Intresserade av klickerträning?
Hejsan allihoppa! :)
Vill bara dela med mig av en epostkurs i klickerträning som jag tagit del av. Det är hos Canis hundskola den finns, http://www.canis.se/
Jag tycker att det var mycket intressant läsning samt en bra start om du skulle vara intresserad av att lära dig grunderna i klickerträning för att sedan bygga vidare på.
Hoppas några andra finner det lika intressant och lärorikt som jag! :)
Någon kanske redan har kollat in den? Tankar och funderingar, dela gärna med er!
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att du gillade den :)
Jag har redan gått den "kursen", tycker att den var jättebra :) en bra grund att stå på när det gäller klickerträning, den tar upp många viktiga bitar!
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se

TACK för tipset! Jag är anmäld och har fått första del kursen ;-) Ska bli spännande!!
#2 Jag håller med dig! Man får superbra info :)
Upptäckte även igår att det inte var slut efter en vecka, antar att man 1 gång per vecka kanske?
#3 Kul :) Det är ju därför man ska dela med sig :D
Hade en liten fundering själv.. Jag har fått hoppa över delen att få hunden att trampa på musmattan då hon aldrig trampar på den. Oavsett hur många ggr jag gått fram o tillbaka över den o försöker få henne intresserad av den så trampar hon alltså inte på den.
Hon gör i princip allt för att undvika den :P
Någon som har tips på hur jag ska göra? :)

#5 Jag hade bytt ut den mot något större typ tallriksunderlägg eller något annat ganska stort. Se till så det ligger stadigt och inte kanar bara. Du kanske till och med kan börja med en mindre matta ;-)
#6 Ja men det var ju en bra idé. Jag går ta och testa det imorgon :)
Var på sidan hittar man att anmäla sig? Jag har kikat men hittar det inte, måste va blind 

På höger sida står det "E-post kurs" Eller liknande. Där kan man fylla i sin mejl adress!
Kul, jag är också anmäld nu. Ska snart läsa lektion 1 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#9 Tack. Rakt framför ögonen var det såklart :P
#5 Man kan testa något som är "högre" också. Alltså typ en bok, eller som jag började med - ett sådant där runt matlådelock från Ikea, typ 1½ cm höga. Kan vara lättare för hunden att uppfatta i början. =)
//Lina
#12 Jag testade med ett sånt där underlägg som man ställer kastruller på, den är ju typ 1 cm, men hon undvek den också..
#5 det brukar gå bra om man bara tränar i tillräckligt små steg. Min ena hund var livrädd för förmål, vi har tränat på lådor, burkar, musmatta, bok mm. I början vägrade han att gå nära, då gäller det att ha tålamod och belöna minsta lilla blick åt rätt håll
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.