OT. "Psykisk" novell
Sitter man ute i skogen en hel dag har man tid att tänka och skriva.. Här har ni resultatet, fri tolkning. ;)
Mörkret
Han kunde inte se. Allt var svart, men någon ropade på honom. Han visste inte vem eller varför. Men ändå ville han dit. Det vanns någon dragningskraft som var så stark att han inte kunde stå emot. Han gick sakta längre in i mörkret, men han var rädd. Det fanns något skrämmande där, något som kanske var farligt. Ju längre in han kom desto starkare blev dragningskraften, viljan att ta sig dit. Men också rädslan. Och rädslan var stark, så stark att den var omöjlig att slå bort hur mycket han än försökte. Men han kände fortfarande dragningskraften, han hade fortfarande viljan att ta sig dit. Men rädslan tog överhand. Han backade ur, vände tillbaka. Dragningskraften och rädslan blev allt svagare. Men han kände sig misslyckad. Han var besviken. Besviken på sig själv för att han inte hade klarat det. Trots den starka viljan att göra det. Han väntade ett tag, kände sen dragningskraften igen. Men rädslan tog än en gång överhand. Det gick inte, han tog sig inte dit. Trots dragningskraften, trots viljan. Rädslan var för stark. Han väntade ännu en gång. Längre än förut. Han samlade på sig mod, han ville inte att rädslan skulle vinna igen. Sen kände han dragningskraften. Starkare den här gången. Precis som viljan. Han började gå, snabbare och mer bestämt. Rakt in i mörkret. Han såg ingenting, men han kände dragningskraften. Den blev allt starkare. Men så kom rädslan krypande. Fast han fortsatte att gå. Försökte att inte tänka - bara göra. Han slukades upp av mörkret. Men dragningskraften och viljan var så stark att han fortsatte gå. Han hade övervunnit rädslan. Då kom han till ljuset.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Den var så mörk men endå så vacker…du är så otroligt duktig =)
jag skrev en historia här om dagen.. men den blev fem sidor lång.. och den kan väcka mycket tråkigheter hos folk som vart med om de.. som jag. men skönt att få ur sig endel ibland
Skicka det gärna till mig…jag vill gärna läsa och är det nått så får du gärna skriva av dig till mig. Min mailadress ligger ute på nån tråd annars kan du pma mig så skickar jag den till dig. Det är så hemskt att ni som är så unga har sånna problem, jag lider verkligen av att höra hur dåligt ni mår.
Fast min har inget med att må dåligt att göra.. Eller ja, kanske.. Men det är inte skrivet utifrån mig. Första meningen bara dök upp i huvudet, så jag skrev ner den och så rullade det på. :P Det roliga är att man kan tolka den på flera olika sätt har jag kommit på.. Har ni lust får ni gärna säga vad ni tänkte att den handlade om när ni läste den.. Skulle vara kul att höra. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jo den va bra, o d ligger sanning i d, att kunna besegra sin rädsla är jätte bra, o efter rädslan finns d bara ljus, man känner sig glad o uppåt när man gjort något man igentligen inte skulle vågat från början..
Och jag tänkte att han mådde så dåligt och sökte sig till mörkret, det är ju svårt att ta det steget. Men han gjorde det till slut endå….jag tänkte på en killkompis som tog sitt liv för tre år sedan. Man lär vara rätt stark för att klara nått dylikt *suck*

#2 Skicka den till mig EmmaWikstr_m@hotmail.com :D
äsch, ja är inget duktig :S och inte är den helt sann heller.. utan gått ifrån min egen och hittat på en del också..
jag menade inte att din var om dig själv alex:) men jag vet att du skriver för att få ur dig saker ?:)
Alex, min första rekaton blev som jag så många ggr tänkt då det varit tungt att i varje mörk tunnel finns ett ljus på slutet, sedan kom jag faktiskt att tänka på Isfolket som jag läst och alla mörka sidor i den ;-).
Du är jätte duktig att forma orden till en fängslande och viktig betydelse
åhh.. läser du Isfolket? bästa böckerna jag läst någonsin :)
#8 Det var skrivet mest till Lotta, eftersom hon skrev "jag lider verkligen av att höra hur dåligt ni mår" så då ville jag bara poängtera att det här inte var en sån. ;) Men visst skriver jag av mig en hel del ibland också. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
10, javisst har läst den 2 ggr och även efterföljande häxmästaren osv osv, kanonbra fängslande böcker ;-).
Lena:Jo, jag har med läst dom två gånger:P de är ju endel böcker i den serien.. jag har faktist inte läst den efter.. finns väl en tredje samling också? mammsen har dom alla hemma.. så ska nog börja snart med den andra.
Alex: ahaa.. joo men jag bara poängtera att JAG inte menade så iaf;P de är skönt att skriva av sig lite ibland.. men ja vågade inte ens ha allt innehåll i min berättelse.. den skulle bli allt för ledsam då:)
Hihi ja skriver man av sig ska man inte läsa igenom det sen. Då kommer ju allt bara tillbaka in. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#13 Det du skrev var så fängslande så jag visste inte om det var sannhistoria eller inte, i vilket fall som helst så rann tårarna och det gick inte att sluta heller. Just en sannhistoria griper en så otrolig.
Men Alex det var inte till dig just jag menade utan jag påpekade att så "många ungdomar mår dåligt" På Reals inlägg :)
Jag har läst Isfolket, häxmästaren och en till i samma stil, allihop var lika bra :) Jonny fick ingen som helst kontakt med mig för jag sträckläste dom =)))
#15 Äh, lika bra att vara tydlig. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Du är en riktig knäpp-propp *asg*
Oj, jag trodde inte den var så bra så man vart påverkad? Ja, som sagt den är till viso sann till viso inte.. Måste säga att jag tycker de är en komplimang att du grät när du läste den. då måste jag ju ha formulerat mig bra ändå då? iof grät jag som en lite bäbis när jag skrev den.. men de beror ju på visa saker.
Ja, första gången jag läste Isfolket var när jag var 15 år.. de var mitt get away! jag satt också och läste.. på morgonen, precis efter skolan och in på natten.. sov lite dåligt då bara.. för kunde inte sluta. var ju tvungen att läsa nästa kapitel med.. och nästa!:) Och varenda gång jag kommer till sista blir jag nästan besviken på att de är över!

Som vanligt så skriver du så det berör en in i själen. Du är så duktig Alex.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tack Åsa. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Som jag redan sagt..Tycker den är riktigt bra skriven Fortsätt skriv. Vill läsa mer bra noveller!
/Kram
Finns en till novell jag skrivit här.. Ska putta upp den åt dig. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag har börjat skriva ut dina noveller. Tänkte att jag kunde göra något fint av dem.
Kanske du får det på posten någon dag, men det kostar några Tobbisar.
Hehe jag har också spart ner den, tänkte ta ut den sedan =)
Haha vad ni är söta. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
japp det är vi!!

hah, va duktig du är på att skiva Alex!