Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4017 ggr
LottePotten
0

Hämta valp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej,

Vi ska skaffa oss den underbara rasen Coton de Tulear och "normalt" hämtar man en valp när den är mellan 8-10 v men vi funderar på en valp som är 15 v. Nu undrar jag om det spelar någon roll? Är rädd att det kommer ta längre tid att lära den att bli rumren och att vara ensam kortare stunder än om man hämtar den tidigare……håller tummarna för att jag har fel!

fia-mia
0

Det ska inte vara någon fara alls. Varifrån kommer h*n?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Forest]
0

Det är vanlig rumsrenhetsträning du ska köra med. Ensamträna det börja jag med när våran var 5 mån. Jag tror inte det ska ta längre tid för att den är äldre tvärtom den är mer mogen vill jag få det till :) Har inte uppfödaren tränat lite på bli rumsren?

LottePotten
0

Hej,

vad skönt att höra att det inte spelar någon roll utan t o m kan vara positivt! Glad

Jag vet inte om uppfödaren har tränat den på att bli rumsren men det hoppas jag!

Tack för snabba svar!

LinaK
0

Hej, Vad roligt att du ska skaffa en cotte, en helt underbar hundras Glad Var tänkt att vi skulle skaffa en sådan först, men blev tillslut en havanais.

Jag tror inte det ska vara några problem att ta hem valpen senare, vi tog hem våran jack russell när han var ca 3-4 månader och det gick bra att få honom rumsren och ensamhetstränad. Så det behöver du nog inte oroa dig för. Givetvis är det individuellt beroende på hund, men oftast brukar det nog gå fint.

Lycka till! Vill gärna se bild på den lilla sen.

ps; Du får gärna kika in på bichon.ifokus där även coton de tuléar ingår.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vattnadal
0

Kolla med uppfödaren om de har tränat rumsrenhet, socialtränat, låtit valpen träffa andra hundar, olika sorters människor, varit på stan, träffat andra djur osv.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LottePotten
0

Tack igen för jättebra svar och tips! Glad

Vi har varit i kontakt med Coton D´Amour.

Mvh

Lotta

VeronicaKahlbäck
0

Det ska inte vara några problem!
Fick hem en fjortonveckors akut för någon månad sen som suttit instängd i en lägenhet sen den var åtta veckor, han bajsade innanför dörren när han blev lämnad hos mej  men blev inte en enda olycka efter det, enda problemet vara att han vägde 15 kg och inte så lätt att slänga upp på armen och bara springa med hehe.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Beckibus
0

#7 vad är det för ras?gud vad snällt att du tog han!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

VeronicaKahlbäck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 det vet vi inte riktigt men gissar på att det var mastiff och kanske något pitbull/amstaff liknande i.
haha jag har haft halva zoon ibland med akutdjur hundar, illrar och någon katt. Hjärtat kan liksom inte säga när man har möjligheten och vet att det är akut.
Nu har jag egna djur igen, illrar också omplaceringar varav två var mycket arbete sen så det har varit stopp på "akutdjur"
men Chili som jag döpte honom till råkade jag träffa på fredagkvällen och de som tagit emot honom först kunde inte ha kvar honom då de precis tagit åt sej en annan "problemhund", de hade försökt lösa det på olika vis i två veckor men hade beslutat sej för avlivning kommande måndag (jag vet, förskräckligt hur man kan tänka så) så han fick flytta hem till mej tolv timmar senare. Men nu visar jag en bild sen ska jag inte kapa tråden något mer!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Beckibus
0

#9 ok vilken söiz på bilden!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/