Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 6934 ggr
Lisalott
0

jack russel liknande??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, tycker Jack russel rasen ser helt underbar ut :D finns det någon annan ras som liknar denna kanske mindre i storlek ^^ ??

men gillar utseendet påminner om såna gulliga hundar som finns i tecknade filmer :D

[Driva]
0

dansk svensk gårdshund!!

zoolatri
1

#1 Fast dom är ju inte mindre;)

[Driva]
0

#2 Nej, men den är väldigt lik en jack russel :)

Karmatarerskanise
0

lisalott; du undrar om det finns någon hund som liknar Jack russel.

Hur menar du då? I sättet? I utseende?
JAck russel är redan små, så jag tror inte det finns mindre hundar som liknar dom.

#3 Nja, tycker inte dom är så lika när dom står bredvid varandra. Kanske färgerna då.
Dom är väldigt olika i sättet också.

Reby28
0

Det finns både lågställda och högställda russlar. :) Dansk/svensk gårdshund s.k. Skånsk terrier kan vara lika jack russell, men är större. Släthårig Fox terrier kan påminna om Jack Russell men är också större.

#4 Små på utsidan ja ;) de är inte vilka småhundar som helst när det kommer till hanteringen!

zoolatri
0

Jag har både dansk-svensk gårdshund och släthårig foxterrier, tycker de skiljer sig väldigt mkt från Jack russel. Foxterriern är mer lik en jack russel i sättet än gårdshunden.

Reby28
0

Jaha men jag sa att de kan vara lika. :) Träffade exempelvis en dansksvensk häromdagen som var så gott som oskiljbar från Jack Russell, förutom att den var något större och kralligare. Har haft både "SKK-Jack Russell" och JRTC-Jack Russell samt är uppvuxen dansksvensk i släkten så nog är jag en som kan se skillnad.

zoolatri
0

Jo visst kan de vara lika, men själv tycker jag oftast att det är stor skillnad om man ser till ett generellt utseende och beteende:) det var inte menat som en "rättning" till ditt inlägg.

Gårdshundarna kan vara väldigt varierande i storlek har jag förstått, och det verkar som att skk-gårdshundar är lite mindre än många oreggade, rätta mig om jag har fel? En hane kan väga allt mellan 7-14 kg har jag läst mig till.

LinaK
0

Tycker själv att det är ganska lätt att se skillnad på en DSG och en JRT.

Till trådskaparen: Är du intresserad av en liten gullig hund ska du inte välja en jack russell Flört Det är en hund som vill jobba. Det är en stor hund i litet format. Vet inte hur liten hund du vill ha egentligen? En jack russell blir ofta inte så stora, finns såklart undantag. Men dom brukar ligga runt 5-6 kg. Sen vad är det tänkt att du ska göra med hunden? Träning och motion tänker jag på då.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karmatarerskanise
0

#7 Okey, jag tycker inte dom är så lika. Speciellt inte i beteende.

thilda-
0

Brasiliero???

Karmatarerskanise
0

#11?? Menar du fila brasiliero`? Haha :)

Carpedium
0

En sealyhamterrier kanske ?  Påminner lite om den kortbenta sträva ! En mycket trevlig och skojfrisk ras !

Mischa
0

#12 antagligen terrier brasileiro.

Samt american toyterrier (finns i sverige, men ej erkänd inom skk)

Båda raser är ju dessutom inte mindre än en lågställd JRT.

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
0

#14 Okey, men eftersom det finns en helt del bras. så är det ganska bra att skriva vilken man menar. Är ju ganska stora skillnader ;)

[rightPAW]
0

lisalott; är det utseendet du är ute efter? är det inte bättre att leta ras efter egenskaper?

[Driva]
0

Fast hon har ju inte skrivit någonstans att hon vill ha en sådan hund, bara att hon tycker de är söta och undrar om det finns liknande hundar. :)

thilda-
0

#12 o 14, ja jag menade terrier

thilda-
0

#12 o 14, ja jag menade terrier