Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3352 ggr
Alexandra-S
0

Huset fullt av hundar

Idag hade ju programmet Huset Fullt Av Hundar premiär. Var det någon som tittade?
Vad tyckte ni? Själv tyckte jag att det var jättebra. Min mentor ska vara med där någon vecka också så då blir det extra kul tycker jag Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Alexandra-S
0

Det vart något fel, ni kan ta bort två av trådarna! Glad

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag såg på det eftersom jag är imot konseptet att man ska ta hundar o sen skicka dom vidare för att dom inte passar längre. Tänkte jag kunde ändra mig o se det lite som att hundarna fick en annan chans men ne jag gilla inte pogramet. Jag har omplaceringshund henne har vi haft i 2 år än är det flera saker o "bygga" på  det är sånt man får räkna med ovasett du skaffar valp unghund eller vuxen det är itne bara skicka den vidare.

Hade mer än gärna sett pogramet Hitta hem! där fick man se djuren i nöd,djurhem och om inte jag minns helt fel vart de av med en massa djur i djurhem då det visas i tv.

AnneN
0

Jag missade det tyvärr så ska se om jag hittar det svt play strax

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
0

Här har ni första avsnittet

Kollade själv inte på det men ska göra det imorgon tänkte jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Malin3033]
0

Jag tittade men gillade det inte alls. Dels bara tanken på att trycka in sex främmande hundar i en främmande familj där familjen egentligen inte har någon chans att göra en rättvis bedömning av hundarna. Sedan var övningarna helt värdelösa. Men på något sätt är väl idéen och tanken med programmet bra, men det fungerar liksom inte att bara göra sådär. Sen vet man ju inte hur mycket dem har redigerat, vilket är en hel del.

LinaK
0

#5 Där var vi snabba båda tvåTungan ute

Vattnadal
0

Jag blev ändå positivt överraskad. Hundarna bodde inte hos familjen alal 6, som det lät från början. De fick träffa alla, ha dem hemma en stund, sen åkte de och de utvärderade. Dag 2 träffades de och gjorde en aktivering tillsammans, och 2 valdes bort. Dag 3 träffades de igen för ny aktivering, samma dag 4. Sen valdes 2 till bort, och de sista två fick följa med familjen hem för att sova där en natt, sen valde de vilken de trivdes bäst med.

Jag tror inte hundarna utstätts för lidande av detta, och familjen fick se lite olika hundar. För familjerna fick de lära känna hundarna bättre än många valpköpare, som bara träffar valpen en stund en gång, sen åker och hämtar den. För att inte tala om de som köper en sk adoptionshund från utlandet efter att ha sett ett foto.

Kanske inte det bästa upplägget för hundarna, men inte det sämsta heller. FRån början lät det ju som att en familj ska ha 6 hundar hemma en vecka, sen välja en. DET hade blivit stressigt och jobbigt för alla hundarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Teddy]
0

Varifrån kom hundarna?

Magrat
0

Planen var sådan att alla hundar skulle bo med familjen i en vecka men protesterna fick SVT att backa och ändra upplägget.

Annars tyckte jag inte om programet och jag vill inte se mina liscenspengar användas på det sättet. Fast i och för sig, lite OT, så börjar public service att spåra ut gällande de flesta så kallade underhållningsprogramen och jag antar att det kunde ha varit värre.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Gerbilflicka
0

Jag gillar fortfarande inte upplägget…

Sen tyckte jag det var helgalna aktiviteter de hittade på. Man måste knappast vara en hundexpert för att fatta att bl.a. en Tax och en unghund inte kommer att kunna de där grejerna (särskilt inte efter en träning!). Det borde väl ändå handla om relevanta saker som får familjen att se om hunden passar dem eller inte.

Väldigt taskigt mot barnen också att ta in en massa hundar i familjen och säga "en av de här hundarna behåller vi". De fastnar ju för en hund såklart! Stackars killen när Albin skickades bort… jag blev riktigt ledsen. Rynkar på näsan

Vattnadal
0

Det goda som faktiskt KAN komma ur detta, är att vanliga familjer som vill skaffa hunbd, dels lär sig att tänka över storlek, ras och kön innan de rusar iväg och köper valp. Fast det ännu bättre som kan komma, är att de lär sig att äldre hundar är lättare, och de vänder sig till hundstallet od, för att ta en omplacering istället.

Vidare visar de troligen massor av olika aktiviteter som man kan göra, och det är ju toppen med.

Sen finns det massor att vara kritisk över, men jag tänkte försöka vara lite positiv, nu när skiten ändå är inspelat.

MVH Elin

zoolatri
0

Jag var väldigt negativt inställd till programmet, så jag och grannen(ytterligare en hundnörd) bänkade oss framför tvn för att beskåda och bedöma eländet. Grannen blev mer positivt överraskad än mej, men även jag kunde se mkt positivt med programmet. Kanske mycket för att jag trodde allt skulle vara dåligt.

Det jag framför allt reagerade på var familjens okunskap, och att det kändes lite dåligt planerat? Varför släpptes hundarna lösa i HELA huset när de lämnades obavakade, för bra tvunderhållning gissar jag. Och när hundarna skulle sova över hade hundarna inga egna bäddar med sig, en transportbur med marvinslukt plockades fram till ena hunden och den andra sov i dotterns säng. Övningarna de gjorde fick säkert familjen intresserad av framtida träning och en även en hel del tvtittare.

Varför fing man ingen bakrundsinfo om hundarna? Fick familjen veta mer om hundarnas bakgrund? Och vad händer med de andra hundarna nu som inte blev utvalda, ska de vidare till nästa familj, och får nästa familj oxå träffa 6 hundar? I så fall kommer kanske inte alla hundarna i första programmet att hitta ett hem utan får bara åka runt en massa….visserligen kommer det nog finnas många som kärat ner sig i hundarna som "blir över" efter att de sett dem på tv;)

Inte det bästa för hundarna, och kanske inte det bästa sättet att välja hund till familjen…Kunde inte familjen fått en förberedande "innan du skaffar hund-kurs" så de hade lite bättre koll…

MoaW
0

jag tycker som #6 att iden och tanken med programmet var bra. Jag tyckte det var kul att titta på, roligt att få lära sig mer om olika aktiviteter._
Men_ - jag tycker att dom gjort upplägget lite fel. Jag tyckte att dom informerade alldeles för lite om hur det är att skaffa omplacering, om de olika rasernas behov. Jag tycker att dom kunde ha valt ut raser som passade familjen mycket bättre.
och hur kan man släppa ihop 6 hundar hos en icke hundvan familj och lämna dom där? förhoppningsvis hade dom någon hundkunnig på plats. jag fattade inte heller grejjen med att lämna hundarna ensamma för att se vad dom hittade på. hallå - det får man väl träna på? flera av hundarna var dessutom valpar!

Som sammanfattning så tyckte jag att tanken var bra, och det var kul att titta på, men jag tycker dom borde ändra upplägget.

när det gäller hur hundarna har det under inspelningen så litar jag faktiskt på att dom kan sin sak! Jag vet att det finns massor av regler kring det där, hur hundarna ska hållas, och att dom har speciell personal som tar hand om hundarna. Jag tror (läs hoppas) att det inte är värre för hundarna att åka runt sådär än att hamna på hunddagis eller hos dagmatte/husse eller liknande. Nu vet jag inte exakt hur mycket dom skickr runt hundarna, så jag vill egentligen inte uttala mig om det (har för mig att jag läst i en tidning att personal tar hand om hundarna på dagen, och efter inspelningen åker hundarna tillbaka till sin uppfödare/nuvarande ägare).

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Doglovers]
0

Jag tänker inte följa upp detta program något mer.

Var kommer hundarna ifrån? Vart hamnar dom efter att dom valts bort?

Men det var ju ändå positivt i den mening med att dom fick prova sej fram med vilken hund dom skulle trivas och fungera bäst med.

Nej, det var inget program i min smak.

Vattnadal
0

Hundarna kommer främst från uppfödare som har osålda valpar kvar, eller äldre hundar som av olika anöledningar inte passar in i deras avel eller så. De som inte blir valda går tillbaka till uppfödarna. Av de 6 hundar vi såg igår är det taxen och jack russeln som fortfarande söker hem.

MVH Elin

[Forest]
0

15 ja du vart kommer dom ifrån, vissa är ju från uppfödare men vissa måste iaf leta nya hem bla den fina BC blaningen som röstades ut direckt

Reby28
0

Självklart händer det mer bakom kulisserna än vi får se på skärmen. Tänk efter innan ni börjar med att dissa.

Om det är fel att hundarna kan röstas ut så är det också fel att låta någon sitta hundvakt som inte känt hunden sen tidigare, samt att låta någon ha en hund på prov innan köp ifall de inte skulle bli nöjda.

Så typiskt att när det väl kommer ett program om hundar då ska alla hundmänniskor leka veta-bäst och dissa istället för att uppskatta. Det är klart att har man bestämt sig redan innan man sett det att man inte tycker om det, då ändrar man inte så lätt uppfattning.

Magrat
0

Har inte så mycket med veta-bäst som att familjen verkade ganska oense och inte direkt pålästa. Självklart kan det vara vinklat för att få familjen att framstå som okunnigare än vad de är men.. ja. Upplägget hade nog varit bättre om familjen läst på om raser och sedan fått träffa hundar av just de raser som hela familjen kommit överrens om passade dem. Blandrasen med enbart vallhund i sig var ju uppenbart att familjen inte skulle välja från början och sålede onödig att ta med. Likadant kände jag med Jack Russeln och sloughin.

Jag uppskattar inte programet eftersom jag vill att mina liscenspengar ska gå till objektiv samhällsinformation och inte efterapningar av reklamtv-utbudet (konservativ och tråkig, jag vet =P)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

LinaK
0

#18 Alla har väl rätt att tycka till och berätta vad dom anser om programmet oavsett om det är positivt eller negativt, likväl som du själv har rätt att säga vad du tycker om det.

Själv har jag inte sett det men ska kolla på det ikväll på Svtplay så jag tänker inte uttala mig ännu Flört

[Yezz-an]
0

Pga att massmedia i höstas visade att många protesterade starkt mot detta program, så var jag beredd på att det skulle vara något mycket värre. Jag var förberedd på att det var hundstackare som togs från hundstall och andra omplaceringsorganisationer med hot om att avlivas. Och de stackars hundarna som inte valdes ut av familjen sen blev tillbaka skickade med avlivning som sista utväg.
Men det var ju inte alls så illa Glad
Programmet var mycket trevligare och snällare än vad jag trodde. Jag tycker det var bra att familjen fick pröva lite olika aktiviteter och att dom fick personlig info om vardera hund (såg att det gjorts en broschyr om varje hund där familjen kunde läsa på). Jag har inga invändningar alls mot detta sätt att hantera hundarna.
Däremot tycker jag inte att det var särskilt underhållande program. Tänker dock se ett avsnitt till för att se om det skiljer sig på något sätt.

Tycker att Claudia gör sig bra som programledare i detta program. Det passade henne bra Glad

Kan tillägga att SVT är bra på att följa de regler som gäller djur och filminspelning. Jag har själv en hund som utbildats och jobbat inom film och stillbild, därför vet jag om att alla ideér som finns inte alltid genomförs pga regler för djurhållning. Jag vet att en som jobbar mycket med djur och reklam faktiskt deltar i ett utav avsnitten som kommer att sändas. Hon har gjort reklamfilmer där djur deltar för bl.a Kicks, Houseguard, Friends, Posten, VW, m.fl. Min favvo-reklam är nog Pronaxen Glad Minns ni den ettriga Jack Russeln som var med?

zoolatri
0

#21 Var tvungen att kolla på youtube;) Söt hund!

[Yezz-an]
0

**OT: Kan berätta en hemlis…. Flört De har faktiskt använt sig av två olika hundar i den reklamen. För den hunden som var tänkt att göra rollen klarade inte av att hänga kvar i byxbenet så bra, så då använde dom en annan hund som 'stuntman'. Coolt att även hundar kan agera stuntman när det behövs Skrattande

[Sniff]
0

Vad tyckte ni om veckans program då?

[Forest]
0

Dottern såg på det o jag såg lite grann i slutet, en fördel är väl att de faktist skaffar sig en hund som passar in i familjerna. Jag hoppas att vi kommer få se slutet av alla avsnitt hur det gått för alla hundar i deras nya familjer. Sen kan man ju säga att alla hundar visar inte sitt rätta JAG på så kort tid, kanske de valt bort fel hund?

zoolatri
0

Jag kollade på andra halvan av programmet. Tycker att familjens kritik var befogad när de påpekade att det var ett ganska snävt urval av hundraser/storlekar. De ville ha en liten eller mellanstor hund och in kommer två stora hundar och fyra små, ingen mellanstor. Och två kullsyskon…där hade de istället kunnat välja en annan ras på ena hunden. Eller helt enkelt anpassa raserna lite mer efter vad familjen har för grundtankar i sitt hundskaffande. Med en blind dotter och spenderandes mycket tid på sin båt så sa de att en stor hund skulle vara svårt. Jag fick känslan av att de tog presenterade hundar för familjen efter vilket utbud som fanns, inte efter vad familjen efterfrågade…

linoleum
0

Håller helt med i samtliga av dina kommentarer, helt klart!

I övrigt tycker jag bara att idén till programmet var bra, fast upplägget kunde ju ha varit annorlunda. Hade jag själv varit med i ett liknande program hade jag aldrig kunnat stå där och "välja bort" de andra hundarna.
Dessutom tycker jag de kan ha med lite mer "fakta" om hur de flesta hundar faktiskt har det på sheltren. Visst, de får mat och trygghet, men den sociala biten är ofta väldigt begränsad. Har själv inte sett ett helt program, så kan hända att jag missat om de nämnt något om hur de har det i hundhemmen.
Jag har själv en adoptivhund hemma och då han kom från en shelter i Portugal var det självklart svårt att veta att han skulle passa oss som handen i handsken. Lyckligtvis har allt gått hur bra som helst och vi har egentligen inte behövt bearbeta några som helst problem då han varit lugn och trygg ändå från början. Men det kunde lika gärna ha varit tvärt om, ger man sig in i något sådant får man räkna med att det krävs lite eller mycket arbete.

PetraKarin
0

Jag tycker också att tv-serien har mycket bättre upplägg än förväntat. Men som ni andra säger är det väldigt tråkigt att de väljer så icke-passande raser till familjerna. Och att de har med för lite information om olika raser och aktiviteter de presenterar. Men teamet av diverse hundkunniga som finns bakom kamrorna märks tycker jag.

#26 Hundarna kommer inte ifrån hundhem/shelters. Tanken var att ta sådana hundar från början, men i och med alla klagomål insåg de att det behövdes stabila hundar som kunde hamna i en nybörjarfamilj och de som inte blev valda åka tillbaka till sitt hem. Så hundarna kommer främst ifrån uppfödare som av någon anledning har en valp kvar eller en vuxen hund de vill omplacera. De kommer också ifrån familjer, antar att det är möjligt att någon enstaka kanske är ifrån hundhem.

zoolatri
0

#28 menar du att svara till #27? Jag har förstått av andra inlägg tidigare i tråden att hundarna inte kommer från shelters/hundhem:)

linoleum
0

Som det märks att jag inte har velat hänga med om informationen om det här programmet! Visste att protesterna gått igenom, men inte hur långt.

Dock tycker jag det är lite väl "dramatiskt" på något sätt och att de får såpass kort tid med alla hundarna. Jag själv skulle känna det som att jag stod och väljde ett av sex barn som stod framför mig.
Visst, det är väl samma sak som att välja vilken hund som helst, shelterhund eller ej. Men då slipper ändå de andra hundarna bli inblandade.
Nej, jag vet inte riktigt. Hittills har jag inte blivit så positivt påverkad av det här programmet.

alva-m-t
0

jag tycker programet var väldigt bra, men jag har ju ingen erfarenhet direkt av hur man ska behandla hundar Skäms det var intressant. Vet ni vilken dag det går? Skulle vilja se det igen.

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

[Sniff]
0

#31 Det är på tisdagar, men finns ju på svt.play ocksåGlad

[Forest]
0

26 vad var det för hundar med från början jag såg bara 3 st. Jr och en vavva tror jag det var Obestämd Jag tänkte bara på att jr kräver mer än långpromenader men sen gilla jag väl inte deras svar att vavvan kräver så mycket mindre för en vavva är minnsan aktiv den med att gå o bära omkring på den anser jag fel :P

Karmatarerskanise
0

Jag gillade programmet. Såg ett avsnitt.
Visst var det sorgligt när de valde bort hundar, men de lider ju inte. De vet ju inte om det :)

Man kan ju se det som att de hundarna som får åka hem igen varit på hunddagis.

MoaW
0

#26 precis så tänkte jag med. jag tycker dom borde ha valt ut hundar som skulle passa familjen mer så är ju chansen större att dom hittar rätt hund. och varför två kullsyskon?? :/

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

PetraKarin
0

#29  Ja förlåt. Självklart menade jag det :)

rebz
0

Jag tycker inte att det är så himla dåligt. Tanken bakom är ju bra, att inte familjer ska skaffa en hund som de inte klarar av som kanske senare kommer behöva omplaceras av någon anledning. Det kanske öppnar upp kommande hundägares ögon så att de inser att valet av ras är mycket viktigt för att man inte ska få mer hund än vad man klarar av. Men jag har ändå fått uppfattningen av att de stressar igenom momenten och aktiviteterna, men det är väl för att de måste klämma in allt på bara 60min?

Läste många kritiska och rasande kommentarer mot programmet innan det ens hade börjat sändas. Om det är något jag inte gillar så är det förutfattade meningar. Hur kan man vara mot ett program som man inte ens sett? Det är som att säga att man hatar blodpudding, men utan att ha smakat det. Det är barnsligt och onödigt i mina ögon. Så jag har väntat med mina åsikter tills det att jag sett programmet.

Sen är det ju så att hundarna INTE är omplaceringar och kommer från hundstall och liknande. Utan hundarna kommer från uppfödare. Det är hundar som av någon anledning inte blivit sålda än. Och när de väljs bort så kommer de tillbaka till uppfödaren. Det finns säkert människor som blir intresserade av några av de hundar som visas och de får då ta kontakt med svt som i sin tur medlar vidare till den uppfödare som har hunden/hundarna.

De som är kritiska till hela programmet eller bara är intresserade av hur det går till "bakom kulisserna" kan läsa detta dokument som är en allmän kontrollrapport.
http://stensmatte.se/hfah2011.pdf

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Zabina
0

Jag tycker programmet är helt okej! Däremot saknar jag diskussioner om det ansvar hundägande innebär och likaså hade jag önskat mer genomgångar om vad de olika raserna behöver och är till för. Tycker dom oftast pratar i termer av mycket eller lite motion, det finns ju så mycket mer att säga. Kan dessutom tycka att familjerna verkar ha ganska dålig koll över lag, inte speciellt pålästa. Lite läskigt kan jag tycka!

Hittills tycker jag att familjerna har valt hundar som verka passa bra!

Nicolew
0

Jag skulle nog vilja säga att det är både bra och dåligt med programet.
Hundarna får ju nya hem, dom nya ägarna får lära känna dom.
Men på en vecka kan man inte lära känna en hund för varken ras eller personlighet. Sen när dom i första programet säger att hundar inte förstår att dom inte blir valda är fel.
En hund förstår mycket väl, dom har också känslor.

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[Malin3033]
0

#39 å andra sidan är det förmodligen så att man långt ifrån umgås med en valp i en vecka innan köp.. Det som stör mig mest är att familjerna verkar vara så oerhört okunniga och vet inte vad de söker.

[Sniff]
0

#40 Håller med dig, men jag tycker att den andra familjen i allafall hade lite mer koll än den första.

Binajis
0

Debatt nu i SVT1. Om en stund ska det handla om just det här programmet.

#39 Hundar har känslor, något annat har väl ingen skrivit? Men att hundarna tänker "buhuu, de väljer inte mig" tror i alla fall inte jag :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Karmatarerskanise
0

#39 De förstår knappast att dom blir bortvalda.

Vattnadal
0

#42 Nej, håller med fullständigt. De får vara och hälsa på en familj lite, sen åka hem.

OM de skulle sörja av att inte bli valda, så är det ju lika i varje valpkull. Köpare hälsar på uppfödaren och väljer en valp de ska köpa, inte gråter väl valparna som inte blir valda?

Titta inte för mycket på Rasmus på luffen, för hundar har inte samma värderingar och känslor som vi har.

MVH Elin

Karmatarerskanise
0

#44 Precis :)

[Sephrenia]
0

Hundarna i detta program kommer från ägare som ska omplacera, uppfödare där valpar i kullen ej funnit egna hem ännu och orginisationer med omplaceringshundar som bor i jourhem alt. på hundstall.

Alla individer som är medverkande i programmet får träffa massa vetrinärer och hundtränare som värderar hundarnas psyke, personlighet och övrig hälsa, de tar även hänsyn till all bakgrundsfakta dom har fått in från ägare, uppfödare eller stall.

Därefter försöker dom matcha dom med dessa familjer som har ansökt till programmet, de skriver dessa broshyrer och sedan åker de dit med 6 hundar, ett film team, programledaren och 6-7 hundkunniga personer som tar hand om hundarna "off stage" och går ut med dom och ser till att alla behov är tillgodosedda.

Efter de spelat in en ungefär den tiden som de har rätt till för djur i media, dvs ungefär en timma så åker dom hem igen.

Den enda dagen som familjen har hand om hundarna (inte ens då helt på egen hand) är när hundarna sover över..

Alla hundar som "röstas ut" kommer tillbaka till stall, ägare och uppfödare.

Personligen tyckte jag programmet kändes sådär tills jag läste om all fakta om vad som händer i kulisserna.. då ändrade jag åsikt om just SVT's part i det hela, om sen familjen är helt okunniga är inte deras fel, de är där för att hjälpa och berätta, resten får de läsa sig till och ska ha gjort egentligen innan man skaffar hund.

Och jag har en omplacering själv och har sätt hur mycket omplaceringar vi har i vårat avlånga land, jag tycker att omplacering borde vara ett första handsval även för oss erfarna, det är upplevelser man annars aldrig skulle få vara med om i sitt liv det lovar jag er och det tycker jag de lyfter fram i detta program, inga valpar som är så gott som precis färdig diade utan hundar som nästan är vuxna eller har några år på nacken..

För övrigt för er alla som bekymrar er över vart alla stackars utröstade hundar tar vägen så har 6 stycken av 10 utröstade hundar vi har sett hittils redan fått ett eget hem.

4 underbara grabbar finns kvar för omplacering och för att få eventuellt bli dessa hundars nya familj kan man kontakta svt så fixar dom så man kommer i kontakt med den personen som representerar den hunden, hade jag inte haft världens underbaraste vovve här hos mig hade jag försökt få ta hand om Sloughin..

[Malin3033]
0

#46 jag vill också ha sloughin! Så himla fin. Tyvärr så passar det inte min livsstil just nu..

ShitGoose
0

#46 #47 Haha, jag fastade också för sloughin, hade det gått hade jag nog gärna tagit honom :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

[Sephrenia]
0

Ja älskar vinthundar men jag har bara plats för en aktiv hund, min canaan hund är ensam hund och jag vill att han ska ha det han klarar av resten av sitt liv.. han går i första hand så därav blir det ingen sloughi, hoppas han får ett fint hem, samma som Ice också en hund jag fastnade för.

Alexandra-S
0

#46 Jaghåller med dig! Det är synd att man inte får reda på i programmet att det faktiskt är så många hundkunniga människor med. Min mentor är ska som sagt vara med och hon var också besviken på det. Hon tyckte verkligen att det var jättebra och att hundarna inte far illa under inspelningen. Glad
En annan sak man inte får reda på är att efter programmet har man hundarna på prov en vecka, så det är inte så att man bara får ha kvar hunden/hundarna. Dock blev det så att min lärare valde 2 hundar, men en av dom inte gick så bra ihop med löpande tikar (dom fick inte reda på det innan dom valde honom) och min lärare hade en tik sedan innan och sen den andra hunden dom valde var en tik. Så hennes dotter dom verkligen förälskade sig i hanen satt och grät hela helgen.

Men jag tycker ändå att dom skulle kunna välja hundar mer efter vad familjen vill ha för hund. Och som i tisdags när dom tog med 2 syskon kunde dom ju ha valt två olika rasen istället Obestämd

[Sephrenia]
0

#50 Såg inga fel i det eftersom de var för att påvisa så olika temprament från samma kull men tråkigt för familjen som från början letade efter en mellanhund men fick 3 små, 1 mini och två stora.