Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 2000 ggr
intresseradavmassor
0

Gatuhund

hej hundfokus!

jag är ny på forumet och undrar för det första om det finns någon här inne som tagit emot en gatuhund? vår hund kommer i Maj ( vi har hundvana sedan tidigare, dock ingen vana av gatuhundar.)

Någon som har några tips eller dylikt? Sedan kanske det finns någon i trestad-trakterna som tagit emot en gatuhund och önskar träffas framöver?

sedan undrar jag även om någon har koll på klövjeväskor? verkar finnas tusentals olika. en del ser riktigt bra ut medans andra ser ut som riktigt fula fannypacks?… :) massa frågor I know men hit me med era erfarenheter :)

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spännande med hund. Vet att vi har några medlemmar som tagit hem hundar från andra länder.

Vilken organistaion har ni kontakten med?

Ingen bild på hunden?

intresseradavmassor
0

okej, får hoppas att någon av dessa hör av sig för lite prat. Hade varit itnressant med lite information från någon som gjort det tidigare. Det är via hundhjälpen. En rumänsk gatuhund. Han är uppvuxen i hägnet, 2 år gammal/ung. Om man går in på hundhjälpens hemsida och kikar in Barney under bokade (efter tisdag reserverade) så kan man få se honom :)

skulle det vara så att någon har dåliga erfarenheter av hundhjälpen får ni gärna säga till…kan vara intressant att veta. Jag har sökt runt på nätetoch hittat en incident som inte var positiv men annars verkar det som en riktig superorganisation.. :)

AnneN
0

Vet att det finns många medlemmar inne på Blandrashundar iFokus som har adopterat gatuhundar, så du är välkommen att skriva där med om du vill Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Puttar upp. Var har våra medlemmar med gatuhundar tagit vägen? Glad

Maja2
0

Jag har 4 st fd gatuhundar :) 3 från Spanien och en från Portugal. Jag är supernöjd med mina hundar. Skriver gärna mer vid ett senare tillfälle, kikar bara in en snabbis på lunchen. Nu ska jag ut med hundarna :)