Bytes; ond rygg mot söt valp!
Det blir inget jobb idag. Jag får allt gå till doktorn. Jag vill inte!!
Jag tror jag behöver mina rullisar, men var 17 är de??
Vad bra Kerstin att du tar det beslutet, jag skulle gärna byta ryggontet mot vad som helst, och jag förstod att det skulle komma till detta för dig då du hade så ont, min läkare sade till mig då jag fick mina ryggskott, innan det gick riktigt illa att jag skulle ta det som ett varnings tecken från kroppen….
Hoppas det går bra och att du blir av med ontet snart ;-).
var rädd om dig
Lena
Men du Lena. Hur kan man bara få ryggskott gång på gång utan att man gör något?

Gå till doktorn så du kanske får något som gör att du känner dig lite bättre. Vi vill ju inte att du försvinner här ifrån HiF :D
ne stackars dig Kerstin, ja stanna nu hemma o bli riktigt bra, du kanske trivs med ditt jobb men är det värkligen värt att slita o lyfta tungt när du har sån rygg? tycker du ska ta vara på din kropp… ne härifrån hif får du då rakt inte förssvinna.. då blir jag lessen i ögat ju… =/
Jomen Kerstin något måste du ha gjort, lyft fel, gått fel, suttit fel i soffan långa stunder… det kan finnas många orsaker till att man får skott i ryggen, och vi kvinnor har lättare att få det eftersom vi bär på våra barn i nio månader tex, fundera på hur du gör när du jobbar både hemma och på jobbet så kan du säkert finna lösningen där, det viktigaste du ska tänka på när du har ett skott är att inte överbelasta ryggen, vilket man gör om man sitter tex,som jag lever idag så får jag stå och äta inte sitta för länge vid datorn står även där och skriver ibland :-))), det bästa du kan göra nu är att antingen stå eller ligga,och när du ligger kan du stoppa en kudde mellan knäna så får ryggen ännu mera rätt vinkel och det avlastar enormt mycket…
berätta gärna hur det går för dig!
Krya på dig!
Kram
Lena
lena du är en sån här allti allo som man skulle vilja ha nerstoppad i en låda här hemma, hmm ta d inte ordagrant men d jag menar att du är till sån stor hjälp me d mesta, du kan endel men om mycke saker, helt enkelt en allt i allo sånna borde d finnas fler av =D
Tack Malin det tar jag postivt
, ja man har ju varit med om del och det jag skriver är sådant jag vet (annars skulle jag fråga eller inte skriva alls) och det är baserat på en lång livserfarenhet ;-),nu låter det kanske som om jag vore jätte gammal men jag är bara en tantis som har en hel del i ryggsäcken
kanske inte så konstigt att man skriver på en bok hihihi….men jag tror säkert det finns flera som har massor att dela med sig av härinne, men man måste känna för det också och alla är vi ju olika
ja precis, alla har ju oliak erfarenheter o alla kan ju alltid dela med sig av nått, såklart vill ju inte alla sitta på internet oi skriva om sig själv o sina egna upplevelser, men för dom som gör det är det väldigt skönt att veta att fler har saker i sin ryggsäck o d mesta går att fixa till.. o du har en väldigt lugn känsla, eller du känns så trygg när man läser vad du skrver o d har en lugnande effekt, så jag uppskattar att läsa vad du skriver, o när du gett ut din bok vill jag såklart köpa den =D
Ja du Kerstin det är väl bara att sälla sig till resten av alla gamla tantisar…Det kan inte vara iscias eller ryggmärgsbråck, har du lyft nått tungt? Jag tänker på dig och hoppas det inte är allt ditt datasittande, för du får inte lämna mig här ute själv…då döööör jag 
ni tantisar ska ju inte ha ont o må dåligt.. sänder blommor o kramar till alla våra goa tantisar som är så snälla o gulliga.. =D

TACK TACK! …JAG TROR JAG SKA TA ÅT MIG NU,VA?? 
=))
jadå d ska du tina.. =)

BANNADE…..SNORIS!!
Jamen det är ju klart att du ska ta till dig det du med Tina!!, det gör ju jag
.
Tack Malin för dina rara ord om mig dom värmer,du är en go tjej du tycker jag
ja jag är nog rätt lugn inom mig, det handlar nog mycket om att acceptera det som hänt och gå vidare även om det är tungt ibland, men med lite perspektiv på saker så hittar man alltid något positivt någonstans, hur litet det än må vara.Min omgivning brukar beskriva mig som en mycket glad, enveten,bestämd person som har lätt för att skratta och skämta om det mesta…och som sagt delar med mig om jag kan av erfarenheter för att kanske kunna hjälpa på något sätt….
Boken jag skriver är ett lååångtids projekt som jag har plitat på i 2 år, det handlar om mitt liv sedan barns ben för det är innehålls rikt kan jag lova :-),men än så länge ligger den i sin linda och är långt ifrån färdig, men jag har haft många intressenter i min bekantskaps krets som velat läsa det jag skrivit fram till nu, men det har bara min man fått gjort än så länge ;-).
En kram till Malin är på sin plats så här kommer en från mig och Snodd-busen:-).
Och jag tänker på Kerstin och håller tummarna hårt att det ska gå bra hos doktorn….
Lena
Usch stackars Kerstin.. Jag har inte ryggont men jag vill ha en valp ändå..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

snorisar vill ha snorisar…..
oh tack för kramen =)
ja men när din bok någon gång blir klar så vill jag läsa, man kan ju inte stressa fram en bok om sig själv.. d tar den tid d tar helt enkelt =D
Jadå den dagen talar jag om det i så fall ;-), näe det går inte att stressa fram sådant, det måste finnas ett sug och en vilja att skriva också, och jag stressar inte med den alls…
Nu har jag varit hos doktorn. Kom en hel timme för tidigt (tidig demens?)
Så jag gick till jobbet och fick både kaffe o kramar.
Så nu är jag sjukskriven, men jag vill i alla fall ha en valp!
Allt det här sittandet är nog inte så nyttigt. När jag sitter framför tv:n sitter jag alltid på snedden. Ryggen mot ett armstöd och benen över det andra.
Jag får väl inse att jag inte är 20 längre. Snyft!
Hihi jag vill med ha en valp.. Råkade nämna för mamma i telefon nåt om islännings-valparna.. "Vi tar en diskussion om att vi inte ska ha en till hund när jag kommer hem" var hennes svar..:/ Men om jag flyttar till våren så kan ju jag ta med den så slipper hon två hundar. Visst är jag smart? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Äntligen har du lärt dig något av oss.
Men vart ska du flytta? Får du ta med dig datorn? Annars får du allt stanna hemma!
Hihi jag vet inte säkert, men kanske Stockholm.. Får fjäska för pappa så han köper en ny dator till mig. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Då kan vi inte träffas när vi är ute o ror på Vänern?
Haha jodå, den dagen jag åker ut och ror på Vänern så. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Stackare, jag lider med dig. Hoppas du får hjälp hos läkaren. Jag vet hur illa det är med ryggvärk. Så jag lider med dig.
Skickar massa kramar till dig Kerstin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
men Alex du kan ju inte överge lilla Mexx ju, du får ta med dig två hundar =D hehe..
ja lilla Stor Kerstin ta nu väl hand om din rygg.. kram till dig =)
#27 Fast jag vill nog kunna åka buss och tåg med vovven om det behövs.. Lite jobbigt att vara beroende av bil så fort man ska nånstans.. Speciellt om man inte har nån. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vad skönt att det gick bra hos doktorn Kerstin, nu får du vila och krya på dig, känner med dig ;-)
Kram
Lena
#28 jo iof, o han har d säkert bra hos din mamma o pappa, o du kommer väl o hälsar på han me antar jag =D
Jaa klart jag gör! Och de blir nog glada om jag har en anledning att åka hem. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha ja precis.. o din pappa får skicka lite toblerone till dig =)
#32 Haha ja han sa förut "Jag ska köpa mer toblerone till dig till veckan" Bara för att han skulle få smaka. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åhhh Alex du har kommit längre en mig i hundköpandet…jag vill också haaa =)
Och så min lilla tantis….nu får du skärpa dig och sitta rätt, vi är ju som du säger inte unga längre. Det knakar och gnislar i varenda led när man ska upp från soffan….så nu får du pigga på dig, du kan inte låta mig hålla ställningarna vet du, jag fixar inte det hela tiden..det vet du ju =))))

Kerstin!!
jag har det ideala bytet!!
Jag kan ta din onda rygg…Så kan du få min Gastro Scopi idag!
Det tyckte jag lät bra! 
Hm, sitta rätt *fnyser*.
Jag ska nog samla krafter o hjälpa dig.
Gott jag blev sjukskriven! Förbaskade rygg.

Låter fint det Tina, men vilket hemskt liv att bli ihjäslagen av en spade varje gång nån ser en *hua*
Åhhh Kerstin tur att du blir hemma ett tag så jag slipper få så ont i mina fingerleder =)))
schhh…jag städar!
#38 Man blir nog inte ihjälslagen varje gång.. Räcker med en. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Men Kerstin skärp dig…inge städning nu :)
Tänkte inte på det 
Jamen det går sååå sakta, så får jag sträcka ut mig lite med. Ni säger ju att jag inte ska sitta för mycket!
Japp tänkte inte på det…sträck på du eller så kan du ju skaffa ett höj och sänkbart bord, det tänkte du väl inte på ???
ta d lugnt me städningen nu stor - Kerstin =)
Kerstin du är duktig som tar det lugnt med städningen, det ska gå sakta just nu ;-).

tänk om det kunde ha funnits "åk-dammsugare" precis som gräsklipparen..hihihihi
men jag har sagt det, i vårat nya hus, ska vi ha en självgående dammsugare! =)
Hejsan Tina är du tillbaka? hur har det gått för dig? tänkte på dig idag……
Hihi, en åkdammsugare! vill ha!!
Jamen det finns ju sådana helt datoriserade ;-)
#49 Ja tänk vilken rolig leksak för voffen..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lena1 och alla andra nyfkna….=)
Jag kom in fick kanytl, och fick svälja något äcklgt och blev sprayad i halsen 2 gånger med beövnng, skule smaka banan, mena smaka allt utom det.
sedan så proppade dem i mig minst 4-5 kanyler med lugnande.
Sedan var jag i "himmel riket".
det funkade och ta slangen denna gång.
Jag har nedredelen ca 1/4 del blödande, och rästen var små sårig….. :-(
Dem tog något prov med så jag får provsvar i morgon.
Sitter här nu och är fortfarande halv-groggy…
snart kommer gubbben hem, och vi ska i väg och äta, orakr inte laga mat idag, håller inte reda på osalt och pirripirrin…
Så vi ska äta ute….
Soppa ska jag ha.=)
Tina det var inte utav nyfikenhet jag frågade, jag har tänkt på dig eftersom jag har gått igenom det själv
.
Men vad bra att det har gått bra för dig hoppas nu att du blir av med problemet snaaaaart
.
Krya på dig kramen från mig
Krya på dig kram får du från mig och Mexx också. :) Skönt att det gick rätt bra i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

tack ALex å Mexx =)
här kommer lite krya på dig kramar me =)
Från mig får du ingen nu…du har redan fått en =))