till hunden oxå.
Tiken väger just nu 8,6kg men borde nog egentligen väga över 9kg eftersom hon är så mager men långt gången.
SNÄLLA hjälp oss fort så vi får upp henne så mycket som möjligt i vikt före förlossningen och sen även när hon är digivande.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Valpvälling (maizenavälling), rå köttfärs med äggula eller annat som hunden tycker är gott kan vara bra att ge som mellanmål mellan de andra vanliga måltiderna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ge henne mera mat. Och som #1 skriver, ge henne nånting som mellanmål. Även färskfoder kan funka. Hon kan ju inte precis äta för mkt nu när hon är dräktig ^^