Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1071 ggr
[JuliaRosengren]
0

Hundar som inte äter?

Hej!

Det är såhär att jag har två collie på Robin 3 och Ariel 5 år. Jag har haft båda sen valp och de har alltid ätit med glubsk aptit fram till nu för några veckor sen. Nu är de absolut inte intreserade av att äta, Robin ligger bara och vaktar sin mat fån Ariel och Ariel gömmer sin. Hon går och lägger en handuk över den haha :P Så efter 20min tar jag maten igen så får de vänta till kvällen ist. De gör såhär varje dag nu och på kvällen vill de inte heller ha den.

Det är så konstigt för de har alltid ätit upp direkt, de lever för mat. De är inte smala, de har fortfarande fint hull.

Vad tror ni det beror på?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man kan testa med att ta lite matolja på för ge godare smak, eller så tar vissa vatten med köttbuljong 1 liter vatten till 1 buljong och häller lite på. Sen finns det dom som tar lite färskfoder o blandar in för göra det gott. Trist att båda börjar på samma gång med matvägra. Kanske hjälper det oxå att ge dom bara en gång per dag? Jag ger våran unghund 2 gånger per dag men hon äter som dina skit dåligt :( Ger färskfoder o det ska dom gilla anser jag.

Karmatarerskanise
0

Är det något som förändrats i er vardag?
Tiken löper inte?

Hur länge har de varit utan mat?

[JuliaRosengren]
0

Får kanske testa det, men jag tror inte att de inte tycker om maten, de har ju ätit denna maten alltid och de tycker fortfarande om den, de är bara inte sugna :P Jag tycker att det är konstigt att båda börja med detta samtidigt. Ja kan prova ge dem en gång om dagen.

Karmatarerskanise
0

Puttar så du ser mina frågor TS.

[JuliaRosengren]
0

Inget har förändrats, de löper inte och det ska de inte göra förrän till hösten igen. De har inte varit utan mat så, de äter när de är hungriga men det är typ varranan dag. De har fri tillgång till vatten.

[Forest]
0

Det är inte så att det har hänt efter väderväxlingen menar de ska fälla snart? men de verkar ju vara måna om sin skål o sin man med så kanske är det bara en grejj att vakta? Byta ställen på skålarna o stäng dörren mellan dom kanske de då äter för det finns inget o vakta den för? bara ger dig lite funderingar jag har ingen aning om det funkar :D

[JuliaRosengren]
0

Jag har funderat på om det är för att de ska börja fälla, men än sålänge har de inte börjat. Ariel brukar äta i hallen och Robin i köket med dörren i mellan stängd och ibland får de maten ute. Det är typ som om de sparar den till senare. De äter inte den men de passar den hela tiden tills jag tar den ifrån dem :P

Men det är bra med alla tipsen jag får och alla funderingar e jag tacksam för :)