Kan inte hålla sig!?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För lite drygt en månad sen opererade jag bort analsäckarna och kastrerade min toypudel hane. Först trodde jag att han råkat ut för det klassiska efter en kastrering, inkontinens…
Men han läcker inte och han kissar inte på sig omedvetet. Han tömmer blåsan rakt upp och ner när han behöver gå ut och jag inte släpper ut honom samma sekund som han säger till! I går var jag på toaletten när han gick till stvättstuge dörren. Där stod han i max 5sekunder sen gick han in i sovrummet. När jag var klar på toan gick jag in där och då hade han kissat i min säng! Tidigare på kvällen satt jag i soffan och han gick till altandörren, gnällde en gång som han brukar göra när han vill ut och sen kissade han på golvet!
Någon som vet vad sjutton det här handlar om? Jag tror inte att han har urinvägsinfektion.

*putt*
Jag har ingen erfarenhet av området, men jag tycker att det låter lite som UVI. Har du rådfrågat veterinär?
Måste bara fråga, varför opererar man bort analsäckar? I förebyggande? Har aldrig hört talas om att man gör sånt nämligen :)

#0 Kolla så det inte är uvi eller liknande, annars kan det vara så att ni får börja om lite från början med rumsrenheten. Kan ju vara att han har svårare att hålla sig nu efter operationen också.
#3 Operera bort analsäckarna kan man göra om hunden haft väldigt mycket problem med att tömma dem, att de spruckit, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Detta låter precis som för min hund, läs gärna min tråd om du inte gjort det.
Min hund kastrerades och kunde efter det inte hålla sig, han som tidigare kunde hålla sig 5 timmar tömde hela blåsan bara 1-2-3 timmar efter vi varit ute. Vi kollade så det inte var UVI hos vetten provet och odlingen visade ingenting, inkontinens trodde veterinären inte då det kommit så tätt efter operationen, oftast brukar det ta lång tid innan dom blir inkontintena. Vetten tippade på att det handlade om en hormonförändring hos honom efter kastreringen.
Nu har det gått nästan 1½ - 2 månader sedan och han har inte tömt blåsan på länge. Eller han har gjorde det förra veckan, men det hade sina anledningar då han hade stressat upp sig då vi hade folk här.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

I natt vaknade jag av att han hoppade upp och snurrade runt under mitt täcke. Då hade han bajsat i sängen! Jag ska ringa veterinären efter helgen om det fortsätter. Så här kan han ju inte ha det!
Lina, jag ska läsa din tråd! Tack!