Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 962 ggr
[rightPAW]
0

Fodertips

Vet att det finns många såna här trådar men vill inte kapa nån annans så gör en egen.

Min tik åt dietfoder när hon kom hit, minns inte vad det hette. Vi bytte till Pedigree för vi hade 12 kg kvar från förra hunden och hon blev mer glad i maten och gillar det bättre. Men nu den sista veckan har hon börjat bajsa lösare osv.

Jag provade Acana på förra hanen och han fungerade lika bra på det som på Pedigree, funderar om det kanske skulle vara något för tiken.
Har även funderat på Orijen.

Några tips?

Hon är en aussie på 30-35 kg, får i dagsläget 4 dl/dag

PetraKarin
0

Eftersom du, som jag förstått det, kommer att arbeta en del med din hund tror jag att Orijen är ett mycket bra val.
Högvärdigt protein, lättsmält innehåll och stor andel kött.
Acana vet jag inget om. Men min gissning är att hon lär bajsa bättre av Orijen än Pedigree.

Vattnadal
0

Tycker du orijen är för dyrt, kör på acana, som är typ deras lågprisvariant. Vi har testat det på Vidar, kastrat som har lätt för att gå upp i vikt, inte ska ha majs och inte får äta med mför lite fett.
Kolla om deras seniorfoder finns i sverige nu, och kör det till vikten stabiliserat sig.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[rightPAW]
0

Tittade precis in på foderbilens hemsida och tyvärr är ju Orijen för dyrt för en fattig student som mig. Men Acana blir det nog.