Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1370 ggr
amandadada
0

fodring

Hej.
Min hund på drygt 10 månader äter inte så bra. Eftersom att han inte äter så mycket så har vi maten tillgänglig hela tiden så han kan gå och äta som han vill.

Men sen har jag funderat på om det kanske är bättre att ändra på det och ge han mat vid speciella tider så han lär sig? Hur viktigt är det egentligen?

Vi har även provat olika foder för att se om han gillar något mer ..

tack för svar Glad

BrianS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gi hunden mat to ganga dagligt - Morgen och afton!  Om han inte äter tag det bort och giv det igen vid näste måltid. Han skal ikke have mad stående så han kan gå rundt og små spise når han vill ….

Har I prøvet olika färskfoder? Kycklinghalsar brukar vara en Winner eller Vom är gott.

Prov ett par påser från en lokal affär eller giv ham lidt rå kött från kvälls maten … i hans mat skål ikke fra jeres spise bord :)

vh

PS: Undskyld mit svenske er præget af at jeg er dansker :)

amandadada
0

Okej, tack så mycket ! :)

[Forest]
0

Jag har haft som du fritillgång på torrfoder detta gjorde att de åt sämmre, upplevde det så att de små åt o vart inte "hungriga". Jag ger 2 gånger per dag lite på förmiddagen o mer på kvällen. Prova så och låt hunden ha viss tid på sig säg 30 min sen åker skålen bort. Funkar hunden på det fodret du ger så skulle inte jag byta foder.

Om inte kan jag rek att du kollar lite på färskfoder nordic,klass,bravo själv ger jag nordic o är helnöjd. Sen får hundarna rå kycklig,hals,vinge o vittkött. Märgben 3 gg per vecka mindre pga små hundar.

Belimas
0

Min hane är likadan men jag har faktiskt fri tillgång till foder då mina äter betydligt bättre när de har det än när de fick på bestämda tider.

Annars så har de övriga bra råd, färskfoder brukar gillas av de flesta (min hane ratar det dock).

amandadada
0

okej tack :)