Flexikoppel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag har en redovisning om flexikoppel.
Men det finns några saker jag undrar och hoppas jag får svar.
(några frågor som antagligen kommer frågas)
* Hur påverkar den oss?
* Hur ser den ut innuti? Alltså vad den "innehåller".
* Hur fungerar den?
* Vad är för & nackdelen med kopplet?
Den sista frågan där kanske låter bättre om det står
* Vilka för & nackdelar finns det?
He he ^^
Hur menar du "påverkar oss"?
Alltså det är en av frågorna.
Det är en teknik uppgift som man då kunde välja t.ex en bil och då fanns frågan "hur påverkar den oss". Jag kommer inte kunna svara på den frågar med tanke på att den påverkar väl inte ens oss?

Den där uppgiften gjorde jag förra terminen :P
Men flexi kopplet påverkar väl oss på ungefär samma sätt som ett vanligt koppel. Vi har något att ha hundarna i så dom inte kan springa bort. Eller något jag vet inte.
Fördelar som jag kan komma på är att hundar som inte kan gå lösa kan ha lite längre koppel att gå i.
Nackdelar är väl att de är gjorda av dåligt och farligt material att trassla in sig i. Att det "uppmuntrar" hundar att dra, för då får de mer koppel.
Ja jag ska väl inte säga så mkt eftersom det inte är jag som ska skriva uppsatsen ;)
Det blir ju hur påverkar DET oss. Det är ett koppel.
Svår fråga. Hur påverkar det oss..
Hur det ser ut innuti. Skulle gissa på en rulle. KAnske kan du skriva till en tillverkare och fråga?
Hur det fungerar, likadant där kan du kanske skriva och fråga.
*** Hur påverkar den oss?
**??
*** Hur ser den ut innuti? Alltså vad den "innehåller".
**Ingen aning.. Troligtvis någon spännrulle av något slag? Kolla om du kan få tag på ett trasigt och plocka isär :)
*** Hur fungerar den?
**Är väl typ samma svar dom förra?
*** Vad är för & nackdelen med kopplet?
**Förledar är att man slipper hålla koll på ett vanligt koppel (korta/länga när hunden går/stannar och nosar), jag själv behöver inte stanna varje gång hunden stannar och nosar utan kan gå i en jämn takt hela tiden, kopplet trasslar inte in sej i benen då det alltid är sträckt.
Nackdelar är om hunden går runt ett träd/stolpe och snurrar runt, hunden kan gå ut i vägen/gå framför en gående/cyklist om man inte hänger med, den är lite klumpig att hålla i om man ska bära annat oxå.
hur pverkar den oss? Hunden springer inte bort, den får möjlighet att springa lite mer än i vanligt koppel (positivt för de hundar som inte kan vara lösa ute) negativt då vissa hundar inte blir lika dresserade som de annars kanske hade blivit, människan blir lite latare och behöver inte träna in lydnad lika mycket med hunden och så, det kan ske olyckor med andra hundar och så om man inte har koll på hur kopplet fungerar.
Nu behöver det ju inte bli någon diskussion om det här då jag vet att det finns olika åsikter om detta, utan det var bara lite förslag på hur flexikopplet påverkar människor.
Tack! :D
haha oj ser inte fören nu att jag skrev i fel tråd, fel av mig