Troja har tratt
Nu har troja och Noblesse slåtts så Trojas öra fick sys så nu har hon tratt XD jag ska skicka in bild sen. stackarn.. hihi.. nu kan dom inte vara i samma rum
och Vi KANSKE måste sälja Troja om dom två fortsätter att slåss 
ne va tråkigt.. hoppas att det går över då, eller att ni hittar någon bra lösning..
Aww.. Stackaren!! :(
Jag kan designa den om du vill.. Inte ska hunden behöva ha en vanlig, tråkig plasttratt.. Moahahahahahahaha.. :D
hihi oj vilken stor tratt. jag fixa till den. .den e ful….
Bannat vad löjliga dom ser ut med tratt, och inte kan man ju låta bli att skratta heller.
Anna det där lät absolut inte kul, men det kan vara nog så svårt att få två tikar att hålla sams om en är väldigt dominat. Men jag hoppas verkligen att det ska lösa sig för er. Och pussa lilla Troja på nosen från oss =)
Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa, men ibland är det som Lotta säger att 2 tikar helt enkelt inte går ihop….
tröste puss från Lena och Snodd…
Hoppas verkligen det löser sig! Mexx visar sin sympati med tratten i alla fall..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vi har 2 tikar som det blev väldigt spänt mellan. Ett redigt slagsmål för många sköna tusenlappar gjorde att hundgården delades av, Ciora och Freja fick bo i varsin, när vi inte var hemma.
Ofta var det runt löp som det tjafsades, även om annat kunde utlösa bråk oxå. Så länge vi är med blir det dock aldrig bråk. Vi bestämde oss för att P-spruta de båda bråkstakarna, för att det inte skulle vara så mycket hormonder inbklandat. Tyvärr blev det för mycket hormoner för Cora med spruta, så efter 1 1/2 månad av korkad tik som påstod att hon var i höglöp kastrerade vi henne. Nu är det lugnt mellan Cora och Freja. Freja kan testa att cirkla runt Cora, med lite ragg, stela ben och kanske tom försöka att lägga hakan på Coras rygg. Cora bara "rycker på axlarna" och struntar helt i Frejas fånigheter.
Att kastrera kan hjälpa. Fundera på det, om det inte handlar om tikar det måste avlas på.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#8 Det har du rätt i.. Jag har fått hem en Alaskan Husky tik som jag funderar att kastrera. Har en Al.Husky hane hemma på 1,6 år, och när tiken ska löpa så lär ju han bli helt tokig.. Men det är bara en grej, planerna för henne är ju att köra henne i hundspann. Och då är kastrering ingen bra idé eftersom livmodern kan dra ihop dig och då gör det ont för hunden när den springer.
Äldsta dotterns unghund, shäferhanen Arras o tiken "Råttan" var i slagsmål förra veckan.
Hanna tyckte att de skulle få reda upp det själva och ingrep inte. Men när hon såg att det började bli rktigt allvarligt fick hon avbryta slagsmålet.
Skumt! Visst borde schäfern gett sig?
Kerstin, man kan tycka det men det är inte alltid så i alla fall, även i en vargflock förekommer slagsmål mellan hanar, men dom slåss ju inte på liv och död även om det nu kan bli skador av det….
Jag rekommenderar återigen er att köpa boken Anders Hallgren "alfa syndromet",man får så mycket klart för sig när man läser den ;-).

undra vad Tyson har för syndrom….."lek-syndromet" 
Tina, ja det har han säkert Snodden har ju ett mycket pampigt utseende, men gissa vad skenet bedrar han är det busigaste jag haft tror jag :-))))))))))
Ja men det som Kerstin pratade om var ju en hane och en tik. och i det fallet skulle väl endå han-hunden gett sig =)
nu e det faktiskt så att Troja löper så mamma tror att det bara är en period. dom rök i hop idag med fast det gick hur bra som hellst igår :/ men vi får hålla dom i från varandra tills hormonerna slutar hoppa runder. ni vet ju hur det är tjejer XD
PMS kallas det =)))
Eftersom PMS inte fanns när jag var ung så har jag sluppit det.

Ja det är ju samma sak här Kerstin…men snorisarna lär väl få det som ett brev på posten ;)
Vaddå? PMS? Här har vi varken mens eller PMS. Jag är småirriterad och lättretlig hela tiden istället. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vet jag väl, alltså en pms snoris 
just det en PMS-snoris
Nähä. Man kan ju inte ha PMS utan mens förstår du väl. :P Jag har bara ärvt det klassiska humöret som finns i min släkt. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Klassiska kinesiska snorhumöret - kallas PMS-humör. Finns bara i karlstad!
Exakt…pms-Alex..kan ju bara tänka mig hur hon blir när hon blir äldre ;)
Jasså, blir man värre som tantis? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja inte jag och Kerstin för vi hamnar aldrig där…det är bara om man varit dum när man varit snoris =)))
PMS är en dynamit PMS gör så en kvinna slåss nanana.. lalal..
haha så går typ refrängen på en låt som Tobbe i min klass har gort XD fast det är på engelska men jag är så kass på att stava på engelska så den fick bli på svenska så att ni små tantisar ska fatta någoting av de jag försöker förmedla ;P
"Han kööörde traaktor och han doog av en ploog.." (sjunger jag med)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hahaha ni är ju inte riktigt riktiga =)
Alex!! gå o lägg dig!!
#31 Neej.. En grymt skön låt som två kompisar gjort. :P Den låten vore nåt för er tantisar. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alex det tror jag säkert..men nu är det dax att du slänger dig i bingen =)
Icke.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Skriv en novell då ;)
Haha lite svårt nu. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
har du tagit en paus ifrån hund berättelsen??
Njaej.. Har inte fått några idéer bara.. Lite svårt då. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja d e klart… hoppas du snart får en jätte bra idè =)
Hur ska jag kunna göra en bok när den aldrig blir klar?? =/
Vaddå aldrig? Jag har tänkt leva länge till. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha va drastisk du låter Lotta, den som väntar på något gott….
Men jag vill inte vänta en minut till…Alex du vet ju hur du brukar bli när du har tobleroneabstinens, inte kul alls =)
Tobleroneabstinens? Det har jag aldrig. Det finns ju bara några meter bort. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jasså du men det var en kväll du var utan, och då var du inte lätt att ha att göra med =)
Lotta du får hitta på en rolig historia om Skorpan o doris =)
Jaa! :D Historia, Lotta!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
komigen Lotta komigen….komigen Lotta komigen…Komigen Lotta komigen.. *sjunger*
Japp du sjunger så fint Malin..men tyvärr så har har jag inte samma fantasi som Alex och inte kan jag lägga upp texten heller =)
Varför kan du inte lägga upp den?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dåliga bortförklaringar av Lotta tycker jag. ;-)
Och sedan vill jag bara säga åt alla tantisar att sluta retas med Alex. PMS, det är det bara ni tantisar som lider av, men det var så länge sedan ni kom i övergångsåldern så ni glömt det. Så det så. och i den åldern blir man ännu värre.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja men alltså gramatik och gud vet allt som man ska kunna för att det ska bli läsvärt utan en massa svammel =)
Hihi tack Åsa. ^^ Slår vad om att tantisarna inte vet att man kan slippa mens med minipiller heller..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#52; Hallå, vi lyssnar på ditt svammel här inne varje dag. Så varför skulle det vara någon skillnad på att du svammlar i en novell?
Audiatur et altera pars
Tänk för att tant vet det..eller så blir det tvärtom som det vart på mig, det tog aldrig slut =)
#55 Men då måste ju jag vara en bättre människa, eftersom Gud tycker att jag är värd att slippa allt, och så straffade han dig..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha, klart du kan skriva en berättelse Lotta =)

#56: *Asg*
Audiatur et altera pars
Ni skulle inte klara av att läsa den…och att skriva som man säger är väl ingen konst, det kan väl vem som helst =)
nu ska jag hoppa i säng.. natti natti med er allihopa =D puss o kramkalas =P
Det samma till dig Malin..sov så gott och dröm så sött =)

natti natti Malin, sussa gott och dröm sött.
Audiatur et altera pars

#9 Om man kastrerar en tik tar man bort hela livodern. Då borde den ju inte kunna dra ihop sig och göra ont. Eller menar du att magen drar ihop sig efter operationen, så att de får ont?
Cora kastrerades i våras, och har dragit 4-hjuling hela hösten och släde hela vintern utan att få problem.
Annars kan ett tips vara att kastrera hanen istället för tiken. Dels är ingreppet mycket mindre att kastrerar en hane, och det blir billigare. Vi betalde 2500 för att kastrera Vidar, och 7200 för att kastrera Cora.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter