Pin Tzu
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, jag har letat överallt men inte funnit ngn vidare information,
Hybriden pin tzu är jag intresserad av, gillar utseendet och undrar om det är någon här som vet vart man kan köpa såna och hitta information om i sverige eller om det finns ngn annan ras som liknar denna.
Tack på förhand // Lisalott
Well, shih tzu eller pinscher då kanske..
De är väl en vanlig blandras mellan två olika raser som fått ett eget namn om jag inte missuppfattat allt.
Så blocket.se är ju en bra början med tanke på alla blandraser som ligger där.
Informationen får du nog bäst genom att läsa på om både shih tzu och pinscher, och sen får du vänta och se vilka gener som slår igenom.
Låter inte som en renrasig hund utan det är väl som 1 säger en blandras o då kan de se väldigt olika ut med :)
#2 Det ÄR en blandras, men precis som "cockerpoo'n" eller "labradoodlen" har den fått ett eget namn.. Finns uppfödare i USA på "rasen". Men man får nog leta med ljus och lykta om man ska hitta någon s.k. uppfödare här. Som sagt.. Blocket är nog ingen dum idé att leta på om man är ute efter en blandras.
okej tack så mkt :D
haha jag visste inte ens vad det va för raser i en pin tzu :p
som dom andra skriver tror jag inte det finns nån direkt uppfödare.
blir lika fashinerad varje gång folk pratar om en bladras precis som om det vore en renrasig ^^
därför jag skrev hybrid ;)
#6 Fast är inte hybrid en korsning mer om varg och hund.. Alltså mellan arter/underarter mer än mellan raser..?
#7 När det gäller grisar säger man hybrid om blandras, men i hundvärlden använder man ju ordet blandras flitigare så jag vet inte huruvida det är korrekt eller inte.
#7 Vet bara att det är vanligt i USA att man säger hybrid med rasmixar som fått namn.. Som just på Pin Tzu m.f.
Hybrid är ju en parning av individer som är genetisk olika..
Mellan olika arter bl.a.
Så jag skulle nog bara säga blandras när det gäller hundar 
Jag håller med där Hilo. En hybrid är mellan arter/underarter och blandras är mellan raser då som pin tzu. Exempel på hybrider (som finns) varg-hund, katt-lo, katt-europeisk vildkatt.
Lite OT med ordvalet här, haha.
Låt oss återgå till tråden kanske 
Förlåt. 
#12 Det är nog ingen fara