Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 741 ggr
Alex
0

Ny medlem

Sådär, nu har jag lurat hit en stackars flicka så nu har vi snart en till ifokus-beroende person här. ;) Joyous, till vardags kallad Sofia, som har tre vovvar och har tävlat mycket agility och lydnad.. Så här kommer en med kunskap. ;) Resten får hon berätta själv. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Joyous
0

Meeen vad är detta. Alex! såhär får du itne göööra!:O
Men jo det är sant..jag har mkt kunskap..jag kan faktiskt alltCool:P

Alex
0

Haha klart jag får, jag får göra vad jag vill. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ciss
0

Välkommen :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Malin-A
0

nemen välkommen, här ska du nog trivas, men akta dig för tantisarna, dom kan man inte lite på =P.. så håll dig till snorisarna du =D

Malin-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

o så vill jag (säkert alla andra också =P ) se bild på dina hundar me =D '

här kommer en på min vilding.. =)

kerstinjoh
0

Hej Sofia o välkommen hit!!

Vi tantisar ska nog ta väl hand om dig, så att du sköter dig!Oskyldig

Njaa, du kan allt, men om du bara visste vad vi tantisar kan lära dig. Se'n har vi lite insideinformation om snorisarna om du vill ha. Hemligheter!Hemlis

lena1
0

joyus, välkommen hit hoppas du ska trivas med oss ;-).

tant LenaGlad

Wikstr_m
0

Just det, akta dig för tantisarna :D

kerstinjoh
0

Akta er nu snorisar, så att vi inte avslöjar ALLT vi vet för Sofia!

Hiihi….*Visslar*Oskyldig

Malin-A
0

då ska du bara veta vad vi vet om er tantisar.. =P

kerstinjoh
0

HemlisGenerad

Malin-A
0

haha nu bev du skraj va =P hehe

Lotta
0

Välkommen hoppas du ska få lika roligt som oss andra här ute, men du får mycket gärna sälla dig till oss tantisar…vi har så mycket att berätta om våra snorisar. Men inget kommer över min läppar så länge du inte skrivit på kontraktet Hemlis

Alex
0

Hihi vad har du tänkt att lära henne då, Kerstin? Snabeldrake och tobleronepapper? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

TinaH
0

hörre du Alex…

vad vi tänker lära henne efter det hon har skrivigt på kontraktet….trordu av din vildaste fantasi, tänker av slöja det???? Skrattande

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Alex
0

Jaa. Ni brukar vara rätt bra på sånt så. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

komsi komsi Sara, ta bara pennan och skriv där det är streckat! hehe!!

Nu ska du inte vara sån snoris-Alex. Jag är mycket bildat om blackmusade hästar, fakeälgar, trimmade rullismotorer, Tobbisar, osv…..Glad

Alex
0

Sara? Lilla senila tantis. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Generadhmm… jag slant lite på tangentbordet när Alfons knuffade migOskyldigDet ser ju vem som helst att det egentligen står Sofia.

Alex
0

Jaja visst…Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Super roligt, välkommen hit. Har du funderingar är det bara att hojta till. Kan jag så hjälper jag dig.

Mvh ÅsaF medarbetare

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Joyous
0

Hahah tack tack^^ Men hmm.. har jag fattat det rätt..ska jag akta mig för både tantisar och snorisar?:O:p

Alex
0

Neej, inte snorisar. ;) Det är ju vi unga människor.. Du, jag, Malin, Åsa m.fl. Tantisarna är Lotta, Kerstin, Tina, Lena..

Vi snorisar är vettiga och har toblerone. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

du vet precis!

Snorisarna är livsfarliga! de tar allt de kan, från tobleronepapper till gris-Stian. Kolla bara vad Alex har i garderoben!

Håll dig till oss tantisar, så går allt väl!Oskyldig

Pssst….Hemlis*viskar* jag tror jag har värvat en spion.

Alex
0

Tantisar bara ljuger hela tiden…Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Snorisar är hemska!

Vet ni vad min Elin utsatte mig för. Vi stod på balkongen när hon fick syn på en snygg snoris, som gick förbi.

Vet ni vad den rackarna snorisungen gör då? Jo slänger sig ner bakom räcket o busvisslar!!!

Där stod jag ensam o såg väldigt dum Generad ut medans killen trodde att jag hade busvisslat på honom.

Elin-snorisen låg på balkonggolvet o gapskrattade!!

Så hade en tantis aldrig gjort.

Förresten så kan jag inte busvissla.Generad

Joyous
0

Med tanke på min unga ålder känns det som att jag passar bäst bland snorisar;) Men tanter brukar vara så pålitliga *fjäska* Dessutom vet jag med erfarenhet från min mamma att man ska hålla sig väl med tanter..annars kan det gå illa:p

Alex
0

#26 Hahaha klockrent!! ^^

#27 Men vi tycker om våra tantisar.. Fast det säger vi inte för högt för ofta. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

Ja Kerstin de där snorisarna alltså vilka rackare! en liknande sak hände mig med min 14-åring häromdagen då vi sitter på ett utvecklings samtal på skolan med honom, och mentorn/läraren har precis berömt oss för att han har föräldrar som bryr sig om honom, då säger snorisen rakt ut ähhh vad fasiken hon är tant!!! och dessutom lever hon kvar på stenåldernFörvånad, mentor min man och son storskrattade, själv skrattade jag så jag nästan grätSkrattande

kerstinjoh
0

Förra sommaren var Piliph mitt 6 åriga barnbarn, väldigt bekymrad.

Han skulle fylla 6 i augusti, och trodde inte att jag skulle leva sååå länge. Jag fick ett flertal gånger försäkra honom att jag visst skulle leva en månad till!!

Och att jag kanske levde när han var 16 år. Då tittade Adam 5 år på mig, som om jag vore tokig. "Nu skojar du allt mormor"

Fast jag skrattade hjärtligt. En minisnoris må tro??

Malin-A
0

klart du ska vara med snorisarna sofia.. vi är helt enkelt att lita på =)

hahaha bra gjort av din dotter Kerstin =D

Real
0

hum.. är jag m.fl. alex? såradGråter ja som trodde ja hete något helt annat.. har mamma min lurat mig hela tiden tro

Alex
0

#32 Hihi förlåt..:P Men jag skrev med de som hade skrivit i tråden så slapp jag tänka. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

mjoo.. visst serru!:P tss.. neeh skoja. Föresten tror jag de är mex som har norpat fårens päls.. stackare! måste dom lida bara för att mex vill ha sig ett par tofflor?! VA!Flört

Alex
0

Haha ^^ Mexx som är så snäll, han skulle aaaaaldrig hitta på nåt sånt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

klart du är något speciellt Real.. alla kan ju inte ha en så söt gris som du har.. =D

Faxlin
0

Ni är inte sluga på en fläck någon av er. Speciellt inte tantisarna i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Nu Åsa ska vi vara snälla, Vi tanter er jätte sluga på varenda fläck på hela kroppen =)

kerstinjoh
0

#34 mammor ska man alltid tro på. Tänk vad livet vore tomt utan mina tjejer!

Tänk vad tomt livet skulle vara utan dem o barnbarnen! Vi älskar våra snorisar!

Lotta
0

Japp det gör vi…..tänk Kerstin att aldrig ha nån att tala om för att man älskar dom över allt annat,och sedan höra att det är ömsesidigt  nä vad pytontråkigt det skulle vara då *blä* Skrattande

Maja
0

#23 - *host*

Väääääääääääääääääääääälkåmmän Sofia, gillar du hajk? ^^

Zebben
0

Välkommen!

Du har två saker att lära Dig om detta forum:

1. Lite inte på de som har rullator eller för många tantrynkor.

2. Schäferfolk kan man alltid lita på! De syns mest, hörs mest och vet bäst. CoolSkrattandeOskyldig

Lotta
0

Nu ska Zebben vara snäll…annars ska Zebben få smäll Glad

kerstinjoh
0

Zhäffer??

Vad är det??

Schärfer?

Äsch!Cool

Faxlin
0

#42: Diggar dig stort Zebben. Vet du det?

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

jag håller fullt o fast med Zebben =D

Lotta
0

Kerstin vet du vad dom pratar om…måste säga att jag har då ingen aning om vad dom sarjar om Oskyldig

kerstinjoh
0

Ingen aaaaningOskyldig

De har väl blivit pålurade någon gatukorsning som kallas chaffer eller nåt sånt.

Så nu har dessa underliga hundägare skaffat sig en egen klubb. Szafferklubben eller nåt!

Sånna där hundar som lutar i baken. O en del lutar inte. En del är svarta, men är de vita så blir det genast en annan ras!!Förvånad

En del är långhåriga men då är det något annat.

Alla hör ju hur snurrigt det låter och inser att de har blivit pålurade någon gatukorsning.

Malin-A
0

hahaha du e la härlig Kerstin =)

Faxlin
0

#48: hrmmm, så ni säger om våra vackra schäfrar.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Menar snoris Zacko eller? Oskyldig

Eller pratar vi om Malins och Zebbens chaffrar?

Faxlin
0

Lotta, du har känt gycken i 11 år och har inte ens koll på att han heter Sacko. Skäms på dig.
Jag menar självklart alla ackra schäfrar. Även zebben och malins schäfrar. Så det så.

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

*ASG*

*ASG*

Lotta har du hört????

De tror att de har en ras som heter zcaffer *ASG*

Faxlin
0

Nu får vi snart samla våran schäfer maffia och visa vart skåpet ska stå tror jag. fast det är klart, vi kanske ska vänta tills jag införskafat den nya. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

jag tror också d börjar bli dags för d Åsa, tycker att tantisarna är lite väl kaxiga nu =)

kerstinjoh
0

Skulle vi vara rädda för en sån här???Skrattande

kerstinjoh
0

kolla vilken fjompshaffer!

behöver t.o.m. vattnas så att bakben ska växa!

kerstinjoh
0

kolla vilken fjompshaffer!

behöver t.o.m. vattnas så att bakben ska växa!

Lotta
0

Nu när jag prata om kull Kalle så blir det nog rätt snart ;)

Jag skulle också köpt en om jag var stensäker på att det inte skulle bli nått fel på den, har ju liksom haft lite otur med mina zcaffrar. men annars är det min typ av hund helt klart =)

Faxlin
0

#55: Japp nu får vi verkligen förena oss här.

#56: Nepp men för deras mattar. ;-)

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Lala…sov såååå gott, somna iiinnnnn……

Faxlin
0

#61: Jadu jag ska läga mig nu. I min stora sköna fotölj med inbygd fotpall med laptopen i knät. så sjung vaggisar bäst du vill. hihi

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Jag har hör att det är allvarliga fabrikfel på fotöljerna, de kan slå ihop när man minst anar det.

Laptopen hade visst ett liknande fabriksfel, fick jag förhandsinformation om.

Så för att vara rädd om din hälsa är det nog bäst du lägger dig i sängen.

Vyssan lull….lalaalaa!!!

Faxlin
0

haha, bra försök. Men sååå lättskrämd är jag inte.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

nej Åsa ska vara kvar här ute.. hennes fotölj e d inga fel på alls, o laptopen e i toppskick =)

Faxlin
0

Tackar malin. Åtminstone en som vill att jag sitter kvar här inne med er andra. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Två faktiskt! :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jadå du har alltid en massa kul att skriva om =)

Lotta
0

Har jag inte sett nått av på flera dar ;)

Alex
0

Testa hämta glasögonen, Lotta..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

håller me Alex =D

Faxlin
0

Tackar Alex. Vilken tur jag har som har er två. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

oss kan du alltid lita på Åsa.. =)

Faxlin
0

Vad bra. Skönt att veta det. :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jaa, alltid!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Skulle inte du gå och lägga dig på dom rosa molnen Åsa??? Försvann dom? =)

Faxlin
0

Japp fick så trevligt sällskap av Alex och malin att jag inte kunde dra mig härifrån. Så det blev kört med de rosa molnen nu ikväll. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jag vill också ha rosa moln..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, de är lite otäcka de här rosa molnen Alex. Hela tangentbordet blev liksom lite rosa och mulligt så där. Svårt att se tangenterna och sådant :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Men det låter mysigt ^^ Hellre rosa moln än svarta..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Läckert mulligt blir det…man blir så skönt trött av dom, visst då Åsa? =)

Faxlin
0

haha, men vad sjutton, man ska ju somna också. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja men huvudsaken är att man kan slappna av liksom =)

Alex
0

Jag vill sova på rosa moln..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Nepp huvudsaken är att man inte har ont. Så det så. ;-)

Jag vill också sova Alex, om så på stenar faktiskt :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Neej.. Inte på stenar. Gör så ont när man vaknar då. :S

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

oh va härligt o sussa på rosa moln, ska snart gå upp i sängen o testa om jag kommer upp på molnen inatt =)

stackare Åsa som inte kan sova.. måste va fruktansvärt jobbigt..

Faxlin
0

Men det kan jag ta, om jag bara får sova först så. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Åsa jag tror allvarligt att du kommit in i fel dyngsrytm..snacka med din läkare om det. För det är inte normalt, och skulle du aldrig sova så skulle du för länge sedan klappat ihop rent fysiskt. Finns inte en människa på hela jorden som klara av att vara vaken hur länge som helst…

Faxlin
0

Men allvarligt jag sover inte på dagarna heller. Senaste dygnet har jag sovit i max 30 minuter. Sedan blev jag väckt av telefonen .-)
Fast det var det värt, för det var pappa som ringde från sjukhuset. Sedan kan du få fråga barnen om jag sover på dagen. Eller Kalle på helgerna om jag sover på dagen då.
Så fråga inte mig hur det kommer sig att kroppen inte packat ihop för länge sedan.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

men är du trött?`eller blir du inte trött? hmm har så svårt o förstå hur du klarar o va vaken så mycke…

Faxlin
0

Men jag är trött, jag är astrött. Så trött att det kryper i kroppen på mig.
Men jag kan inte sova. Det värker och kryper i hela kroppen.
Jag är inte vaken dygnet runt. Jag sover ca 5-10 timmar på en vecka. Så det är inte illa.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ne fy va jobbigt, 5-10 timmar är ju nästan vad jag sover på ett dygn.. ne hoppas att du får hjälp me detta så du iaf kan få sova 4-5 timmar varje natt…

Lotta
0

Ja inte är det normalt, en kropp är inte gjord att fungera så..så till slut orkar inte hjärtat med pga för lite sömn för länge, och inte ljuger jag heller det är den bistra sanningen. Säg till att du måste ha starka sömntabletter så du kommer in i en normal sömn. Jag fick nått som jag skulle köra en vecka bara och det hjälpte faktiskt =)

Faxlin
0

Ja, vi får se vad läkaren säger på tisdag. Jag har i alla fall blivit så dålig nu att jag själv inser att jag inet klarar detta mer. Jag måste få hjälp. Så jag hoppas de kan ge mig det.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja d blir ju oftast så, man måste själv komma till insikt att d inte funkar o kroppen säger ifrån.. men d ska nog bli bra, oftast finns  d ju bra hjälp att få.. håller alla tummar för dig..

Faxlin
0

Fast lugna dig med att hålla dem tills på tisdag. Blir en jobbig påsk för dig om du ska gå omkring och hålla tummarna för mig .-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Man får lätt kramp i dom då…Men vi kan börja på måndag Hehe

Faxlin
0

haha, börja på tisdag morgon. Annars kan ni inte sitta här och skriva med mig ju .-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha okej, ska börja då ist, kan ju va lite småjobbigt o hålla dom när jag ska äta påsk mat =D

Faxlin
0

Japp, blir svårt att få i sig maten då. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Åhhh vad jag längtar efter den..jag ska ut och handla den i morgon *mums*

Faxlin
0

Det ska inte jag. Vi har tomt överallt. Jag ska jaga socialjouren jag. Då sociala har gjort fel och överklagan till tingsrätten lär ta minst ett halvår. Vi har lite svårt att klara oss utan mat tills nya pengarna kommer. Och inte lär ungarna bli gladare av att vi får rätt om 6 månader heller.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Dom är ju inte kloka och det ska ni bli lidande för…nu måste jag få svära…förbannade jävla patrask måtte dom brinna i helvete..nu vart det så jag kan gå och lägga mig i alla fall..

Faxlin
0

Ja, det ska vi få lida för. Och som det ser ut nu har vi mat i två dagar till. sedan är det kört. Vad vi ska leva på till den 20:e det vet jag liksom inte. Men det är klart. Lever man på existensminimum och förlorar 3000:- så ska man väl klara sig ändå. Eller? Ja, tydligen. Men jag är nog ingen bra mamma för jag grejade liksom inte det.

Audiatur et altera pars

lena1
0

Jamen herregud Åsa då är det ju inte konstigt att du inte kan sova , det är då konstigt att vissa får hur mycket hjälp som helst men inte andra usch jag blir så föbannad!!!…

kerstinjoh
0

Det kokar i mig när jag läser Åsa. Jag vet vad du talar om!

Bra mamma är du i alla fall. Det kan ingen ta ifrån dig.

Jaga, jaga socialjouren och ta inte "nej" som ett svar. Det har en skyldighet att hjälpa er!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.