jack russel liknande??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, tycker Jack russel rasen ser helt underbar ut :D finns det någon annan ras som liknar denna kanske mindre i storlek ^^ ??
men gillar utseendet påminner om såna gulliga hundar som finns i tecknade filmer :D
dansk svensk gårdshund!!
#1 Fast dom är ju inte mindre;)
#2 Nej, men den är väldigt lik en jack russel :)
lisalott; du undrar om det finns någon hund som liknar Jack russel.
Hur menar du då? I sättet? I utseende?
JAck russel är redan små, så jag tror inte det finns mindre hundar som liknar dom.
#3 Nja, tycker inte dom är så lika när dom står bredvid varandra. Kanske färgerna då.
Dom är väldigt olika i sättet också.
Det finns både lågställda och högställda russlar. :) Dansk/svensk gårdshund s.k. Skånsk terrier kan vara lika jack russell, men är större. Släthårig Fox terrier kan påminna om Jack Russell men är också större.
#4 Små på utsidan ja ;) de är inte vilka småhundar som helst när det kommer till hanteringen!
Jag har både dansk-svensk gårdshund och släthårig foxterrier, tycker de skiljer sig väldigt mkt från Jack russel. Foxterriern är mer lik en jack russel i sättet än gårdshunden.
Jaha men jag sa att de kan vara lika. :) Träffade exempelvis en dansksvensk häromdagen som var så gott som oskiljbar från Jack Russell, förutom att den var något större och kralligare. Har haft både "SKK-Jack Russell" och JRTC-Jack Russell samt är uppvuxen dansksvensk i släkten så nog är jag en som kan se skillnad.
Jo visst kan de vara lika, men själv tycker jag oftast att det är stor skillnad om man ser till ett generellt utseende och beteende:) det var inte menat som en "rättning" till ditt inlägg.
Gårdshundarna kan vara väldigt varierande i storlek har jag förstått, och det verkar som att skk-gårdshundar är lite mindre än många oreggade, rätta mig om jag har fel? En hane kan väga allt mellan 7-14 kg har jag läst mig till.
Tycker själv att det är ganska lätt att se skillnad på en DSG och en JRT.
Till trådskaparen: Är du intresserad av en liten gullig hund ska du inte välja en jack russell
Det är en hund som vill jobba. Det är en stor hund i litet format. Vet inte hur liten hund du vill ha egentligen? En jack russell blir ofta inte så stora, finns såklart undantag. Men dom brukar ligga runt 5-6 kg. Sen vad är det tänkt att du ska göra med hunden? Träning och motion tänker jag på då.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#7 Okey, jag tycker inte dom är så lika. Speciellt inte i beteende.
Brasiliero???
#11?? Menar du fila brasiliero`? Haha :)
En sealyhamterrier kanske ? Påminner lite om den kortbenta sträva ! En mycket trevlig och skojfrisk ras !
#12 antagligen terrier brasileiro.
Samt american toyterrier (finns i sverige, men ej erkänd inom skk)
Båda raser är ju dessutom inte mindre än en lågställd JRT.
≧◔◡◔≦
#14 Okey, men eftersom det finns en helt del bras. så är det ganska bra att skriva vilken man menar. Är ju ganska stora skillnader ;)
lisalott; är det utseendet du är ute efter? är det inte bättre att leta ras efter egenskaper?
Fast hon har ju inte skrivit någonstans att hon vill ha en sådan hund, bara att hon tycker de är söta och undrar om det finns liknande hundar. :)
#12 o 14, ja jag menade terrier
#12 o 14, ja jag menade terrier