Kastrering
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej alla!
Vad kostar en kastrering på en greyhoundhane?
Vad betalade ni när ni kastrera eran hund/ar? Behövde ni byta foder? Ändrades hundens beteende?
Bara lite funderingar om vad ni andra har för erfarenheter inom detta område? :)
Jag har ingen hane :) men känner många som har kastrater. Vad jag rent kan tipsa dig om ring runt det kan skilja ganska mycket pengar för samma ingrepp hos olika vetrinärer. Dok tycker jag man ska känna att det är en bra vetrinär förståss man väljer. Hoppas du får bra svar på dina frågor :)
Jo det är därför jag är nyfiken på vad andra har betalat :) Ska kolla upp priser med veterinärer i närheten när det blir aktuellt. Men kan vara kul att se vad ni andra har att säga :)
2 grannen betalade för 5 månadersen 1500kr då liten 4 kg hund billigt vet jag inte men inte var det dyrt iaf
2700:- kostade det när jag kastrerade min Jack russell hane på 8kg :)

3200 betalade jag då min berner sennen kastrerades.
jag betalade 2950 kr för att kastrera min sheltiehane.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Verkar vara lite olika priser.. :)

2000:- Blandras ca 50 kg, men han var svårsövd så han fick för rätt många mer kg. kastrerades för ca sex veckor sedan så än så länge är det ingen större skillnad på honom.
3600 för den på 13,5 kg
2000 för den på 7,5 kg Då har det gjorts på olika ställen
Har inte behövt byta foder. Han på 7,5 gick upp ett kg direkt sen stannade han. Han äter fortfarande samma foder som är för aktiva hundar. Gladare har han blivit iaf, och struntar helt i tikar :D
Andra blev kastrerad i början på den här månaden, enda förändringen är viktuppgång på 0,7 kg och han nosar inte lite mycket ute.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives