Åka cykelkorg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min tant är van cykelkorgsåkare, hon gillar att sitta och spana och sitter lugnt och stilla. Lillkillen har inte provat än. Nu ska jag cykla med hundarna till jobbet hela sommaren, tidigare har jag varit helt inställd på att skaffa en cykelkärra. Men så fick jag syn på den här:
http://www.zoosajten.se/cykelkorg-fraktfri--p-1249-c-132.aspx
Tanken är att båda hundarna ska få plats i den. Någon som har en eller sett någon använda en sådan? Det känns dom att det kan vara gränsfall att få ner två 8 kilos vovvar i den. Men samtidigt gillar de att sitta tätt ihop och det blir ju bara korta transportsträckor. Det känns lite mindre bökigt och framförallt lättare än att köra med cykelkärra.
Vad tror ni?
Cykelkärran jag kollat på är den för 1400 kr.
Ser bra ut. Kan väl bli lite vingligt med 16 kg extra men på det hela taget verkar det som en bra idé :)
#2 Haha, det gäller att ha bra däck bak tror jag:P Annars får jag skaffa stödhjul för att fördela tyngden;)
Hm, jag tror oxå att det blir bra, det är bara storleken jag är osäker på! Och jag hittar ingen återförsäljare i närheten så jag kan få prova att stoppa i vovvarna.

Om det bara är korta sträckor, varför inte låta hundarna sprnga bredvid cykeln så får de motion samtidigt?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Åh, jag som har letat efter en bra korg till min mops som älskar att åka med på cykeln :) Han har dock"vuxit ur" den jag har nu.
Tack för länken! ;) Tror nog att den skulle passa bra för dina två hundar också :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Den ser ju faktiskt mycket större och rymligare ut än de hundcykelkorgar man fäster på styret.
Jag funderar själv mycket på att skaffa en liknande lösning, jag bor nämligen mitt i stan och ibland är det inte optimalt att ha hunden springande bredvid.
Men jag hade mejlat säljaren och bett om mått och sen kanske jämfört med något hemma eller målat och mätt lite.
#3 Det tar 10-15 minuter att cykla och det är inga bra vägar för tanten att springa på. Sedan är lillen bara 6 månader och jag tror inte det är bra för honom. tyvärr.
#4 Vad bra att man kan hjälpa andra;)
#5 Det finns mått på sidan. Men korgen är ju inte helt fyrkantig utan högst på mitten, och då kanske det blir så att du får sitta och huka sig på varsin kant. Så jag skulle gärna prova den eller hör omdåme från någon annan:)
#6 Det förstår jag!
Det står ju inte vilken tillverkare det är, eller? För om man får reda på vad tillverkaren heter är det nog lättare att hitta fler återförsäljare.
#8 Nej jag hittar inte vilken tillverkare det är. Men man kanske kan maila och fråga:)
#9 Det tycker jag att du ska göra!
I så fall kan du ju via tillverkaren se om det finns återfrsäljare närmre dig.
#10 Fick snabbt svar på mitt mail! Men de svarade inte på vilken tillverkare det är:P De trodde att det skulle bli gränsfall att båda får plats. Eventuellt skulle jag behöva en korg framtill oxå…Dyrt för mig, bra för dom;)
#11 Hehe ja, klart dom svarar så. Men vad konstigt att du inte fick reda på tillverkare. Svara igen och tjata. Säg att det inte är av intresse att köpa produkten om du inte vet tillverkaren.
#12 Deras andra svar var:
Tror inte det finns något ”märke” kommer ifrån en grossist i Belgien. Men har sålt dom i många år, rejäl modell.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Hmm.. Men korgen verkar ju bra…
Jag tror dem får plats utan problem, ska ni bara åka kortare sträckor på 10-20 min kan dem ju sitta upp den biten om de skulle vara så, annars lägger ju hundar gärna sig på varandra halft om halft ;)
Låter troligt att det är från någon grossist :P
#13 Hehe det låter ju konstigt.
Klart att det måste finnas ett "märke". Tillverkaren måste ju ha ett namn även om det är en grossist utanför Sverige.
Men jag håller med om att korgen ser bra ut.
Det här kanske är samma fast med andra bilder och från annan webbutik ;)
http://www.seahundochkatt.se/index.php?main_page=product_info&products_id=422
Åh fast det stod max 8kg såg jag nu :(
Om du ska köpa sån där korg tänk på att sätta nåt "tak" på den så det inte blir strålande sol rakt på hundarna när ni åker ;)
#14 Ja dom kommer få sitta upp eller "sittligga" lite:)
#16 Tyvärr än den korgen mindre så den är inte aktuell. Sedan har jag en vanlig cykelkorg på min cykel som jag inte vill montera bort.
#18 Jadå, jag ska nog lyckas uppfinna både regn- och solskydd:D