Träningsimma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle vilja prova på att simma med Klenod för att bygga mer muskler och stärka henne. Hon är i jättefin form nu men det skadar ju inte att prova på liksom.
vad har ni för erfarenhet med simning med hund? Jag vet att det finns ett hundsim ca 2 mil härifrån och man kan ta tåget dit utan problem.
Jag är verkligen jättetaggad över det :) isåfall skulle jag nog simma 1 gång i veckan och då blir det ju inte så dyrt heller.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hur mycket kostar det på det hundsimmet?
I blekinge finns det 2 hundsim, kostar ca 400 kr för en haltimme.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Simning är ju ett skonsamt sätt att träna hunden på så det är ju en bra träningsform. Jag ser inga nackdelar med simning om man har en frisk hund. Med frisk tänker jag mest på div hud problem om man simmar ofta. Men för träning så ser jag det som jätte bra!
Jag tycker du ska prata med personalen på hundsimmet och komma överens om hur mycket och ofta just din hund ska simma.
Mina erfarenheter är bara positiva!
Simning är superbra, min mormor och morfars hund fick diskbrock för ca 7-8 år sedan (en tax), började simma på hundsim, för att träna upp ryggen igen. Han simmar fortfarande ca 2 ggr/månad för att hålla uppe det :D
#1 Jag har för mig att det kostar 180 kr utan personal 30 min. och 300 kr med personal 30 min. De är ganska billiga.
#2, va kul att höra att du är positiv. Ja jag får ju ha hjälp av personal de första gångerna, sen när man känner sig mer trygg med det så kan man börja att simma själv. Klenod har inga hudproblem vad jag vet, och inga andra problem heller. Frisk som en nötkärna, så det är väl bara att köra på. Har hört att de flesta simmar ca 1-2 ggr i veckan, så 1 gång blir nog lagom :)
#3 vad härligt att höra :) Ja det ska tydligen vara jättebra med simmning. Skönt att taxen mår bra "bara" p.g.a simmning istället för att ta en massa mediciner.
#4 Ja det var mycket billigt :) Första gångern måste man ju ha personal, men sedan kan man ju simma utan :)
Ja han älskar att simma, överlycklig, visst han har ont ibland, får smärtstillande (dock sällan), han fyller 12 år i juni så:)
Jag har bara positivt att säga om simning, men det är som sagt bra att du har med personal de första 2-3 gångerna. Sen kan man också ha i åtanke vad en sjukgymnast berättade för mig, att fem minuters simning är samma sak som att springa en mil för en hund så man behöver absolut inte simma länge utan man brukar börja med 1 minut x 3 de första passen. Lycka till och ha så kul vid poolen! :)
#6 Det stämmer inte att 1 minuts simning är samma sak som för en hund att springa 1 mil. Första 1-3 gångerna, simmar man kanske 1 varv, hunden får vila, 1 varv, hunden vilar, 2 varv hunden vilar osv :) Första gången simmar man ca 10-20 min beroende på hundens kondis osv
#7 Nu har du nog läst fel, jag skrev inte en minut utan fem minuter. Man gör säkert olika beroende på vem som visar en och vad denne har för metoder, jag har hört om många metoder. Det jag skrev är den metoden jag valt då det är den jag gillar mest - precis som jag gör inom all hundträning, väljer det jag gillar att använda mig av - nu har jag inte beskrivit hela metoden men iallafall början. Denna metod använder de på de tre hundsim jag varit till och de har haft riktigt bra argument till varför man ska använda den här metoden. Självklart är smaken som baken, och det kan finnas flera sätt som är rätt. Jag gav bara ett förslag, men jag kanske uttryckte mig dumt.
#8 Oj läste fel ja, fast det stämmer inte det heller:)
Jag har varit på 2 hundsim ingen av dem använder det;) Men det är ju så inom allt med hund, man använde rolika metoder:)
Jag har lite erfarenhet av simmning med hund innan, men jag ska ju såklart ha personal där de första gångerna för nu är det ju en hund som aldrg provat på det innan :)
#9 Sånt händer, men hur kan du säga att det inte stämmer? Har du en säker källa till det påståendet? Absolut, man använder det man gillar och som passar en själv och sin hund.
#10 Det låter jättebra, hoppas det går bra för er med simningen! Det är riktigt roligt! :)
#11 Man måste inte alltid ha en "källa" till allting! man kan ha hört från olika personer, tränar osv.
#12 Absolut, men det känns inte så kul att man skriver något och får svaret "Det stämmer inte!" utan någon motivering till varför det inte skulle stämma. Jag önskar bara en liten motivering typ "Jag tror inte att det stämmer för att.." istället för att helt avfärda vad jag säger. Men det är ingen stor grej, jag ville bara förklara vad jag menade, nu släpper vi det :)
#13 Jojo, men som sagt jag har hört det ifrån olika personen så håller fast vid det :)
#14 Precis som jag hört från flera personer, alltså kan man inte säga "jag har rätt" såvida man inte kan hänvisa till en vetenskaplig källa. Det kan inte jag heller för jag har inte brytt mig om att leta, men jag ville bara förklara att det känns inte rätt när någon skriver att man har fel men egentligen grundar det på exakt samma sak som en själv. Men nu förstår jag hur du menar, jag missförstod när du inte förklarade varför du inte trodde det stämde.
#15 Så är det alltid inom hundvärlden.
Okej :) men allting glömt nu.